Super User

Dzień dobry.
Wzmocnione mięśnie stabilizujące stawy biodrowe, również odgrywają ważną rolę w kształtowaniu prawidłowej postawy ciała. Stąd moja propozycja na dziś: Wzmacnianie mięśni pośladkowych z zastosowaniem obciążenia - zabawy korekcyjne dla dzieci 5-6 lat. Zapraszam do załącznika. Przyjemnej zabawy.

Pozdrawiam
Aneta Gierczuk 
Gimnastyka korekcyjna w przedszkolu/w domu.

 

http://przedszkole6bp.pl/images/aktualnosci/k20/k.pdf

 

Super User

Drodzy rodzice.
Zapraszam Państwa dzieci dbające o swoją postawę ciała po kolejny zestaw ćwiczeń i zabaw. Tym razem rozciągamy mięśnie piersiowe. Szczególnie warto ten zestaw wykonać zanim zaczniemy prostować plecy okrągłe, okrągło-wklęsłe, pogłębioną kifozę piersiową. Zadbajmy również o kolana dziecka, nie tylko poprzez stosowanie pozycji przeciwdziałających koślawości kolan, ale również poprzez znane dziecku zabawy. W załącznikach umieściłam opracowania własne. Chętnych odsyłam do ogólnodostępnych linków innych specjalistów:

 
 
 
 
Pielęgnacja i rozwój dziecka – Ćwiczenia na koślawość kolan. Klub rodzica. Prowdząca: Alicja Dworakowska.
 
Pozdrawiam 
Aneta Gierczuk
Gimnastyka korekcyjna w przedszkolu (w domu).

https://www.youtube.com/watch?v=ex0bHbNxjgA

Super User

ZABAWY KOREKCYJNE PRZECIWKO KOŚLAWOŚCI KOLAN DLA DZIECI 5-6- LAT

PRZYGOTOWANIE I UWAGI

Ubiór: strój gimnastyczny, nie krępujący ruchów, boso.  Czas trwania: do 30 min.

Sprzęt i przybory: piłka lub miękka zabawka np. maskotka, krzesło, pojemnik (koszyk lub pudełko, lub miska). 

Miejsce zabaw: pokój przewietrzony o temperaturze nie niższej niż +20° C.

Zabawy można wykonywać codziennie w godzinach popołudniowych przed posiłkiem lub w godzinę po spożytym posiłku. 

Dziecko nie może wykonywać wysiłku fizycznego z jakimikolwiek objawami choroby.

Zachęcam do udziału w zabawie rodziców i rodzeństwo.

Obecność  rodzica lub opiekuna zapewni bezpieczeństwo i kontrolę nad korekcją nieprawidłowych pozycji u dziecka oraz wartościowe więzi emocjonalne. 

 

1.

Zabawa: „Berek z pozycją”  Pozycja wyjściowa: pozycja wysoka.

Ruch:  Biegacie po pokoju.

Jedna osoba (np. rodzic lub rodzeństwo) goni. Uciekający musi zdążyć usiąść     w siadzie skrzyżnym (plecy proste, nogi skrzyżowane, ręce w „skrzydełka”)    lub „motylka” (plecy proste, nogi stopami złączone, ręce w „skrzydełka”). Jeśli nie zdąży usiąść prawidłowo zanim berek złapie, wtedy załapany goni.            (2-3 min.).

Pozycje ochronne przed berkiem

Zabawa: „Spróbuj mnie trafić”

 

Pozycja wyjściowa: siad ugięty podparty.

 

Ruch: Włóż piłkę lub jakąś miękką zabawkę między stopy. Poruszaj się   w siadzie unosząc biodra w oparciu rękami o podłogę i goń rodzica (lub rodzeństwo), który porusza się tak samo. Jeśli będziesz już blisko rzuć piłką (miękką zabawką) tak, żeby go trafiła. Jeśli nie trafisz, weź ponownie

 między stopy piłkę (lub zabawkę)                                                    

i próbuj do skutku. Kiedy trafisz piłką (zabawką) rzuconą stopami, zacznij           uciekać bo role się odwracają. Trafiony będzie cię gonił i starał się trafić. (2-3 min.).

 

Zabawa: „Siłujemy się”

Pozycja wyjściowa: Siad ugięty podparty w parach przodem do siebie. Zabawka lub piłka trzymana stopami przez jedną i drugą osobę jednocześnie.

Ruch: Ciągnijcie jednocześnie stopami piłkę lub zabawkę do siebie (nie używając          rąk).          Jeśli   uda    ci       się wyciągnąć zabawkę współćwiczącemu ze stóp. Zaczynamy zabawę od nowa, najlepiej na sygnał: „start”. (Można zdobywać       punkty        za          zwycięstwo

 wyznaczając sobie wcześniej liczbę                                                  powtórzeń).

 

4. Zabawa: „Most”

Pozycja wyjściowa: Jeden z ćwiczących w siadzie prostym podpartym z piłką (miękką zabawką) między kolanami, druga osoba na czworakach.

Ruch:  Unieś biodra wysoko z piłką (zabawką) między kolanami do podporu tyłem, tak aby można było prześlizgnąć  się na brzuchu pod „mostkiem”,  który  się utworzy. Jeśli rodzic lub rodzeństwo

przejdzie pod „mostem”, zamieniacie                                                                           

się 5. i     ty     przechodzisz.     (Można  

w „moście” stać długo i liczyć ile razy przejdzie  Zabawa: „Rzut do celu”współćwiczący.  Potem zmienić się i znowu policzyć). 

 

5.

Pozycja wyjściowa: Siad na krześle z piłką (zabawką) między stopami, rękami trzymając się za siedzisko krzesła. Rodzic lub współćwiczący siedząc przed tobą (w siadzie klęcznym) trzyma pojemnik (koszyk lub pudełko, lub miskę)             w rękach.

Ruch: Rzuć piłką lub maskotką trzymaną stopami tak aby wpadła                     do trzymanego przez współćwiczącego pojemnika.

Tu też można wprowadzić punktację trafień lub zwiększać odległość do pojemnika, a współćwiczący może pomagać bądź utrudniać rzucającemu poprzez ruch pojemnikiem.    

 

Zabawa: „Taniec skakaniec”

Pozycja wyjściowa:  Stanie przodem do siebie z miękką zabawką lub piłką między kolanami, trzymając się za ręce.

Ruch: Podskakuj z piłką między kolanami, trzymając się za ręce tak aby piłka lub zabawka (maskotka) nie wypadła. Jeśli wypadnie, zatrzymaj się. Włóż ponownie  i tańcz w podskokach. Można włączyć ulubioną skoczną muzykę.

 

Udanej zabawy!

Opracowała: mgr  Aneta Gierczuk