Dorota

Witam serdecznie Rodziców oraz dzieci!

I.Karta pracy,cz.4,s.53

 Rysowanie szlaczków po śladzie, a potem  samodzielnie. Rysowanie  po śladach rysunków.

 Kolorowanie rysunków dużych misiów na brązowo, a małych misiów - na różowo.

II.1. Słuchanie opowiadania- "Wróżka  Weronika" - I.Landau

      Mama zmieniła pracę i od razu zaprzyjaźniła się  z taką jedną Weroniką.

 - Pani Wera przyjdzie dzisiaj na kolację - powiedziała chyba mniej więcej po tygodniu - Bądź

bardzo, ale to bardzo grzeczny, a ty Leonie,nie pal papierosów w pokoju,bo ona nie znosi dymu.

 A jakbyś, Alinko chciała siusiu, to powiedz mi na ucho,a nie krzycz na cały głos.

A dlaczego?- zapytała moja mała siostrzyczka.

Bo  nie wypada.

-Cio?

Ale mama nie wytłumaczyła tej sprawy Alusi,bo właśnie zadźwięczał dzwonek. Przyszła pani Weronika

i przyniosła dla nas samochodzik, a  dla rodziców kwiaty:

-Ależ po co...-zaczęła mama,ale pani Weronika powiedziała "daj spokój" i dorośli usiedli do stołu,a my poszliśmy

 z samochodzikiem do małego pokoju i ... nie uwierzycie. Z autka zaczął wyłazić bardzo gruby kierowca.

- Takie fotele teraz robią - burknął - że nóg nie można wyciągnąć.Wyłaźcie jesteśmy na miejscu! - zawołał

 i otworzył  drugie  drzwi. Wysiadła z nich jakaś pani i dwoje dzieci, a za nimi wyskoczył pies.

Chyba kundel ,ale bardzo ładny. Pani rozłożyła na moim zielonym dywaniku kocyk, a potem zaczęła wyjmować z koszyka jedzenie.

-Tu macie poziomki- powiedziała -kanapki,klopsa na zimno,lody.

- Też na zimno? -zapytały dzieci.

- Też. tu jest sok z jabłek,a tu...

 Powiem wam szczerze,że oczy nam wychodziły z orbit. Rodzinka z auta jakby w ogóle nas nie widziała,

 ale zachowywali się wszyscy jak na pikniku...

 - A gdzie jezioro? zapytała ta pani męża z wyraźną pretensją w głosie. -Zapewniali mnie -odpowiedział gruby pan-

-że tu jest. I zaczął szukać w pokoju. A trzeba wam wiedzieć,że z naszego kaloryfera trochę kapie i na razie

mama postawiła pod nim puste plastikowe pudełko.Kierowca akurat je znalazł  i zawołał:

- Jest! Zobacz!  Nawet jest ciepła woda!   Cała Rodzinka,łącznie z psem, z piskiem i krzykiem zdjęła ubrania

 i zaczęła pluskać się w pudełku. A potem wszyscy,otrząsając się i parskając...wrócili na kocyk,wytarli się

i zaczęli zbierać manatki. - Szybko do domu,słońce już zachodzi - powiedział gruby pan,bo właśnie przypaliła się

żarówka, więc zrobiło się ciemniej. - Wsiadać,wsiadać -poganiał grubas rodzinę, a kiedy wszyscy już byli w środku

i zatrzasnęli drzwiczki, do pokoju weszła mama.

-Coś okropnego - powiedziała- Nie można was na chwilę zostawić samych. Zobacz,jak tu wygląda: na dywanie

okruszki,woda nachlapana po całym pokoju...

Pani Weronika też stała w drzwiach pokoju. Uśmiechnęła się jakoś dziwnie.

