Ta strona używa plików cookies.
Polityka Prywatności    Jak wyłączyć cookies?    Cyberbezpieczeństwo AKCEPTUJĘ
Sylwia

Na początek troszeczkę ruchu –marsz po pokoju przy piosence: „Piosenka Hej ho” z bajki „Królewna Śnieżka”

https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=Y3QXtJB-0GY&feature=emb_logo

Posłuchajcie zagadek i odgadnijcie, o jaką bajkę lub postać chodzi:

Za siedmioma górami,
za siedmioma rzekami
żyła sobie królewna
z krasnoludkami.
Czy już wiesz,
kto w tej chatce mieszka?
No przecież, to proste!
To.............................

Mała jak paluszek
W płatkach róży spała.
Aż dnia pewnego, żaba ją porwała.
Czy wiesz jak na imię ta panienka miała?

Jakie imiona
mają braciszek i siostrzyczka.
Którzy w lesie spotkali,
chatkę zrobioną z pierniczka?

Łatwo mnie poznacie,
gdy baśń wspominacie
Chodziłem tam w butach
miałem, lżejsze życie.

Gdy się urodziło,
szare, brzydkie było.
W pięknego łabędzia
Później się zmieniło.
Ona w baśniach dziwne strawy
Gotuje w swym kotle,
Czasem kogoś w coś przemienia
I lata na miotle.

Jaka to dziewczynka
ma roboty wiele,
a na pięknym balu
gubi pantofelek?

Chłopiec z bajki znany, 
z drewna wystrugany. 
Kiedy kłamał w głos 
strasznie rósł mu nos.

To bardzo znany miś,
którego przyjacielem jest chłopiec - Krzyś.
Czerwony kubraczek, wesoła mina,
od zjedzenia miodu każdy dzień zaczyna.

„Kup mi Mamo książeczkę” –wiersz T. Kubiaka

Kolorowe książeczki,
kolorowe bajeczki,
w kolorowych bajeczkach
Kolorowy jest świat.
 
Kup mi, mamo książeczkę,
przeczytajmy bajeczkę,
a w bajeczce tej – dziwy.
Każdy poznać je rad.
 
Ile jabłek w koszyku,
tyle w książce wierszyków.
A te wiersze jak świerszcze
grają przez całą noc.

 Porozmawiajcie Rodzice z dziećmi nt. „Dlaczego warto czytać książki?”   Kochane dzieci wybierzcie ulubioną książeczkę, przeczytajcie ją razem i narysujcie do niej ilustrację dowolną techniką (kredki, farby ...)

Pozdrawiam -P. Sylwia

Sylwia

Witam Was serdecznie!

Na początek trochę ruchu. Piosenkę już znacie.

Zabawa ruchowo-naśladowcza inspirowana słowami piosenki My jesteśmy krasnoludki:

https://www.youtube.com/watch?time_continue=4&v=3-eNzX7xmFs&feature=emb_logo

Pokazujcie ruchem treść piosenki:

  1. My jesteśmy krasnoludki, (wskazywanie na siebie palcem)

Hopsa sa, hopsa sa, (podskoki)

Pod grzybkami nasze budki (kucanie i pokazywanienad głową daszku)

Hopsa sa, hopsa sa, (podskoki)

  1. Jemy mrówki, żabie łapki, (dotykanie naprzemienne dłońmi ust)

Oj tak ,tak, oj tak, tak, (potakiwanie głową)

A na głowach krasne czapki, (unoszenie złączonych wysoko dłoni)

To nasz znak, to nasz znak. (wskazywanie na siebie palcem)

III. Gdy ktoś zbłądzi, to trąbimy, (odgarnianie „trawy” obiema rękami)

Tru- tu- tu, tru- tu -tu, (naśladowanie gry na trąbce)

Gdy ktoś senny, to uśpimy, (dłoń przy ustach – „ziewanie”)

Lu lu lu, Lu lu lu, (kołysanie łączonych dłoni)

  1. Gdy ktoś skrzywdzi krasnoludka, O jojoj, o jojoj (grożenie palcem)

To zapłacze niezabudka,(pokazywanie palcem płynących po policzkach łez)

Uuu, uuu. (pocieranie piąstkami oczu)

 

A teraz przeniosę do Was do Krainy Bajek

Podaj tytuł bajki i nazwij postać:

    

 

   

 

     

 

           

Można również nazwać postać z bajki on-line. Super zabawa:

https://wordwall.net/pl/resource/1941855/postacie-z-bajek

Ułóż puzzle on-line za darmo:

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/bajki/115912-kopciuszek

A na koniec propozycja  teleturnieju „Jaka to melodia? Bajki”:

https://www.youtube.com/watch?v=rVXa2D0M_9A

 Pozdrawiam i życzę miłej zabawy - P. Sylwia

Super User

Witajcie Smerfy!!!

