Danuta

 

 

 

30 marca 2020 r.

 

Wiosna wśród nas            Witam was  Kochane Misiaczki. 

 

                

  1. Ułóż obrazki według kolejności zdarzeń. Opowiedz historyjkę. Zwracamy uwagę na poprawność wypowiedzi dziecka. Podjęcie próby przewidzenia kolejnych zdarzeń, np. nauka latania, samodzielne zdobywanie pokarmu.
  2. Zabawa ruchowa „Bocian i żabki” – na określony sygnał dziecko przyjmuje rolę żabki, np. skacze, rechocze. Po zmianie sygnału, np. klaśnięcie w dłonie, dziecko przyjmuje rolę bociana i staje na jednej nodze.
  3. Dzieci chętne mogą dorysować następny obrazek do poznanej historyjki.

 

 

 Zapraszam do wspólnej zabawy P.Danusia

Super User
Masa solna nazywana jest naturalną plasteliną. Ma podobne właściwości, a do tego jest absolutnie nietoksyczna, więc w pełni bezpieczna dla dzieci. Stąd dzisiaj taki mój pomysł na zabawę z masą solną.Masę solną możecie zrobić sami, może z odrobinką pomocy rodziców.Potrzebne nam będą takie składniki:
  • mąka
  • sól
  • woda
                                       Podaję przepis:
 
  Wystarczy połączyć ze sobą powyższe składniki , zawsze stosując proporcje 2:1 ( jeśli chodzi o mąkę i sól)  np: na 2 szklanki mąki- 1 szklanka soli.Do tej mieszaniny musicie dodać wodę ( i tu może wam pomogą rodzice). Wody ma być tylko tyle, aby powstała zbita masa, która się formuje, ale się nie rozpada, ani nie przykleja do rąk.
 
   Jak już przygotujecie taką masę, może ulepicie cebulki, cebulki ze szczypiorkiem.....i jeszcze to, co sobie wymyślicie.
                                              Pozdrawiam serdecznie, i dobrej zabawy.
 
PS. Bardzo do Was tęsknimy....., ale musimy wszyscy być dzielni !!!!
Danuta

27 marca 2020 r.

  1. Rozmowa z dzieckiem na temat nowej pory roku (cieplejsze dni, dłuższy dzień, powrót ptaków, pierwsze rośliny, nowalijki).
  2. Wyjaśnienie dziecku pojęcia nowalijki (wiosenne warzywa, które pojawiają się w danym roku po raz pierwszy. Zaliczamy do nich rzodkiewkę, sałatę, botwinkę, szczypiorek, cebulę dymkę czy szpinak). Zwrócenie uwagi na wartości odżywcze warzyw.
  3. Założenie hodowli cebulki:
  • potrzebne będą: cebula, słoik, woda lub przezroczysta doniczka i ziemia;
  • w czasie przygotowywania hodowli cebulki zapoznajemy dziecko z warunkami, które sprzyjają rozwojowi rośliny (światło, woda, odpowiednia temperatura, gleba).
  1. Zachęcamy dziecko do obserwacji wzrostu liści cebuli (szczypior).
  2. „Mój ogródek” - układanie z klocków planu ogródka i grządek.

Miłej zabawy!

 

Super User
Scenariusz zajęcia:
                                      Cele zabaw:
  • Dążenie, aby rodzice i dzieci pozostawali ze sobą w bliskim kontakcie fizycznym( np. obejmowali się...)
  • Wytworzenie poczucia bezpieczeństwa, które wpłynie na zmniejszenie napięcia w kontaktach z innymi
  • Uświadomienie poszczególnych części ciała, nazywanie ich, poznawanie własności fizycznych
  • Tworzenie między dziećmi, a rodzicami silnej więzi emocjonalnej
Przebieg:
1. Rodzic zachęca dziecko do wspólnych ćwiczeń.Pokazuje dzieciom najważniejsze części ciała tj. stopy, kolana,  uda, nogi....i wyjasnia, że są one szczególnie ważne, gdyż ...( dziecko próbuje odpowiedzieć na to pytanie).
 
*Wyczuwanie brzucha, pleców, pośladków poprzez:
- leżenie na plecach , na brzuchu
- ślizganie się w koło na plecach i brzuchu
- siedząc wyciąganie nóg: raz jedną , raz drugą
- siedząc wyciąganie kolan i chowanie głowy
- czołganie się na brzuchu i na plecach
 
*Wyczuwanie nóg i rąk poprzez:
- w siadzie prostym rozcieranie i poklepywanie kolan
- chodzenie , bieganie na palcach i  piętach
-dotykanie łokciami kolan
 
*Wyczuwanie twarzy:mrużenie oczu, robienie min
 
*Wyczuwanie całego ciała: turlanie się po podłodze
 
2.Rodzic przeprowadza ćwiczenia , które pomogą zdobyć pewność siebie i poczucie bezpieczeństwa w otoczeniu.Ćwiczenia w parach( rodzic- dziecko)
- rodzic robi mostek, dziecko obchodzi go na czworakach, przechodzi pod, nad, wokół( potem zmiana- dziecko robi mostek)
- zabawa ,,Kucyk"
Rodzic bierze dziecko na kolana twarzą do siebie, trzyma go mocno za ręce, rusza nogami tak, aby dziecko się kołysało i mówi wierszyk:
 
Piękny kucyku, czy chcesz być mój?
Piękny kucyku jak chcesz być mój
To na swój grzbiet weź mój
 
- zabawa ,,Podniebna chusta"
Rodzic z dzieckiem rozkłada chustę ( może być prześcieradło). Następnie podejmuje impulsy:
- stój obok chusty i poruszaj się ją w górę i w dół
-  usiądź obok chusty i rób fale- potem dołącza rodzic
3.Dziecko siada na kolana rodzica, mocno się wtula i słucha spokojnej muzyki
4.Ćwiczenia w parach:
- w pozycji siedzącej przepychanie się plecami
- ciągnięcie za kostki
- wspólne wstawanie , kołysanie do przodu i na boki
 
                                                                                       Miłej zabawy
 
Danuta

26 marca 2020 r.

  1. Rodzic przygotowuje 5 sylwet (rysunków) bocianów. Następnie zwraca się z prośbą do dziecka, aby wykonało kolejne polecenia:
  • pierwszemu bocianowi dorysuj żółtą kokardkę;
  • drugiemu dorysuj zieloną żabkę w dziobie;
  • trzeciemu dorysuj niebieski kapelusz na głowie;
  • czwartemu dorysuj czerwone korale;
  • piątemu dorysuj pomarańczowy kwiatek na skrzydle.
  1. Ułóż bociany według wyżej wymienionej kolejności. Następnie rodzic zadaje pytania, np. jak wygląda trzeci bocian?, Który bocian ma kokardkę? itp..

Życzę miłego dnia!