Ta strona używa plików cookies.
Polityka Prywatności    Jak wyłączyć cookies?    Cyberbezpieczeństwo AKCEPTUJĘ
Dorota

Serdecznie witamy  Rodziców oraz dzieci!!!

I.Zabawa - "Gdzie schował się zajączek?"

 Rodzic pokazuje zajączka dziecku,prosi aby dziecko odwróciło się plecami i chowa zajączka w pokoju. Dziecko szuka zajączka.

 Potem określa gdzie znalazło zajączka( pod stołem, za krzesłem, obok wersalki...)

 Ćwiczenia poranne wg. zestawu z dnia 30.03.2021 r.

II. 1.Słuchanie opowiadania-  "Przygoda zajączka"

       zobacz w aplikacji YouTube - Wielkanocna  przygoda zajączka   http://www. youtube.com/watch? v=arSdg2ib2Z8

   Przypomnienie zwyczaju panującego w wielu krajach- wręczanie prezentów z okazji Wielkanocy.

   Youtube- 7 ciekawych tradycji wielkanocnych ze świata -ciekawostki

   - Określanie, przez dziecko  co chciałoby dostać od wielkanocnego zajączka?

   -  Słuchanie uważne opowiadania.

   - Omawianie kolejnych obrazków.

   - Próby nadawania poszczególnym ilustracjom tytułu.

     Zabawa ruchowa przy piosence: " Wielkanocny poranek" 

   2. Zestaw ćwiczeń ruchowych

      -Dziecko maszeruje po pokoju w rytm dowolnej muzyki -rodzic wręcza kubeczek po jogurcie.

      - Zabawa orientacyjno-porządkowa: Dziecko chodzi po pokoju trzymając kubeczek w ręku.Słyszą klaśnięcie zatrzymuje się,

         stawia odwrócony kubeczek na głowie,przykuca , a następnie wstaje i powtarzamy ćwiczenie.

      - Ćwiczenie dużych grup mięśniowych: Dziecko stoi w rozkroku, kubeczek trzyma  w wyciągniętych nad głową rękach.

         Wykonuje skłon w przód, stawia kubeczek przed sobą i prostuje się. Podczas ponownego skłonu prostuje się i podnosi

         kubeczek w rękach do góry.

      -  Ćwiczenia tułowia: Dziecko, w siadzie skrzyżnym,wykonuje skłony boczne z kubeczkami na wyciągniętych dłoniach.

         Za każdym razem dotyka podłogi odwrócona dłonią.

      - Zabawa na czworakach: Dziecko chodzi na czworakach po pokoju w różnych kierunkach.

      - Zabaw bieżna - "Omiń kubeczki"

        Dziecko stawia  odwrócone  kubeczki na dywanie i porusza się lekko między nimi w rytmie wystukanym przez Rodzica.

      - Poskoki: Dziecko stawia odwrócony kubeczek na dywanie i przeskakuje przez kubeczek- do przodu,do tyłu i na boki.

      - Ćwiczenie stóp: Dziecko w siadzie skulnym podpartym próbuje chwycić kubeczek palcami jednej stopy i drugiej stopy,

         na zmianę.Potem unosi do góry kubeczek stopami.

      - Ćwiczenie wyprostne:Dziecko maszeruje na palcach z kubeczkiem położonym na głowie. Potem wrzuca do pojemnika przez

         pochylenie głowy.

     - Marsz po kole za Rodzicem w rytm dowolnej muzyki. Dopingujemy  dziecko poprzez pochwałę.

    III.Rozwiązywanie zagadek:

        W wielkanocnym koszyku

        leżeć będą sobie.

        Zanim je tam włożę

        ślicznie je ozdobię.....(pisanki)

                  Święta Święta nadeszły!

                  Wstawajmy! Już rano!

                  Podzielimy się jajeczkiem,

                  bo dziś przecież.... (Wielkanoc)

     Tyle w koszyku

     leży pisanek!

