Sylwia

„Powroty bocianów” –historyjka obrazkowa 30.03

Moi kochani serdecznie Was witam po wolnych dniach. W tym tygodniu będziemy kontynuować tematykę związaną z wiosną.


Zabawa inscenizowana przy wspólnie śpiewanej piosence „Powrót bocianów” –utrwalenie piosenki (wysokie unoszenie kolan, próby stania na jednej nodze, rytmiczne poruszanie dziobem przy słowach kle, kle)

Dzieci wymieniają cechy charakterystyczne budowy ptaków; skrzydła, dziób, pióra, nogi zakończone pazurami.
 Rodzic zadaje pytania dotyczące wyglądu bociana:

-Jaki dziób ma bocian?
-Jakie nogi ma bocian?
-Jaką szyję ma bocian?
-Jakiego koloru są pióra bociana?

Układanie historyjki obrazkowej
Pokazujemy 3 obrazki i prosimy, aby dziecko ułożyło je według kolejności zdarzeń. Co było najpierw, potem i na końcu? Następnie wspólnie opowiadamy całą historyjkę.

Zabawa skoczna ,,Bocian i żaby”
Żabki skaczą po łące, na znak ( klaśnięcie) i słowa ,,Bocian idzie!”- wskakują do stawu (wyznaczone na dywanie miejsce).
Utrwalenie wiersza „Gramy w zielone”
Ćwiczenia ortofoniczne: naśladujemy głos bociana i żab; na przemian- cicho i głośno (kle,kle,kle, kum,kum,kum).

Wiersz i piosenka opublikowane 20 marca

Bawcie się dobrze! Pozdrawiam Was Cieplutko!

Buziaki dla wszystkich naszych Smerfików       Pani Sylwia

 

Sylwia

     „Wiosenna gimnastyka" -27.03

  • "W ten wiosenny czas" - zabawa na powitanie - dziecko stoi naprzeciwko rodzica
    W ten wiosenny czas            -klaszczemy w ręce
    witam wszystkich was         - kłaniamy się
    Jedną ręką pomachamy        - machamy jedną ręką
    jednym okiem pomrugamy  - puszczamy oczka
    i mamusię przywitamy      - podajemy rękę (łokcie)

       (i tatusia przywitamy)

  • „Wiosenna gimnastyka"- zabawy ruchowe razem z rodzicem lub rodzeństwem (boso)

Przybory: maskotka, kijek np. szczotka do zamiatania, sznurek lub wstążeczka, ( do ćwiczeń można wykorzystać muzykę)

  1. Bieg w miejscu- dziecko biegnie w miejscu, na sygnał (klaśnięcie, uderzenie w stół itp.) zatrzymuje się i wykonuję dowolną figurę.
  2. Stoimy w rozkroku i wykonujemy skłon w przód, tak, aby ręce dotknęły podłogi bez zginania kolan. Pogłębiany skłon: liczymy 1, 2, 3- dotknąć podłogi; 4- wyprost.
  3. Ćwiczenia mięśni grzbietu- leżymy na brzuchu, ręce wyciągnięte do przodu trzymamy maskotkę. Podnoszenie rąk z maskotką i głowy razem z klatką piersiową w górę (wytrzymanie w pozycji)- powtórzyć kilka razy
  4. "Spacer po linie"- ćwiczenia stóp. Idziemy po linii brzegowej dywanu lub położonym sznurku- dostawianie stopa za stopą blisko siebie.
  5. Ćwiczenia mięśni brzucha- Leżymy na plecach głowami do siebie, chwytamy rękami za wspólny kijek (nad głową). Dziecko stopami łapie maskotkę, przenosi wysoko nad głową i przekazuje rodzicowi (rodzic odbiera również stopami). Zamiana –rodzic przekazuje maskotkę dziecku.
  6. Ćwiczenia równowagi –stoimy na jednej nodze, pod drugą przekładamy maskotkę (2-3 razy), zmiana nogi. Następnie przekładamy pod uniesionymi kolanami na zmianę tzw. ósemka.
  7. Chodzimy wokół stołu lub fotela we wspięciu na palcach i na przemian na piętach.
  8. „Bocian chodzi po łące” -marsz w miejscu z wysokim unoszeniem kolan.
  • „Przyleciały bociany” –utrwalenie piosenki, zabawa inscenizowana przy piosence.

Na sobotę i niedzielę proponuję korzystanie z poniższych stron:

Link do podręcznika w wersji elektronicznej

 https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-aplus-kp-cz2.pdf

Można korzystać z poniższych linków ( kopiuj i wklej)

Ciekawa jestem jak mijają Wam dni spędzone w domu z bliskimi.

Będzie nam miło, gdy zechcecie zachować swoje prace plastyczne oraz zdjęcia z zabaw.

 Gdy wrócimy już do przedszkola, bardzo chętnie obejrzymy Waszą twórczość.