- Nie gniewaj się na dzieci - poprosiła - to nie ich wina...I poszła. A ja postawiłem samochodzik na najniższej

półce z zabawkami, żeby ktoś, kto może z niego wysiądzie, nie spadł i nie potłukł się. I długo nie mogłem zasnąć,

bo zastanawiałem się, czy w takim  zwyczajnym biurze, w jakim pracuje moja mama,może pracować Dobra Wróżka.

Chyba tak,bo właściwie dlaczego miałoby to być niemożliwe,skoro dobre wróżki mogą zjawiać się wszędzie.

Rozmowa na temat opowiadania.

- Co niezwykłego wydarzyło się w domu chłopca?

- Jakie wydarzenie było fantastyczne? Jakie rzeczywiste?Które wydarzenia  nie mogą zdarzyć się w realnym życiu?

-W jaki sposób czas wolny spędzała rodzina ,która wysiadła z samochodu?

-Jak wy spędzacie czas wolny z rodzicami?

-Co sprawia wam przyjemność? Jakie chwile chcielibyście zapamiętać?

  Dla chętnych dzieci proponuję  pracę plastyczną ( potrzebne będą przybory: farby,woda,słomki,kartka z bloku... )

 "Obrazek dla mamy i taty" -malujemy poprzez dmuchanie na kleksy z farby (farba rozmieszana z wodą)

   rozmieszczone na kartce z bloku  w różnych miejscach; bierzemy słomkę do buzi  i dmuchamy

   na te zabarwione krople wody. Obrazek będzie "zaczarowany"-może z tego powstaną- ładne kwiaty? łąka? rzeka? niebo? woda?

 powietrze? musicie się  o tym przekonać.    Zobacz   na  YouTube  -Esy floresy - wiatrem malowane

   https://www.yuotube.cm/watch? v=3t2TOWx1SQ8

  Proszę obejrzeć na YouTube: Obieg wody w przyrodzie https://www.youtube.com/watch? v=EXfEySFqfyQ

    Woda krąży -woda wraca  https://www.youtube.com/watch? v=ylxVLAxOxDY

    W poszukiwaniu wody https://www.youtube.com/watch? v=SdQAaOA4XvA

 

2. Słuchanie piosenki - " Dla was"

  Zobacz na YouTube  -  "Moja mam fajna jest" https://www.joutube.com/watch? XmVOG54nOF4

  I.Moja mama fajna jest.

   O tym ja najlepiej wiem.

   Gdy mi smutno jest i źle,

   zawsze przy mnie blisko jest.

        Ref.:Bo mama, bo mama

              najlepiej wszystko wie.

              Bo mama, bo mama

              tak bardzo kocha mnie (bis)

   II. A mój tata to jest ktoś.

       Czasem mi zaśpiewa  coś.

       kiedy wolną chwilę ma,

       chętnie ze mną w piłkę gra.

             Ref.: Bo tata,bo tata

                    najlepiej wszystko wie.

                    Bo tata,bo tata

                    tak bardzo kocha mnie (bis)

  Rozmowa na temat piosenki.

-Jak są przedstawieni rodzice w piosence?

-W jaki sposób rodzice odnoszą się  do swojego dziecka?

- Jakie zachowania rodziców świadczą  waszym zdaniem ,że kochają swoje dzieci?

  Wypowiedzi dzieci na temat składu ich rodzin.

 Kończenie wypowiedzenia:  Rodzina to...

Zwrócenie uwagi dzieci,że pojęcia rodzina używa się również jako określenia rodu

lub zbioru istot żywych,które charakteryzują się podobnymi cechami.

      Możemy zaśpiewać piosenkę  -" Moja mama fajna jest..." - w połączeniu z efektami akustycznymi

   jakie mamy w domu (butelka plastikowa z kaszą,torebka foliowa, grzechotka,pokrywka od garnka ...itp)

   Proszę nauczyć się tej piosenki na pamięć.

    III. Zagadki:

      Kto nas kocha tak jak nikt

      i ochrania całym sercem?

