Danuta

Witam  Was Misiaczki  22.05.2020

      Dzisiaj podsumujemy nasze wiadomości” Co wiemy o książkach.” Jak wiecie książki  układamy na półeczce, Pamiętacie jak wyglądają półki z książkami w bibliotece?  lub w naszej sali w przedszkolu. Przypomnijcie?

A teraz mam taką propozycję, abyście zrobili porządek na swojej półce z książkami.  Na początek zbierzcie wszystkie swoje książki na dywan i spróbujcie je posegregować wg własnego pomysłu , a może  pomogą Wam w tym  następujące  pytania. Rodzic czyta pytania.

Czym różnią się od siebie książeczki?
Czy są tej samej wielkości?
Czy są tej samej grubości?
Czy mają takie same kolory?

 Dzieci odpowiadają.

Na zakończanie zaśpiewajcie piosenkę ”Poczytaj mi tato, poczytaj mi mamo”

https://www.youtube.com/watch?v=dpI1tJxJ1XQ

Dla dzieci chętnych  zagadki https://wordwall.net/pl/resource/1941855/postacie-z-bajek

 

                                                     Pozdrawiam cieplutko p. Danusia

 

Super User
Witam wszystkie Misie oraz Rodziców!
 
Zapraszam do wspólnych ćwiczeń. Przygotujcie wygodne stroje oraz dużo miejsca. Zaczynamy:
 
1.Ćwiczenia chodu i biegu, podskoki i przeskoki
 
- marsz z unoszeniem kolan do góry
- marsz z klaskaniem w dłonie
- chód na palcach, piętach,całych stopach( mocno tupiąc)
- bieg w miejscu
- bieg slalomem między krzesłami
- podskoki w miejscu
- przeskoki obunóż z prawej na lewą stronę skakanki
- pajacyki
 
2.Napinanie i rozluźnianie określonych partii mięśni
 
-chodzenie w rytm muzyki, gdy dźwięk umilknie stanie na baczność
- stanie w rozkroku - na umówiony sygnał rozluźnianie określonych części ciała po kolei( dłonie, ręce, głowa, nogi)
- siad skrzyżny - na sygnał mocne oplecenie nóg rękoma i chowanie głowy - na sygnał rozluźnianie
 
3. Kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni
 
- wybór dowolnego miejsca podczas muzyki
- swobodny marsz- kiedy jest cisza - siad w wybranym miejscu
 
                                                                                  Na dzisiaj dziękuję, p.Krysia
Danuta

Drogie dzieci! i Drodzy Rodzice! Dzień Dobry.     21. 05.2020                                                                                                                                                                                                                                                                      Na początek zabawa  z rymowanką.                                  

Dzieci kilkakrotnie mówią tekst z rodzicem , płynnie i z podziałem na sylaby. Potem chętne dzieci starają się go mówić w różny sposób – cicho, szybko, ze wzrastającym natężeniem głosu..

 Maszeruje bajka przez świat    w odświętnej szacie.                                                                                                                                                                                          Gdy ją spotkacie na pewno poznacie.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  

Ćwiczenia orientacyjno-porządkowe

Robimy wokół siebie trochę miejsca Włączamy muzykę skoczną , dziecko  improwizuje z chustką przy nagraniu muzyki. Gdy muzyka milknie, wykonują przysiad i nakrywają się chustkami. Ponowne dźwięki muzyki są sygnałem

do dalszych improwizacji z chustkami, ale trzymanymi w drugiej ręce.

 

Ćwiczenia obszerności ruchów

 Rysowanie na dywanie chustką figur geometrycznych: najpierw małych, a następnie coraz  większych.

 Skakanie na jednej nodze wokół chustki leżącej na podłodze, w jedną i w drugą stronę, przeskakiwanie obunóż przez chustkę: w przód i w tył, przy nagraniu skocznej melodii.

Dzieci dmuchają w chustki trzymane za dwa rogi – lekko i mocno.

Zakończenie

 Maszerujemy  po obwodzie koła i machając chustkami.  Dziękuję.