     A pośród nich

     słodki, cukrowy....(baranek)

    Polecamy -zobacz w aplikacji: YouTube

  - Wielkanocne spory - Wierszykowo  i bajkowo http//www.youtube.com/watch?v=pOsQyZmVwfQ

 -  Święta wielkanocne- animacja piosenki http//www.youtube.com/watchv=KyeLIFXp2g

 - Edu kredka- Tradycje wielkanocne-film edukacyjny dla dzieci.

 

       WSZYSTKIM   ŻYCZYMY-  WESOŁYCH   ŚWIĄT

     Pozdrawiamy serdecznie - miłej zabawy P.Dorotka i P.Ela

 

    

     -  

  

 

 

 

Dorota

Serdecznie witamy Rodziców oraz dzieci!!!

I.Układanie pociętych kart świątecznych i naklejanie ich na kartkę - ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej.

  Ćwiczenia poranne z dnia 30.03.2021 r.

II.1. Słuchanie piosenki - "Wielkanocny stół"  https://www.youtube.com/watch? V=JM6oV83DgUM

    2.Rozmowa na temat świątecznych ciast.

    -Jakie ciasta znajdują się na stołach w waszych domach w czasie Wielkanocy ?

   - Które ciasta lubicie najbardziej?

   Zapoznanie ze sposobem wykonania prac.

   Rodzic proponuje dziecku upieczenie małych ciasteczek-babeczek.

   - Umycie rąk przez dziecko, założenie fartuszka i chusteczki na głowę.

   - Pokaz potrzebnych składników, nazywanie ich przez dziecko:

     maka pszenna, maka ziemniaczana,jajka,masło,cukier,

     proszek do pieczenia,zapach cytrynowy,olej.

  - Łączenie tych składników za pomocą miksera.

 - Smarowanie foremek.

 - Wlewanie ciasta do foremki (do połowy foremki).

- Pieczenie w kuchence.

- Ozdabianie wystudzonych babeczek z wykorzystaniem polewy czekoladowej,

  lukru w różnych kolorach, posypki cukrowej.

 - Umieszczenie babeczek na talerzu.

    Przepis na ucierane babeczki

    Składniki:

    3 jajka

    1 kostka masła

    1 szklanka cukru

     1 łyżka proszku do pieczenia

    1/2 szklanki maki ziemniaczanej

     1 szklanka mąki pszennej

     zapach cytrynowy

     olej do smarowania foremek

    (Z tej porcji wychodzi około 20 małych babeczek lub jedna duża babka).

    Sposób wykonania:

    Jajka utrzeć za pomocą miksera z cukrem na puszystą masę. Wsypać proszek do pieczenia, dodać pół zapachu cytrynowego,

    zalać  roztopionym gorącym masłem, a następnie dodać pozostałe składniki i zmiksować. Wylać do foremek wysmarowanym

   olejem. Piec około 20 minut w piekarniku nagrzanym do 150 stopni. Po wyjęciu z piekarnika położyć na wilgotnej ściereczce,

    a potem wyjąc z foremek i wystudzić.  Smacznego!

    Zwracamy uwagę na bezpieczeństwo.

    Polecam zobaczyć w aplikacji YouTube - Proste babeczki waniliowe- przepis na szybkie

    i pyszne muffiny... https://www.youtube.com/watch?v=QL91tJr-cY

   Zabawa przy piosence: "Wielkanocny poranek" (z poprzedniego zajęcia z wtorku).

III.Kończenie zdań -rymów. ( Wykorzystanie fragmentów wiersza D.Gellner - "Wielkanocne kolory")

    Rodzic czyta dziecko powtarza- doskonalenie aparatu mowy.

    Na wielkanocnym stole

    kolor się miesza  z .......   (kolorem)

          Przy obrusie biała firanka,

          złoty dzwonek.....    (baranka)

    Śmieją się z każdej strony

    owsa wstążeczki....     (zielone)

  Propozycja - zobacz w aplikacji YouTube:

  - Domowe przedszkole- Wielkanoc

  - Wielkanoc - symbole i tradycje -  Światolud....