     I do kogo można przyjść

      z każdą troską jak jak najprędzej? Mama)

               Łatwą dziś zagadkę  mamy:

              Kim jest dla was mama mamy? (babcią)

    Kto się zamartwia,kiedy chorujemy

    lub gdy na podwórku kolano zbijemy?

    Wspierają nas radą,pomagają w kłopotach

    i za nic na świecie nie przestaną kochać. (rodzice)

           Gdy zepsuje się coś w domu,

           on wie,jak zaradzić temu,

           wszystkie dziury w mig załata.

           Kto? Wiadomo - nasz ...(tata)

     Problem szybko rozwiążecie -

    jak tatę  taty nazwiecie? (dziadek)

        Ta dziewczynka i ten chłopiec

        jednych rodziców mają.

        Odgadnijcie,proszę-

        jak się nazywają.  (rodzeństwo)

   Proszę zobaczyć na YouTube:

  *Nauka czytania sylabami -moje dzieci kreatywne...Ewa W.

  *Terapia ręki-wzmacnianie mięśni palców i rąk https://www.youtube.com/watch? v=qxQ8n9ODjO

                           Miłej zabawy- pozdrawiam P.Dorotka

          

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dorota

Serdecznie witam Rodziców oraz dzieci!

 Karta pracy,cz.4,s.51

I. Odwzorowywanie kwiatów dla mamy i taty.Rysowanie po śladach rysunków róż.

  Dziecko śpiewa piosenkę  - "Tata jest potrzebny" w połączeniu z efektami akustycznymi takimi

  jak (drewniane łyżki,reklamówka,butelka plastikowa wypełniona kaszą,metalowa łyżka,metalowy kubek

  pokrywka od garnka...).  ("Tata jest potrzebny"-     https://www.youtube.com/watch?  v=GCS5xgDWenU)

Karta pracy,cz.4,s.52

Dziecko ogląda obrazki .Odszukuje i zaznacza 10 różnic między nimi.

Rysuje wysokie i niskie drzewa iglaste po śladach bez odrywania kredki od kartki.

Ćwiczenia poranne -zobacz z dnia 19.05,2020r.

 

II.    1.WOKÓŁ  MAMY  I TATY  -ćwiczenia i zabawy

 x Układnie zdań o rodzicach:

 Dziecko układa zdania o mamie i tacie. Rodzic zapisuje zdania na kartce

X Liczenie słów w wybranych zdaniach.

Rodzic odczytuje zdanie z kartki, a dziecko liczy w nim słowa i podaje ich liczbę.Np.:

- Mama to mój największy skarb. (5)

- Niech tata żyje sto lat.(5)

- Życzę mamie i tacie, aby byli zdrowi,szczęśliwi.(8)

 -Mamo tato kocham was.(4) ...    i wymyślamy jeszcze inne zdania,

           możemy przeliczać słowa za pomocą klocków, pasków papieru.

 Z reklamy sklepowej wycinamy obrazki- umawiamy się z dzieckiem że to są prezenty dla rodziców.

Następnie dziecko losuje obrazek np.: baton ,pudełko,herbata,torba,kwiatek,lody...

Dziecko dzieli ich nazwy na sylaby, głoski.

 X Podawanie rymów do słów:

Mama-rama,gama,tama,dama,lama...

Tata-wata,data,chata,łata,mata...

  Nauka rymowanki dla mamy i taty.

  Mamo,mamo -

  co ci dam?

 to serduszko,które mam.

 A w serduszku miłość jest.

 Mamo,mamo -kocham Cię!

    Tato tato -

    co ci dam?

    To serduszko,które mam.

    A w serduszku miłość jest.

    Tato,tato -kocham cię!

     Proponuję ,aby dziecko nauczyło się rymowanki na pamięć.

2.Obrazek z kwiatami dla mamy i taty -konwalia

 Zabawa: burza mózgów- Jak przekazać rodzicom wiadomość,nie używając słów?

 Podajemy wiadomości,a dziecko je prezentuje,nie używając słów.Np.:

 Przytul mnie bo jestem smutny.