Dziś poćwiczymy nasze buzie i języki. Przygotowałam Wam kilka ciekawych zabaw. Do dzieła!!!

  • Wiosenna gimnastyka artykulacyjna

INSTRUKCJA WYKONANIA GRY: Wydrukowaną kartę z obrazkami należy pokolorować i porozcinać wzdłuż linii. Pojedyncze karteczki poskładać, jak „losy” i wrzucić do pojemnika. Zadaniem dziecka jest wybrać karteczkę (los) i wykonać zaproponowane na niej ćwiczenie (najlepiej przed lusterkiem).

UWAGA: jeżeli nie mamy możliwości wydrukowania karty z obrazkami  i przeprowadzenia wyżej opisanej zabawy, rodzic poleca wykonać poniższe ćwiczenia (przy lusterku):

 Ćwiczenia artykulacyjne:

  • bocian – Unieś czubek języka na wałek dziąsłowy, policz do 5 i opuść.
  • jaskółka – Unieś boki języka do górnych zębów.
  • żaba – Skacz czubkiem języka z ząbka na ząbek – u góry.
  • deszcz – Narysuj na podniebieniu czubkiem języka kropeczki.
  • zajączek – Zrób czubkiem języka 10 dużych skoków: z dolnych zębów na górne.
  • słońce – Narysuj czubkiem języka na podniebieniu kółko i promyki.
  • tulipany – Pokaż jak wąchasz tulipany: wdech nosem, wydech ustami.
  • motyl – Zaśpiewaj: la, lo, le, lu, ly na ulubioną melodię.
  • kurczaki – Prześlij całuski: raz głośne, raz ciche – swojej rodzinie.
  • gąsienica – Czubek języka na wałek dziąsłowy – otwieraj i zamykaj zęby nie odklejając języka.
  • ślimak – Przeciskaj język pomiędzy zbliżonymi do siebie zębami.
  • pająk – Kląskaj językiem.

 

 

 

  • Zabawa słuchowa „Co tak szeleści?”

Rodzic demonstruje odgłosy różnych szeleszczących rodzajów materiałów (folia, karton, celofan, papier itp.) i poleca, aby dziecko zapamiętało dźwięki, a następnie zamknęło oczy. Ponownie je demonstruje. Dziecko słuchając odgaduje, co szeleści.

 

Pozdrawiam cieplutko,

p. Wiola

Super User

 Witajcie Smerfiki!

 Dziś pobawimy się w określanie co jest wyższe a co niższe. Do dzieła!!!

 

ZADANIE 1. 

Drogie dzieci pobawimy się w porównywanie wzrostu. Odpowiedzcie na pytania – Kto jest wyższy? Kto jest niższy?

- Kto na ogół jest wyższy- król czy królowa?

- Czy Calineczka była wysoka?

- Pokażcie mi, jacy jesteście wysocy (dzieci prostują się i stają na palcach).

- Pokażcie mi, jacy jesteście niscy (dzieci, w przysiadzie, opuszczają głowy).

Dobierzcie się w parę z kimś z Waszej rodziny, stańcie tyłem do siebie i porównajcie swój wzrost. Spróbujcie określić najwyższą i najniższą osobę z domowników.

 

Zadanie 2

„Mała i duża książeczka”  - zabawa
 Przyjrzyj się książeczkom umieszczonym na zdjęciu. Powiedz, która książeczka jest najmniejsza, a która najmniejsza.

3. „KSIĄŻECZKI Z NASZEJ PÓŁECZKI”- ZABAWA MATEMATYCZNA    

Wybieramy różne książki z półki różniące się wielkością, grubością

– porównujemy z dzieckiem te książki ze względu na wielkość, grubość, używamy zwrotów, gruba, cienka, wysoka, niska, niższa

Pytania pomocnicze:

-Czym różnią się od siebie książeczki?

 -Czy są tej samej wielkości?

-Czy są tej samej grubości?

-Czy mają takie same kolory?

-Gdzie możemy kupić książkę?

-Gdzie możemy wypożyczyć książkę

– W jaki sposób dbamy o nasze książki, żeby ich nie zniszczyć?

Przeliczamy książki zgodnie z możliwościami dziecka

 
Pozdrawiam cieplutko,
p. Wiola