 - Bajki  Gilusia -odcinek 17 Umowne kształty

       Pozdrawiamy - miłej zabawy P.Dorotka i P. Ela

 

   

    

Dorota

Serdecznie witamy  Rodziców oraz Dzieci!!

I. Oglądanie pisanek przygotowanych przez Rodzica. Wyjaśnienie nazwy pisanka.

   Dziecko ogląda pisanki,porównuje,wyszukuje pisanki o podobnych wzorach, wskazuje najładniejsze pisanki według niego.

   zobacz na YouTube -Pisanka czy kraszanka-metody zdobienia jajek wielkanocnych - Magda Z...

   Dziecko powtarza za  Rodzicem  rymowankę, rytmicznie przy tym klaszcząc.

   Pisanki,pisanki,

    jajka malowane,

    nie byłoby Wielkanocy

    bez barwnych pisanek.

    Ćwiczenia poranne według zestawu  z dnia 30.03. 2021 r. 

II. 1. Ćwiczenia oddechowe- dmuchanie na papierowe serwetki. Rozwijanie  pojemności płuc.

        Dziecko nabiera powietrze nosem, a wypuszcza powietrze ustami- 3  razy wykonuje.

     2.Rodzic  wcześniej przygotował  (kolo z jednym kurczątkiem,z dwoma kurczątkami,z trzema kurczątkami, z czterema

       kurczątkami, z pięcioma kurczątkami,)

       Rodzic prosi dziecko,żeby położyło przed sobą koło z jednym kurczątkiem i opowiedziało jak wygląda kurczątko.

       Potem - żeby dołożyło  koło z dwoma obrazkami kurczątek. Pokaż na jednej ręce tyle palców, ile masz kurczątek w jednym

       kole.Potem pokaż na drugiej ręce tyle palców, ile masz kurczątek w drugim kole. Jeden i dwa to ile razem?

       Rodzic prosi dziecko, żeby dołożyło teraz koło z trzema kurczątkami. Pyta:

       - O ile więcej jest kurczątek w drugim kole niż w pierwszym?

       - O ile więcej jest kurczątek w trzecim kole iż w drugim?

      - A o ile to jest o jeden więcej od trzech?   Połóż obok trzeciego koła - koło  z odpowiednią liczbą kurczątek. Policz kurczątka.

       - Czy cztery jest o jeden większe od trzech ?Pokaż na palcach.

       Koło z iloma  kurczątkami powinieneś położyć  jako następne?

     - Policz w nim kurczątka.Czy pięć jest o jeden większe od czterech?Pokaż na palcach.

     Rodzic prosi połóż przed sobą koło z pięcioma kurczątkami.Dziecko kładzie odpowiednie koło i głośno liczy kurczątka.

     Potem prosi  dziecko,aby obok koła  położyło drugie koło, w którym liczba  kurczątek jest o jeden  mniejsza. Dziecko kładzie

    odpowiednie koło i głośno liczy  kurczątka...itd. Następnie dziecko przykleja koła z kurczątkami na kartce według malejącej

   liczby kurczątek. Dziecko liczy kurczątka w kolejnych kołach.

  3.Zabawa przy piosence - "Wielkanocny poranek"-  08  Miejskie p-le

   na YouTube -słowa zostały zamieszczone wczoraj w  zajęciu   30.03.21 r.

    III. A teraz proponuję wykonanie kurczątka- składanka technika origami.

         Zabawa inscenizowana przy piosence -"Kokoszka"

        Powiem wam bajeczkę!

        Miałam kokoszeczkę.

        A ta kokoszeczka 

        znosiła jajeczka.

        Wcale to nie bajka,

        że z każdego jajka

        Wyszła ta żółciutka

        kureczka malutka.

        Potem kokoszeczka

        wkoło ogródeczka

        razem z kurczątkami

       zbierała ziarneczka.

       Jastrząb wygłodzony

        raz nastawił szpony,

        ale moja kurka

        podarła mu piórka.

               Zobacz na YouTube  - Kokoszka"-Wesoła zabawa muz. sł. T. Mayzer...