 Pobaw się ze mną.

 Kocham cię mamo,kocham cię tato.

    ZAGADKA:

Dobrze ją znamy  z prześlicznej woni,

kwitnie dzwonkami,ale nie dzwoni (konwalia)

Oglądanie konwalii na YouTube.Rozmowa:

-Jak wygląda roślina?

-Ile dzwonków jest na jednej łodyżce?

-Gdzie rosną konwalie?

-Czy można je zrywać?

      Konwalia majowa jest rośliną leczniczą i ozdobną,nie jest już rośliną chronioną.

Występuje często w lasach niemal całej Polski,ale można ją również hodować.jej głównym walorem

są niewielkie kwiaty o charakterystycznym zapachu i dzwonkowatym  kształcie.

 Proponuję wykonać pracę plastyczną: Obrazek z kwiatami dla mamy i taty.

 Konwalie z popcornu -praca plastyczna- https://www.youtube.com/watch? v=HwIxsmzL71Y

 

III.Zabawa - Czy znamy imię taty?

    Dzieci podają imiona rodziców,dzielą je na sylaby,głoski.

    Określają pierwsze i ostatnie głoski w ich imionach. Mogą ułożyć z liter imiona rodziców,

    pamiętając,że rozpoczynają się one wielka literą.

 Rozmowa na temat słowa serce. Dziecko rysuje kształt serca lub wycina z czerwonego papieru.

 Rodzic pokazuje wycięte serduszko z czerwonego papieru i pyta:

- Z czym kojarzy się wam ten kształt?

- Czym jest serce?

      Serce jest mięśniem wielkości pięści. Jego szersza część skierowana jest ku górze,

      węższa ku dołowi.Dzięki sercu w naszym ciele może krążyć krew.

 -Do czego ludziom potrzebne jest serce?

-Czy tylko ludzie mają serca?

-Czy znacie jakieś przysłowie o sercu?

 Np.:

- Co w sercu to  na języku.

-Czego oczy nie widzą,tego sercu nie żal.

-Serce nie sługa,nie zna co to pany.

    Proponuję utrwalać literki:

*Alfabet -litera M   AbcZabawa  https://www.youtube.com/watch? v=Sd7h-QJP4dM

 proponuję ćwiczenia na dodawanie i odejmowanie:

*Zabawy matematyczne dla dzieci- https://www.youtube.com/watch? v=3ak8gWNWQNo

  Proszę obejrzeć bajkę - "Julka pająk i atrakcje"- Bajkowisko

   https://www.youtube.com/watch? v=o5DYHwterbk

                               Miłej zabawy -pozdrawiam P.Dorotka

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dorota

Witam serdecznie Rodziców oraz Dzieci!

  I.Rozmowa na temat - Jak dzieci pomagają rodzicom?

   Rodzic pyta:

  -Jak pomagasz rodzicom w domu?

 - Czy dziecko powinno pomagać w domu? Dlaczego?

  Karta pracy,cz.4,s.49

  Opowiadanie o tym,jak Olek i Ada pomagają rodzicom.Przedstawienie za pomocą rysunku

  sposobów,jak dzieci pomagają rodzicom.

  Rysowanie  po śladzie  serduszek,kolorowanie ich.

  Ćwiczenia poranne -zobacz z dnia 19.05.20r.

II. Słuchanie piosenki - "Tata jest potrzebny"

     I.Tata jest potrzebny,żeby przybić gwóźdź,

       tata  jest potrzebny,by na spacer pójść.

       Tata jest potrzebny,by przytulić mnie

       i bajkę opowiedzieć,gdy oczy klei sen.

             Ref.: Bo tata,tata,tata potrzebny bardzo jest,

                    gdy kiedyś spotkam lwa,to on uratuje mnie.

   II.Tata jest potrzebny,aby w piłkę grać,

      tata jest potrzebny,by lizaka dać.

