Super User
  Zabawy dla dzieci w przedszkolu pobudzają zmysły, sensorykę, zachęcają dzieci do poznawania siebie i otaczającego świata. Takie namacalne doświadczenia zachęcają dzieci do poznawania, odkrywania i rozwoju.   Dziecko w ten sposób poznaję siebie, ale również zjawiska zachodzące wokół. To doskonały pomysł, aby odciągnąć dziecko od telewizora i komputera, a teraz najlepsze: Nie potrzebujemy do tego zabawek.
   Przygotowałam dla Was  na dzisiaj przykłady zabaw dłonią. Tak, tak naszą małą dłonią. Sami się przekonacie, co możemy narysować używając tylko dłoń i kilku kredek.
 
Załączam filmik, który da Wam wiele wskazówek.
A ja życzę miłej zabawy. Cieplutko pozdrawiam!

Super User
Cele pedagogizacji: ukazanie rodzicom wpływu oddziaływań reklamy na świadomość dzieci
  • rozumienie istoty reklamy
  • budzenie wrażliwości na podatność psychiki dzieci na perswazję zawartą w reklamie
  • rozumienie pojęcia znaczenia dowierzania reklamie
  Reklama telewizyjna jest szczególną formą oddziaływania na ludzką świadomość. Jest zjawiskiem z pogranicza kultury, edukacji i ekonomii; jej społeczne istnienie wymaga dogłębnego poznania. Chodzi tutaj o skutki zamierzone i niezamierzone przez nadawców i dysponentów mediów. Uważa się ją za zjawisko błahe, jak również widzi się w niej źródło głębszych, nie zawsze pożądanych skutków i znaczeń..
  Znaczna część reklam emitowanych przez polską telewizję adresowana jest do dzieci i wykorzystuje się postać dziecięcą jako element mający przyciągnąć widza. Dzieci występują również w reklamach dla dorosłych , co świadczy o instrumentalnym traktowaniu dziecka i jest sprzeczne z wewnętrznym regulaminem telewizji.
  Istnieje zakaz tworzenia reklam adresowanych bezpośrednio do dziecięcej publiczności , jednak autorzy rodzimych reklam potrafią umiejętnie poruszać się po obrzeżach prawa , by te restrykcje złagodzić lub ominąć.     Konsekwentnie respektowany jest zakaz przerywania audycji w telewizji blokami reklamowymi. Pomimo to , w rzeczywistości medialnej istnieje nadmiar przekazów reklamowych, a dzieci w każdej chwili narażone są na ich oglądanie.. Charakter  zakres kontaktów dzieci z telewizją sprzyja oglądaniu przez nie codziennie wielu reklam.     Twórcy reklam telewizyjnych , aby zdobyć dziecięcą widownię wykorzystują zainteresowania dzieci do tzw. zabaw recepcyjnych: słuchania opowiadań, bajek, oglądania programów telewizyjnych.
  Reklamy bombardują dzieci zmieniającymi się z dużą częstotliwością , nasyconymi jaskrawym kolorem obrazami. Głośna muzyka współwystępuje z przyciągającymi uwagę widza efektami akustycznymi oraz pojawiającymi się postaciami i obrazami z filmu anonimowanego. Reklama nasycona jest uczuciami, prezentuje sielskie i romantyczne krajobrazy, które towarzyszą namowom do kupna pospolitych towarów. Wykorzystywane są techniki komputerowe, dzięki którym możliwe jest kreowanie wirtualnej scenografii podobnej do obrazów z gier komputerowych, którymi zafascynowane są dzieci.Tego typu przekazy podobają się dzieciom, ponieważ są krótkie, zwięzłe, o barwnych obrazach, często i wielokrotnie powtarzane.
  Dzieci najmłodsze poświęcają uwagę w równym stopniu reklamom dla dzieci jak i dorosłych.Traktują reklamę bardzo dosłownie, nie rozumieją animacji ,żartów.Dla nich jest to świat, w którym można odwrócić to , co jest ostateczne, zapobiec nieszczęściu. To , co razi dorosłych swoją naiwnością, dzieci zachwyca. Reklama przyciąga dzieci urodą, czarami i  magią, ale także swoją prostotą i jasnością przekazu.
  Świat kreowany przez reklamy ma wiele wspólnego ze światem rzeczywistym; telewizja lansuje świat ekskluzywny, wygodny, ładny, pełen różnych doznań i emocji, świat fikcyjny.
  Reklamy telewizyjne wpływają na wyobrażenia dzieci o idealnym stylu życia rodziny, związanym z użyciem reklamowych produktów, posiadanie samochodu, komputera....Propozycje reklamowe kształtują u dzieci określone wymagania i pragnienia w odniesieniu do przyjaciół, do własnej rodzinyi jej stanu posiadania.
  Z badań nad charakterem relacji dziecko- i reklama TV wynika, że istnieją różnice w recepcji reklam przez dzieci w zależności od wieku i fazy rozwoju.
Badania dotyczące wpływu reklam na dzieci w wieku 5-8 lat wykazały, że dzieci:
- niezbyt dobrze rozumieją, że reklama motywuje do kupna
- nie zapamiętują przekazu reklamowego, koncentrują się na obrazie
- oceniają reklamy na podstawie ich walorów rozrywkowych, a nie technicznych lub artystycznych
-prawie zawsze wierzą, że reklama mówi prawdę
- poświęcają tyle samo uwagi reklamom, co innym programom
- podchodzą do reklamy jak do informacji; są bardzo podatne na perswazję zawartą w reklamie.
  Dzieci przyzwyczajają się do regularnie pojawiających się bloków reklamowych poprzedzonych tzw. ,,zwiastunem"- zmieniającym się obrazem, połączonym z sygnałem muzycznym.Dzieci nie traktują reklam jako propozycji zakupu, ale uważają je jako filmy fabularne.
  Reklamy mogą wpływać na zachowanie dzieci w sposób uboczny, nie związany z pierwotnym celem reklamy( zakup towaru) tzn. naśladowanie zachowań widzianych na ekranie i nie kojarzenie ich z ofertą zakupu ukazanego towaru.Jeżeli film będzie zawierał agresję to zachowanie agresywne będzie oddziaływało na dziecko niezależnie od zamierzeń nadawcy. Stwarza to niebezpieczeństwo szczególnie dla dzieci, które spędzają dużo czasu przed telewizorami Oglądanie reklam stało się ich nawykiem, utrwaloną potrzebą, a ich zawartość utkwiła w dziecięcej świadomości.
  W ostatnich latach w Polsce pojawia się coraz więcej prac naukowych, publikacji książkowych i artykułów dotyczących relacji dziecko- reklama.
 