                                                                                                          Miłego dnia p.Danusia

                             

Danuta

Poczytaj mi tato, poczytaj mi mamo.              20.05.2020r

Dzień dobry .Witam Misiaczki  i Was Drodzy Rodzice!

       Wiem, że bardzo lubicie bajki ,słuchać, oglądać czy opowiadać . Każdy z nas dziecko czy dorosły  ma jakąś ulubioną bajkę .Bajka  jest to taki utwór literacki w, którym zawarty jest morał czyli pouczenie. Tak  więc bajki uczą nas np. dobrego  zachowania ,szacunku ,miłości, dobroci.

  1. Na początek  zapraszam do zabawy „Krasnoludek” zaproście też rodziców rodzeństwo. https://www.youtube.com/watch?v=TFh2hW0KEmc
  2. Usadźcie ,a oto zagadki .Słuchajcie uważnie. Jaka to bajka?
  • Był bajkowym pajacykiem co miał ludzki głos, lecz gdy głosem tym nakłamał rósł mu nos. (Pinokio).
  • Tego chłopca i dziewczynkę z bajki pamiętacie. Sprytem wiedźmę przechytrzyli w piernikowej chacie. (Jaś Małgosia)
  • Choć czasem mruczy, to myszy nie goni, kapelusz z piórkiem ma na swej skroni.(Kot w butach).
  • W łupince orzecha wygodnie sypiała, w pyłku kwiatowym co dzień się kąpała. A choć najmniejszą dziewczynką była, od dużych kłopotów się nie ochroniła. (Calineczka).
  1. Następnie zapraszam do wysłuchania piosenki „Poczytaj mi tato , poczytaj mi mamo”, w wykonaniu zespołu Fasolki. Dzieci chętne zachęcam do nauki

https://www.youtube.com/watch?v=dpI1tJxJ1XQ

„Poczytaj mi tato, poczytaj mi mamo”

1.Chociaż czeka już na mnie zaspana poduszka,
Chociaż misiek zmęczony ziewa, ziewa jak smok.
To codziennie wieczorem zanim pójdę do łóżka,
Zanim powiem dobranoc biorę książkę do rąk.

Ref: Poczytaj mi tato, poczytaj mi mamo                                                                                                                bo w książkach tak wiele się dzieje.
Na przykład, gdy czytasz Kubusia Puchatka
Choć znam go to zawsze się śmieje.
Na przykład, gdy czytasz Kubusia Puchatka
Choć znam go to zawsze się śmieje.

2. Chociaż mieszka na półce cała masa zabawek,
Chociaż zajęć tysiące proponuje mi brat.
Biorę z półki książeczki,
Na dywanie się kładę,
Godzinami oglądam i powtarzam wciąż tak.

Ref: Poczytaj mi tato, poczytaj mi mamo..

Pozdrawiam  p.Danusia

Super User
Witam wszystkie Misie i oczywiście Rodziców!
 
     W każdym domu na pewno są książki- książki rodziców oraz dzieci.Myślę, że wszystkie mają swoje miejsce i pięknie są ułożone na półkach.Dzisiaj spróbujemy dokładniej im się przyjrzeć. Czy wszystkie książki są jednakowe?A może jednak się różnią?
      Rodzic z dzieckiem obserwuje półki z książkami. Porównuje książki ze względu na wielkość i grubość; używa zwrotów: gruba,grubsza ; cienka,cieńsza; wysoka,wyższa; niska, niższa.
 
Pytania pomocnicze:
 
- Ile książek jest na pierwszej półce?
- A ile na drugiej?
- Czym te książki się różnią?
- Czy są tej samej wielkości?
- Pokaż na półce książki tej samej wielkości?
- Która książka jest tu gruba?
- A popatrz na tą? Co możesz o niej powiedzieć?
- A porównaj te dwie książki, są takiej samej wielkości?
- Która z nich jest cienka?
- Gdzie możemy kupić książki?
- A gdzie możemy je wypożyczyć?
- W jaki sposób powinniśmy o nie dbać?
 
Przeliczamy książki zgodnie z możliwościami dziecka
 
                                 Rodzicu pamiętaj!
Daj dziecku czas , by się zastanowiło
 
                                                                     Miłego dnia , p. Krysiaa