Witam Rodziców Was Drogie dzieci 17.06 2020.
1.Na początek zabawa „A ram sam sam” Śpiewające Brzdące Piosenki dla dzieci. https://www.youtube.com/watch?v=EKp3EdoHdKI&list=PL4WqPRLv2z7S-B8B
2.Zagadki Jaki to instrument?
Ma cztery struny,
gdy użyjesz smyka,
rozlegnie muzyka.(skrzypce)
Ma trzy nogi, czarne skrzydło,
białe zęby w rzędzie.
Gdy pianista przy nim siądzie
- piękny koncert będzie.(fortepian)
Błyszczy pięknie cała,
gustuje w hejnałach.
Na koncertach gra:
tra ta ta ta ta.(trąbka)
Okrągły, brzuchaty,
wśród zabawek leży.
Zależy mu na tym,
by w niego uderzyć(bębenek)
- W celu utrwalenia pór roku posłuchacie piosenki 4 pory roku – deszcz,, śnieg, wiatr słońce
https://www.youtube.com/watch?v=pptRuejoWOYPiosenka dla dzieci - 4 pory roku - deszcz, śnieg, wiatr i słońce
- Dowolny taniec przy piosence „Po łące biega lato”
https://www.youtube.com/watch?v=ADOBtxxWmBY Po łące biega lato
Do Rodziców
Zabawy muzyczno –ruchowe a rozwój dziecka
Ruch jest naturalną potrzebą każdego człowieka, której zaspokojenie zapewnia równowagę psychiczną i fizyczną. Zajęcia taneczne stanowią istotną część kształcenia i wychowania ogólnego i mają wpływa na realizację zasadniczego zadania przedszkola w zakresie edukacji ruchowej, tj. dążenie do pełnego i wszechstronnego rozwoju dziecka. Brak w młodym wieku zachęty i warunków do systematycznego zaspokajania potrzeby ruchu prowadzi do jej wygaśnięcia. Należy stworzyć warunki do rozwoju zainteresowań sportowych dzieci, które są tak samo ważne jak zdobywanie wiedzy. W dorosłym życiu zaprocentują zdrowiem i dobrym samopoczuciem. Ruchowe zajęcia taneczne stwarzają dzieciom możliwość odpoczynku psychicznego , regenerację sił psychicznych i fizycznych, rozwijanie postaw wychowawczych, umiejętności radzenia sobie z trudnymi emocjami, pozwalają wyładować agresję. Taniec, który jest bardzo popularny wśród dzieci, sprzyja podnoszeniu sprawności fizycznej, kształtuje jednocześnie estetykę i harmonię ruchów, piękną sylwetkę, poczucie rytmu. Atrakcyjność takich zajęć stwarza możliwość zagospodarowania czasu wolnego, ukierunkowania na pożyteczną formę zajęć.
Ćwiczenia rytmiczne, taniec, gimnastyka taneczna maksymalnie aktywizuje ciało i psychikę dziecka, pomaga mu w opanowaniu nieśmiałości i nerwowości, dodaje wiary we własne siły, pełnią więc rolę terapii. Przy zajęciach takich jak: śpiew, rytmika, zabawy taneczne, a nawet słuchanie łatwych utworów muzycznych, obserwuje się u dzieci mimowolną aktywizację wyobraźni muzycznej co jest wynikiem żywego zainteresowania. Ruch taneczny w powiązaniu muzyką angażując jednocześnie kilka analizatorów (ruchowy, słuchowy, wzrokowy i dotykowy) aktywizuje niemal cały organizm człowieka.
Taniec jako zabawa wywiera ogromny wpływ na rozwój psychofizyczny dziecka:
Wprowadza radosny nastrój i samopoczucie
Podnosi stan zdrowia
Stwarza najlepsze warunki do czynnego odpoczynku
Wspomaga ogólny rozwój ( głównie układ ruchowy, krążenia, oddychania itp.)
Rozwija sprawność fizyczną (motoryka : siła, szybkość, zręczność, wytrzymałość)
Wyrabia dodatnie cechy charakteru , a w szczególności świadomość dyscyplinę oraz umiejętność zespołowego współdziałania i współzawodnictwa.
Aktywny udział w zajęciach muzyczno-tanecznych wpływa również na rozwój pamięci, która potrzebna jest w ciągu całego życia. Zajęcia muzyczno-ruchowe są jednym z ważniejszych elementów mających wpływ na prawidłowy rozwój psychoruchowy dziecka. Pełnią funkcję profilaktyczne, jak też kompensacyjne w zakresie w zakresie kształtowania ładnej postawy i wymowy.
p.Danusia