Pozdrawiam Was Drodzy Rodzice i kochane Smerfiki –P. Sylwia

Sylwia

„NIE RÓB TEGO DRUGIEMU, CO TOBIE NIE MIŁO” -26.03

Rozmawialiśmy już o bocianach, wiemy skąd do nas przylatują. A dzisiaj wierszyk na wesoło z morałem. Myślę moje Smerfy, że czasami dochodzi między wami do nieporozumień (z bratem lub siostrą). Po wysłuchaniu wierszyka zauważycie, że nie należy robić drugiemu, co tobie nie miło.

Najpierw zadamy  zagadkę:

W czerwonych chodzi kozaczkach
i w czarno-białym kaftanie.
Kiedy go spotkasz na łące,
znak to, że wiosna nastanie.

Wiersz „Lis i bocian” -Artur Oppman

Lis do bociana raz rzekł:
-Mości panie,
przybądź do mnie na śniadanie!
Bocian się zjawił. Do stołu nakryto.
Lis przygotował ucztę obfitą.
Ale niestety! Lisek - chytre zwierzę:
do uczty płytkie dał talerze.
Próżno bocian dziobem puka,
jeść z takich naczyń za trudna dlań sztuka.
Po tygodniu pan bocian lisa prosi w gości.
Lis często pości,
więc zgłodniały zasiada i oblizuje się,
a wtem bocian wysmukły, wąski dzbanek niesie.
Zaprasza sąsiada:
-Niechże Waść zajada!
Jakże tu jeść liskowi z naczynia takiego ...
A wtedy bocian:
-Kolego,
pamiętacie, jak to się u was jadło, piło?


Nie rób tego drugiemu, co tobie niemiło.

 

-wyjaśnienie dziecku znaczenia słów morału

Bocian z płatków kosmetycznych.

Wykonamy bociana brodzącego po łące w poszukiwaniu pożywienia. Potrzebne będą: płatki kosmetyczne, patyk, lub od szaszłyków lub słomka, czerwony, czarny i zielony papier, ewentualnie czerwona włóczka, wstążeczka, klej. (Łąka może być z kwiatami, owadami, słonko, chmury itp.)

Zatańczymy do piosenki : „Głowa, ramiona, kolana, pięty” – pamiętamy o pokazywaniu.

https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

 Głowa, ramiona, kolana pięty
Kolana, pięty, kolana, pięty
Głowa, ramiona, kolana, pięty
Oczy, uszy, usta, nos.

Głowa, ramiona, kolana pięty
Kolana, pięty, kolana, pięty
Głowa, ramiona, kolana, pięty
Oczy, uszy, usta, nos.

Pozdrawiam Was gorąco P. Sylwia

 

 

 

Sylwia

BUKIETY Z ROLEK PO PAPIERZE do zabawy matematycznej -nauki liczenia-25.03


Witam Was moje Smerfy i Smerfetki.
Kochani na pewno nie brakuje wam rolek po papierze toaletowym. Dzisiaj propozycja pracy plastycznej a później wykorzystania w zabawie matematycznej.

Wykonanie z rolek i kolorowego papieru 5 bukietów- z ilością kwiatków, owadów, gwiazdek w różnych kolorach od 1 do 5: świetnie pomogą i zachęcą dziecko do nauki liczenia. Rolkę nacinamy i wkładamy zielony bukiet z naklejonymi lub narysowanymi elementami.
• Wykorzystujemy do utrwalania liczebników głównych i porządkowych oraz kolorów
• Prosimy, aby dziecko policzyło (jeden, dwa, trzy itd.)
• Pytamy, ile gwiazdek jest na czwartym bukiecie, jakiego koloru są gwiazdki na trzecim bukiecie...
• Dziecko zamyka oczy my przestawiamy bukiety, dziecko odgaduje i ustawia w odpowiedniej kolejności –kojarzy liczbę z cyfrą, itd...

Gdy dziecko świetnie sobie radzi można wykonać więcej bukietów i rozszerzyć przeliczanie.

 

Zabawa ruchowa-  zapamiętaj ten ruch i wykonaj: np.

·         Kucnij i wstań 4x

·         Kucnij, wstań i obróć się 3x

·         Kucni,j wstań, obróć się i podskocz 3x

 

Życzę miłej wspólnej pracy i zabawy P. Sylwia
 

 

Sylwia

Zakładamy zielony ogródek na parapecie -24.03

 Dziecko z rodzicem sadzi np. cebulę, pietruszkę, fasolkę, sieje rzeżuchę –do doniczek z ziemią lub na gazie na słoikach z wodą; wstawia do wody przyniesione gałązki np. wierzby, brzozy. Omówienie, co roślinom potrzebne do życia (ziemia, woda, słońce, ciepło). Wdrażanie dzieci do systematycznego podlewania, pielęgnowania i obserwowania wzrostu roślin.

Zabawa ruchowa z wykorzystaniem wiersza I. Salach „Ogrodnicy”. Dzieci ilustrują za pomocą ruchu czynności, jakie wykonuje ogrodnik.

Idą, Idą ogrodnicy, tup!
Niosą grabki i łopatki, hej!
Będą spulchniać ziemię,
aby lekko było jej.

Puk, puk, puk łopatką,
szu, szu, szu grabkami,
tryśnie woda z koneweczki
na nasze grządeczki.