      Tata jest potrzebny,a ja kocham go

      i czuję się bezpiecznie,gdy obok idzie on.

           Ref.:Bo tata,tata,tata potrzebny bardzo jest,...

      Rozmowa na temat piosenki:

-Z ilu zwrotek składa się piosenka?

- O kim opowiada piosenka?

-Jakie domowe czynności wykonuje tata?

-Czy z tatem można bawić się ?

-Za co lubisz swojego tatę?

- Czy piosenka jest szybka czy wolna?

   Zabawa przy piosence:

Przy dźwiękach piosenki dziecko porusza się swobodnie po pokoju

i naśladuje czynności taty, o których jest mowa w piosence.

Proszę w/w piosenki nauczyć się na pamięć.

  Zabawa słowna:

- Co lubi mama?

 -co lubi tata?

2.Ćwiczenia gimnastyczne-wg. metody Rudolfa Labana zobacz z dnia 18.05.20r

III. Słuchanie wiersza A.Widzowskiej - "Dla mamy i taty"

     Z okazji święta Taty i Mamy

     dziś uroczyście wam obiecamy:

     codziennie sprzątać swoje zabawki,

     nigdy nie spadać z wielkiej huśtawki,

    od mamy nigdzie się nie oddalać,

    groźnych zapałek szust! nie zapalać.

    Więcej nie zjemy kwaśnych jabłuszek,

   bo wtedy zawsze boli nas brzuszek.

   Gdy zobaczymy gdzieś muchomora,

   to go nie zerwie  żaden przedszkolak!

   Będziemy grzeczni i przyrzekamy

   słuchać uważnie taty i mamy.

   Wyszorujemy ząbki starannie

   Lecz nikt przez pasy sam nie przechodzi

   ani do wody w morzu nie wchodzi!

   Od taty wiemy dużo o świecie:

   że trzeba czapkę zakładać w lecie,

   że się obcego pieska nie głaszcze,

   bo czasem groźnie otwiera paszczę.

   I na kontakty uważać mamy,

   więc się od prądu z dala trzymamy!

   Czytajcie bajki,gdy księżyc świeci,

   rano buziaczkiem budzicie dzieci,

  a choć psocimy czasem troszeczkę,

  to wciąż jesteśmy waszym Słoneczkiem.

  Bo z rodzicami jest zawsze lato,

  kochana Mamo,kochany Tato!

   Rozmowa:

 - Co dzieci obiecują w wierszu rodzicom?

 - Co to znaczy -okazywać szacunek rodzicom?

       Karta pracy,cz.4,s.50

  -Kolorowanie bukietu dla mamy.

  -Rysowanie pośladzie drogi Olka i Ady do mamy(bez odrywania kredki od kartki).

                                  Miłej zabawy-pozdrawiam P.Dorotka

 

   

      

Dorota

Witam serdecznie  Rodziców oraz dzieci!

I.Karta pracy,cz.4,s.46 Czytanie zdań z Rodzicem lub samodzielnie.

Rysowanie swojej mamy i  taty.Nazywanie kwiatów.(róża,gerbera,...)

 Ćwiczenia poranne:

1.Zabawa orientacyjno -porządkowa - "Nisko-wysoko"

  Dziecko lekko biega po dywanie przy akompaniamencie grzechotki.

 Podczas przerwy w zabawie na hasło -"Wysoko"-staje na palcach,wyciąga ręce w górę

 i klaszcze nad głową. Znowu biega- na hasło-" Nisko"-wykonuje przysiad i uderzenie

rękami o podłogę.

2.Ćwiczenie dużych grup mięśniowych:

 Dziecko naśladuje mycie samochodu z tatą i spłukiwanie go z wodą z wiadra.

3.Ćwiczenie wyprostne:

 Dziecko zmęczone i dziecko wypoczęte.Na hasło-Dziecko zmęczone- wykonują luźny skłon w przód.

 Na hasło "dziecko wypoczęte- prostują tułów, głowę trzymają prosto.