     2. Oglądanie obrazka kurczątka.

        - Jak  wygląda kurczątko?

        - Czym poza wielkością, kurczątko różni się od kury?

        3. Wykonanie pracy.Rodzic wycina z żółtego papieru narysowane trzy koła różnej wielkości np. (3cm, 5cm,7cm)

          Dziecko przykleja na kartce największe koło(tułów), nad nim- stykające się z nim najmniejsze koło(głowa).

          Dziecko zagina na pół średnie koło (skrzydło) i przykleja w połowie największego koła.

         Dorysowuje nóżki,dziobek i oczko. Potem jeszcze trawkę i ziarenka. Taką pracą możemy ozdobić stroik wielkanocny w naszym

         domu.

         Na koniec  propozycja -zobacz na YouTube:

         - Klamerkowe zabawy matematyczne cz.1  Przedszkole...

         - Pięć małych kaczątek -  piosenka   dla dzieci  nauka liczenia- Bajlandia.tv 

                 Pozdrawiamy serdecznie-miłej zabawy-P.Dorotka i  P.Ela

  

 

     

  

        

 

 

   

Dorota

Serdecznie witamy Rodziców oraz dzieci!

I.Zabawa badawcza-" Jak jest zbudowane jajko"

  Rodzic rozbija jajko,dziecko ogląda zawartość. Rodzic i dziecko nazywają

  poszczególne części składowe: skorupka, białko,żółtko.

  Rodzic zwraca uwagę na zarodek i wyjaśnia dzieciom,

  ze kurczątka wykluwają się z jajek, w których są zarodki.

  Zestaw zabaw ruchowych porannych 

  1. Zabawa - "Uwaga jajko"

    Dziecko dostaje małą piłkę (do ping-ponga). Dziecko chodzi swobodnie po pokoju

    trzymając na wyciągniętej dłoni piłeczkę- "jajko".

   2. Ćwiczenie tułowia 

     Dziecko,stojąc ze złączonymi nogami przekłada piłeczkę z ręki do ręki wokół siebie.

     Na hasło Hop!- zmienia kierunek przekładania piłeczek.

     3.Zabawa- "Turlanie piłeczki"

      Dziecko delikatnie turla po podłodze swoją  piłeczkę: raz jedną ręką, raz -drugą.

     4. Zabawa- "Skaczemy przez piłeczki"

      Dziecko przeskakuje obunóż przez piłeczkę- do przodu i do tyłu.

    5. Marsz po pokoju przy muzyce. Wrzucenie piłeczki do pojemnika.

     Myślę że nie każdy w domu ma  małą piłeczkę  - proszę zrobić  kulkę z gazety.

 

II. 1.Zabawa przy dowolnym fragmencie muzyki poważnej -np."Kurczątka i kury"

    (przy nagraniu utworu M. Musorgskiego -"Taniec kurcząt w skorupkach").

   Słuchanie piosenki- "Wielkanocny poranek"

  I.W wielkanocny poranek

     dzwoni dzwonkiem baranek.

     Dzyń,dzyń,dzyń,dzyń,dzyń,dzyń,

     dzwoni dzwonkiem baranek.

         Ref.: Wielkanocne kotki,

                robiąc miny słodkie,

                już wyjrzały z pączka,

                siedzą na gałązkach.

                Kiedy będzie Wielkanoc,

                wierzbę pytają. 

      II. A kurczątka z zającem

          podskakują na łące.

          Hop,hop,hop,hop,hop,hop,

          podskakują na łące.

              Ref.:Wielkanocne kotki...

  2. Rozmowa na temat piosenki.

    - Kiedy baranek dzwoni dzwonkiem?

    - Co zrobiły wielkanocne bazie- kotki?

    - Gdzie podskakuje kurczątko z zającem?

  3.Zabawa przy piosence.

    I zwrotka

    Dziecko -baranek chodzi na czworakach po pokoju,

    naśladuje zgodnie z tekstem głos dzwoniącego dzwoneczka:dzyń,dzyń,dzyń.

