Ta strona używa plików cookies.
Polityka Prywatności    Jak wyłączyć cookies?    Cyberbezpieczeństwo AKCEPTUJĘ
Super User

Witam Was dzieciaczki!

Dziś na zakończenie naszego bloku tematycznego o ogrodzie proponuję Wam zajęcia z piosenką. Spróbujcie ją zaśpiewać.

Pozdrawiam i do zobaczenia w przedszkolu,

p. Wiola

 

Piosenka: „ W naszym ogródeczku”

W naszym ogródeczku

zrobimy porządki }3razy

Wygrabimy ścieżki
przekopiemy grządki, 
przekopiemy grządki raz, dwa, trzy.

Potem w miękką ziemię
wsiejemy nasionka }3razy

Będą się wygrzewać na wiosennym słonku, na wiosennym słonku raz, dwa, trzy.

Przyjdzie ciepły deszczyk
i wszystko odmieni } 3 razy

W naszym ogródeczku
grządki zazieleni, grządki zazieleni raz, dwa, trzy.

 

 

Super User

Na dzisiejszych zajęciach proponuje Wam troszkę matematyki.

Pozdrawiam serdecznie,

p. Wiola

 

Gra „W zielone”.

Przebieg: Dziecko spaceruje po pokoju. Dorosły głośno podaje nazwę koloru np. zielony. Zadaniem dziecka jest znaleźć w pomieszczeniu coś koloru zielonego i dotknąć go. Jeżeli osoba dorosła poda nazwę innego koloru, dziecko stoi prosto i się nie rusza.

Zabawa matematyczna „Kolorowy ogródek”

Rodzic przygotowuje 3 paski papieru – grządki. Z boku każdej grządki umieszcza obrazek kwiatka i mówi: Na pierwszej grządce wyrosną kwiatki czerwone, na drugiej żółte, a na trzeciej niebieskie. Dziecko otrzymuje kolorowe kwiaty, z zamkniętymi oczami wybiera jeden i umieszcza na odpowiedniej grządce (np. kwiat niebieski na trzeciej grządce), potem kolejny itd. Liczy kwiaty na pierwszej/ drugiej/ trzeciej grządce i określa ich liczbę liczebnikiem. Zwróćmy uwagę na poprawną budowę wypowiedzi: Na pierwszej / drugiej / trzeciej grządce rosną 2 kwiatki czerwone / 3 żółte / 4 niebieskie. Poniżej do pobrania kwiaty do wycięcia.

 

Pobierz: kwiaty żółte

Pobierz: kwiaty niebieskie

Pobierz: kwiaty czerwone

Sylwia

Witam Was drogie dzieci i Rodzice 14.04

 

A teraz zastanówcie się, co robimy w ogródku? Co będzie nam potrzebne do kopania, a co do grabienia?

Jakie warzywa i kwiaty wyrosną w ogródku?

Zobaczcie, jakie narzędzia są potrzebne do wiosennej pracy. Podzielcie wyrazy na sylaby, jaką głoskę słychać na początku wyrazu?

 

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/02/narz%C4%99dzia-ogrodnika-plansze-napisy.pdf

 

Zachęcam was drogie dzieci do obejrzenia filmu „Wędrówki Skrzata Borówki” po ogrodzie. Zobaczcie, kogo spotkał i jakie przeżył przygody.

 

https://www.youtube.com/watch?v=HKbblzMIIEo

 

Pozdrawiam serdecznie P. Sylwia

Super User

Witam Was w kolejnym dniu naszych e-zajęć. Dzisiaj skupimy się na pracy ogrodnika. Mamy nadzieję, że jesteście gotowi, więc zaczynamy!!!

Pozdrawiam,

p. Wiola

ZADANIE 1

Zabawa ruchowo-naśladowcza Jesteśmy ogrodnikami.

Dziecko (za rodzicem) naśladuje czynności, jakie wykonuje ogrodnik, słuchając ich opisu. Daną czynność powtarzamy kilkakrotnie, np.

Wkładamy łopatę do ziemi, naciskamy nogą, podnosimy łopatą kawałek ziemi i odwracamy.

Bierzemy grabie i wyrównujemy ziemię.

Robimy grządki i siejemy nasionka itd.

 

ZADANIE 2.

Słuchamy wiersza Doroty Gellner „Ogrodnik”

- Posłuchajcie uważnie:

Ogrodnik: Chodzę tu i tam z konewką...

                    Rośnij... Rośnij, moje drzewko!

                    A krzak róży? Gdzie krzak róży?

                    Na wycieczce? Czy w podróży?

Krzak Róży: Jestem. Jestem tu, przy ścieżce!

                      Tylko rosnąć mi się nie chce!

Ogrodnik: Co ty gadasz? Co ty pleciesz?

                   Wiosną wszystko rośnie przecież!

                  Teraz sprawdzę moje grządki.

                  Co to znów za nieporządki?

                  Co? Fasolka taka mała?

Krzak Róży: No, bo czegoś nie dostała!

Ogrodnik: Patrz! Rozciągam długie sznury!

                   Prędko! Wspinaj się do góry!

Ogrodnik:  Raz jest deszczyk, raz słoneczko.

                   Rośnij, rośnij, marcheweczko.

Ogrodnik: Ty, pietruszko, rośnij też!

                  Z marcheweczki przykład bierz!

Drzewko: Chodzi, chodzi po ogrodzie

                  pan ogrodnik – jak czarodziej.

Marchewka: Spojrzy w prawo, spojrzy w lewo...

Pietruszka: Zaczaruje krzak i drzewo!

Krzak róży: Już w słońcu i już w cieniu

                     rośnie każdy.

                     Nawet leniuch!!!

 

ZADANIE 3.

Rozmawiamy na temat pracy ogrodnika na podstawie filmu i wiersza

- Gdzie pracuje ogrodnik?

- Jakie wykonuje prace?

- Jakich narzędzi potrzebuje do swojej pracy?

- Czego potrzebują rośliny, żeby rosnąć?

 

ZADANIE 4.

Praca plastyczna "Ogrodnik"
Wytnij ze starej gazety postać przyklej na kartkę i dorysuj do niej narzędzia ogrodnicze, tak aby powstał ogrodnik. Zastanów się czego on jeszcze potrzebuje. Wokół zrób wiosenny ogród. 

Ps. Mile widziane zdjęcia prac. Możecie je wysłać w formie pliku jpg na mój messanger Wioleta Raszuk. Z chęcią zamieszczę je na stronie internetowej naszego przedszkola.

Super User

Witajcie Misie!

Dziś porozmawiamy o pracach jakie wykonuje się w ogrodzie oraz narzędziach ogrodniczych.

p. Wiola

 

1. „Wiosenne prace w ogrodzie” – zabawa dydaktyczna.

Proszę zaprezentować dzieciom kartę obrazkową (znajduje się w galerii poniżej) przedstawiającą wiosenne prace w ogrodzie i porozmawiać  z dziećmi na temat widoczny na obrazku i doświadczeń własnych dzieci.

  • Co robi dziewczynka/Pani/Pan? (wskazujemy o którą osobę Nam chodzi)
  • Jakie narzędzia ogrodnicze widzisz na obrazku?
  • Jakie prace należy wykonać wiosną w ogródku?
  • Czy wykonywaliście kiedyś prace w ogrodzie, pomagaliście przy takich pracach?
  • Czy macie przy domu ogród? U babci/dziadzia?
  • Jak nazywa się osoba zajmująca się pracami ogrodniczymi zawodowo?