 
Super User
Takie piękne słoneczko za oknem, a my wszyscy musimy na razie zostać w domu! A może tak dzisiaj czas spędzić w kuchni? Dzieci uwielbiają ,,kucharzenie". Myślę , że tym możemy sprawić niezłą frajdę. Kiedyś byłam na wycieczce z dziećmi przedszkolnymi, gdzie mogłyśmy piec prawdziwe bułeczki. Proponuję więc dzisiaj też tym się zająć.Podaję więc przepis na bułki drożdżowe ( z wycieczki) - tak mam zapisane w swoim zeszycie z przepisami:
 
1 kg mąki
10 dag drożdży
2 szkl. ciepłego mleka
3/4 szkl. cukru
3/4 margaryny lub 1/2 szkl. oleju
5 jaj+ 1 jajo do smarowania 
sól, cukier waniliowy, posypka( np. mak)
 
Mąkę przesiać, dodać szczyptę soli. Mleko podgrzać , dodać drożdże, 1 łyżkę cukru, 1 łyżkę mąki- czekać, aż wyrośnie.Roztrzepać jaja z resztą cukru i cukrem waniliowym. Wlać do mąki wraz z roztopioną margaryną lub olejem. Wyrobić ciasto i odczekać aż wyrośnie.Formować bułki, posmarować jajkiem , posypać np. makiem i piec.
 
                                                                               Zostaje mi tylko życzyć SMACZNEGO!
 
Ale , żeby było w miarę profesjonalnie , może zróbmy swoim dzieciom kucharskie czapki?

Super User

DOBRE POMYSŁY DLA RODZICÓW:

  • Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek.
  • Zabawy w naśladowanie dźwięków, jakie wydaja ptaki.
  • Zabawy w układanie historyjek zgodnie z kolejnością zdarzeń- jedna osoba wymyśla początek, druga koniec historyjki, a potem wspólnie na zmianę dopowiadają, co się działo pomiędzy tymi wydarzeniami.
  • Zabawy w wysłuchiwanie poznanych głosek- dziecko słucha słowa i mówi, jaka głoska jest na początku lub na końcu.
  • Rozmowy o ptakach, które powracają wiosną.
  • Obserwowanie ptaków, próby ich rozpoznawania i utrwalania nazw.