    Refren

    Dziecko  wraz z rodzicem klaszczą rytmicznie.

   II zwrotka

   Dziecko dobiera się z rodzicem tworząc parę i tańczą w kółeczku.

   Od słowa- Hop- podskakują w parach, obunóż, w miejscu.

  III. Ozdabianie i kolorowanie rysunku pisanki.

        Rodzic rysuje sam lub może wydrukować ze strony internetowej.

       Proszę zobaczyć na YouTube -Jak narysować  pisanki wielkanocne dla dzieci -kidoland-edukacja lub inne.

       Zwracamy uwagę dziecku na właściwe trzymanie kredki w ręku, utrwalamy nazwy kolorów.

       Polecamy  na YouTube zobaczyć:

      -" Bajka o jajkach"-Tajemnicza kuchnia Ciufcia.pl

     - Nauka mowy dla małych dzieci - Misio Truskawka

     - Ćwiczenia logopedyczne dla dzieci- nauka mówienia 123 Edukacja

     

                        Pozdrawiamy serdecznie -

                         miłej zabawy  - P.Dorotka i P. Ela

Dorota

Serdecznie witamy Rodziców oraz dzieci!

I.Zabawa -"Mówimy szeptem"

Rodzic podaje  wypowiedzenia, a dziecko powtarza je szeptem.

* Pisanki to malowane jajka.

 *Kurczątka wykluwają się z jajek.

* Króliczek wielkanocny jest zrobiony z czekolady.

Rodzic wyjaśnia znaczenie poszczególnych wypowiedzeń.

II. 1. Oglądanie kartek wielkanocnych.

    Rodzic wymienia niektóre zwyczaje,obrzędy związane z Wielkanocą. Zwierzęciem ofiarnym przez wiele tysięcy lat był baranek.

    Po zmartwychwstaniu Chrystusa stał  się on symbolem jego ofiary. W czasach, kiedy nie zamrażano jeszcze żywności, wiosną

    biedniejszym ludziom brakowało jedzenia. Ratunkiem były jajka, które znosiły kury. Z czasem  zaczęto jaja święcić i traktować

   jako symbol rodzącego się życia. Jaja zdobiono,malowano,oklejano. Miały one duże znaczenie.

   Zające rozmnażają się często i mają dużo potomstwa, dlatego były uważane za symbol płodności,dostatku. Wierzono,że  

   przynoszą świąteczne jajka. Radosnym symbolem zbliżających się świąt wielkanocnych jest Niedziela Palmowa. Tego dnia są

  święcone palmy.Stary zwyczaj każe zachować palmę w domu,żeby go chroniła. W święcone,którą w koszyczku niesie się do

  kościoła, oprócz jajek powinny  znaleźć się: baranek,chleb,kiełbasa,sól,chrzan.

  2. Słuchanie wiersza B.Formy- "Wielkanoc"

    Święta za pasem,

    do pracy się bierzemy,

    mazurki i baby

   smaczne upieczemy.

         Pisanki,kraszanki

         razem dziś zrobimy,

         wszystkie kolorowe -

         bardzo się cieszymy.

  Upiekliśmy z ciasta

 baranka,zajączka,

z posianej rzeżuchy

będzie piękna łączka.

       W glinianym wazonie

       bazie i żonkile,

       a na nich z papieru

       kurczątka przemiłe.

3. Rozmowa na temat wiersza:

  - Jak nazywają się zbliżające się święta?

  - Jakie ciasta wtedy pieczemy?

  - Co znajduje się na wielkanocnym stole?

Zabawa ruchowa przy piosence- "Piosenki, kraszanki skarby wielkanocne- zobacz na YouTube.

III.Dowolny taniec przy piosence - "Muzolaki -Zając, piosenka na Wielkanoc i nie tylko" -

zobacz na YouTube.

 Na koniec dla chętnych dzieci - możecie wykonać zajączka- 

"Zając z papierowej dłoni- Lubię tworzyć "Proszę zobaczyć na YouTube.

 

                              Pozdrawiamy- miłej zabawy P.Dorotka i P.Ela