4.Podskoki:

 Froterujemy z mamą podłogę.Dziecko rytmicznie,naprzemiennie wykonuje wykroki nogami w przód.

5.Ćwiczenie równowagi:

 Rysujemy obrazek dla mamy i taty:

 Dziecko stoi na jednej nodze,a drugą rysuje w powietrzu dowolny obrazek.

Dziecko rysuje na przemian  prawą i lewą nogą.

6.Ćwiczenie ożywiające:

 Dziecko biega w różnych kierunkach z wysokim unoszeniem kolan i naprzemiennym uginaniem

 i prostowaniem rąk w łokciach.

7.Ćwiczenie uspokajające:

  Dziecko maszeruje z rytmicznym wytupywaniem i powtarzaniem rymowanki:

  Mama i tata kochają nas"- na słowo "nas"zatrzymują się i klaszczą w dłonie;

"Mama i tata mają dla nas czas"-na słowo "czas" klaszczą w dłonie.

 

II.1.Ćwiczenia w porównywaniu wzrostu.

  Mierzenie wzrostu dzieci

 Rodzic mierzy dzieci za pomocą miarki zawieszonej na ścianie. W notesie zapisuje wzrost

przy imionach dzieci.Potem wymienia dziecko ,które uważa za wysokie (ich wzrost wykracza poza średnią

wysokość 6-latka,która dla dziewczynek wynosi 120cm,a dla chłopców-122cm).

Dobieramy się w pary porównujemy swój wzrost, oceniamy-kto w parze był wyższy ,a kto niższy.

(dziecko z dzieckiem,dziecko z mamą, dziecko z tatem,...)

Karta pracy,cz.4,s.47.

Dziecko ogląda ilustracje i ocenia- Która z tych osób lub który z tych przedmiotów jest wyższy?

Dziecko- koloruje na każdym obrazku ubrania wyższych osób lub przedmiotów.

Dziecko-nakleja  zdjęcia odpowiednich kwiatów ,według wzoru (rytmu) patrzy na wzór z poprzedniej karty(str46).

2."Prezent dla mamy i taty"- proponuję wybrać wzór: zobacz na YouTube

 - Pomysły na  urocze kartki  na Dzień Matki... https://www.youtube.com/watch? v=GCS5xgDWenU

 III. Karta pracy,cz4,s.48.

   - Dziecko wyklaskuje podany rytm i powtarza z rodzicem:

   Wi-wat, ma-mu-siu! Wi-wat, ta-tu-siu! wo--łamy.

  Bo  swych  ro -dzi- ców, bo swych ro- dzi- ców  ko -cha -my!

         *-Dziecko odszukuje wśród naklejek serduszko i nakleja w pustych polach

        ,tak aby poziomo i pionowo  były serduszka zwrócone w różnych kierunkach.

    - Rysowanie serca po śladach.W każdym z nich dziecko rysuje -małe serduszko.

  Proponuję utrwalanie literek:

*Alfabet -litera N - https://www.youtube.com/watch? v=TOl824S6lkg

*Liczenie i dodawanie na zabawkach https://www.youtube.com/watch? v=dp5nOgG-NY

                          Miłej zabawy-pozdrawiam P.Dorotka

 

 

 

 

 

 

Dorota

 Witam serdecznie Rodziców oraz dzieci!

 W tym tygodniu będziemy wzbogacać wiedzę o rodzinie.

I.Oglądanie zdjęć rodziców,dziadków,rodziny bliższej i dalszej  oraz dzieci z rodzinnych albumów.

  Dziecko porównuje zdjęcia swoje ze zdjęciami rodziców, szuka podobieństw.

II. Słuchamy wiersza Jadwigi Kaczanowskiej - "Mama i tata"

   Mama i Tata to świat nasz cały,

   ciepły ,bezpieczny,barwny,wspaniały,

  to dobre,czułe,pomocne ręce

  i kochające  najmocniej serce.

 To są wyprawy do kraju baśni,

 wakacje w górach,nad morzem,na wsi,

        loty huśtawką,prawie do słońca

        oraz cierpliwość co nie ma końca.

        Kochana Mamo,kochany Tato

        dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,

        że nas kochacie,że o nas dbacie

        i wszystkie psoty nam wybaczacie.

    Rozmowa na temat wiersza:

  -Kim dla dzieci jest mama tata?

 - Za co dzieci dziękują rodzicom?

  Zabawa- kończenie zdań:

Moi rodzice są kochani, bo...

Pomagam rodzicom  w...

Lubię być w domu, bo...

Z tatą najchętniej robię...

Z mamą najchętniej robię...

     Rodzic recytuje wiersz, a dziecko dopowiada końcowe słowa wersów;

       Mama i Tata to świat nasz...(cały)

      ciepły,bezpieczny,barwny...(wspaniały) ...itd.

     Proszę tego wiersz nauczyć się na pamięć.

   Praca w książce- Karty pracy,cz.4,s.44-45

  Łączenie pierwszych głosek z nazw rysunków. Rysowanie w ramkach prezentów które mama

 dostała od Olka i Ady  (tort, wazon) oraz rysowanie serduszek po śladzie,bez odrywania kredki od kartki- str.44

   Łączenie pierwszych głosek z nazw rysunków. Rysowanie w ramkach prezentów,które dostał tata

  od Olka i Ady   (krawat, kaptur) , rysowanie serduszek po śladzie bez odrywania kredki od kartki -str.45

    Ćwiczenia gimnastyczne -metodą Rudolfa Labana.

  1.Dziecko biega lekko po dywanie w rytm dowolnej muzyki.

     Rodzic daje dziecku złożone paski papieru,bibuły... 

  2. "Tańczące Bibułki"-dziecko tańczy przy dowolnej muzyce i porusza paskami bibułki,trzymanymi najpierw

   w prawej , a potem w lewej ręce.Podczas przerwy dziecko układa dowolny kształt na podłodze.

  3. "Po kole"- dziecko układa koła z bibułki na podłodze i skacze dookoła nich obunóż, w jedną i w drugą stronę.

  4."Jak najwyżej"-dziecko wyrzuca bibułkę do góry,obserwuje jej opadanie, i łapie ją tuż nad podłogą.

  5."Sprytne palce"-dziecko chwyta palcami stopy bibułkę leżącą na podłodze i podaje ją sobie do rąk.

  6."Rysujemy ósemkę"- dziecko przekłada bibułkę z ręki do ręki na kształt ósemki pomiędzy rozstawionymi nogami.

  7."Lustro"-dziecko ćwiczy z rodzeństwem - naśladuje ruchy współćwiczącego.

  8. Marsz- dziecko rytmicznie maszeruje dookoła pokoju przy nagraniu muzyki.Podczas przerwy

     w zabawie przykuca i wyskakuje w górę. Ćwiczenia powtarzamy. (Zamiast muzyki można grać na grzechotce...itp)

     Chwalimy dziecko za wykonane ćwiczenia.

       III.  Zabawa:Rozmowy na temat: Dlaczego kochamy rodziców ,a oni nas...

             Układanie zdrobnień do słów: mama,tata.

             mama,mamusia,mamuśka,mamunia...

             tata, tatuś,tatusiek,tatunio...

      Proponuję zobacz-na  YouTube:

    *Zadania dla małych bystrzaków (3) https://www.youtube.com/watch? v=k-keE_Vd-EE

   *Terapia ręki -wzmacnianie mięśni palców i rąk  https://www.youtube.com/watch? vqxQ8n9OpDjO

       Proszę posłuchaj bajki:

    "Nieszczęście Andzi"-Bajkowisko.pl.-słuchowisko https://www.youtube.com/watch? vh4rmz68gZ6o

                             Miłej zabawy- pozdrawiam P.Dorotka

 

           

-