Ta strona używa plików cookies.
Polityka Prywatności    Jak wyłączyć cookies?    Cyberbezpieczeństwo AKCEPTUJĘ
Nela

Dzień dobry Milusińscy !

 

Już za chwileczkę, już za momencik zasiądziecie ze swoimi rodzinami i bliskimi do stołu Wielkanocnego, na którym znajdą się różne smakołyki, pisanki, koszyczek z poświęconymi symbolami świątecznymi- jajkiem, kiełbasą, solą, chlebem, lukrowym barankiem. Ten czas jest niezwykle miły, spokojny, radosny. Należy się do niego odpowiednio przygotować. Rodzice zapewne będą krzątać się po domu; sprzątać, gotować, piec…

Wy, choć macie rączki małe możecie im w tym pomóc. A jak? Poukładać w swoim pokoju, pogrupować zabawki, książki, ubranka, klocki itp.

 Posłuchajcie motywującej piosenki i do roboty dzielne zuchy.

https://www.youtube.com/watch?v=imoS6Wkr04w

 Wiem, że poradzicie sobie z tym zadaniem doskonale, tak samo jak codziennie w przedszkolu.

Jesteście zuchy. Trzymam kciuki.

 Po skończonej ciężkiej pracy możecie się trochę pobawić.

 „Zające i kwiatki - dmuchawka dla dzieci”– zajęcia plastyczne z ćwiczeniami oddechowymi

 Przygotowujemy gumowe rękawice, gumkę recepturkę, plastikowy lub papierowy kubeczek, marker, słomkę, materiał plastyczny do wykonania kwiatków i zajączka oraz szpikulec.

 Na rękawicę naklejamy oczy, nos zająca, rysujemy wąsy i uśmiech. Następnie na dole kubeczka robimy dziurkę. Nakładamy rękawicę na kubek i zabezpieczamy przed zsunięciem gumką.  W otwór kubeczka wkładamy słomkę i dmuchamy aż zajączek zrobi się duży. https://www.youtube.com/watch?v=lnKC4VDqf6w

p. Nela

Aneta

Dzień dobry kochane Smerfiki !

 

Dzisiaj pobawimy się kolorem i kształtem.

 Proszę rodziców o przygotowanie 3 ziemniaków przeciętych na pół. Teraz kochani rodzice wytnijcie różne wzory w ziemniaku. Inwencja twórcza w Waszych rękach. Mam nadzieje, że pamiętacie z dzieciństwa jak robiło się stemple z ziemniaka. Przygotujcie jeszcze karton A4, pędzel i farby.

 Posłuchajcie piosenki na you tube „Pisanki, pisanki jajka malowane”

 https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY

Pisanki, pisanki jajka malowane,

Nie ma Wielkanocy bez barwnych pisanek.

Pisanki, pisanki jajka kolorowe,

Na nich malowane bajki pisankowe.

 

Na jednej kogucik, a na drugiej słonce.

Śmieją się na trzeciej laleczki tańczące.

Na czwartej kwiatuszki, a na piątej gwiazdki.

Na każdej pisance piękne opowiazdki.

 

Pomyślcie i odpowiedzcie na pytania:

  • Co to są pisanki?
  • Ile pisanek było w piosence?
  • Co było przedstawione na tych pisankach?

Teraz sami wykonacie pisankę ozdobioną stemplami z ziemniaków. Na kartonie proszę rodziców o narysowanie dużego jajka. Dzieci pracują według własnego pomysłu. Stempel z ziemniaka malujemy farbą w wybranym kolorze i odciskamy na kartonie.

 Jestem pewna, że powstaną piękne prace. Możecie, zrobić kilka takich pisanek, ozdobić nimi pokój lub podarować bliskiej osobie.

 

„Barwienie jajek” –naturalne sposoby

 

Jeśli ktoś chciałby jednak zrobić prawdziwą pisankę może zobaczyć, jak naturalnie barwić pisanki tutaj:

 

https://mojedziecikreatywnie.pl/2019/04/naturalne-barwienie-jajek-nasze-eksperymenty-w-kuchni/

 

Pozdrawiam Was cieplutko !

p. Anetka

 

Nela

Dzień dobry Smerfiki !

Czy w Waszych domach przygotowania do Świąt Wielkanocy już trwają?

Proponuję dzisiaj wysiać nasiona rzeżuchy i owsa do pojemników.

 

Posłuchajcie wiersza M. Buczkówny „Owies”.

Posieję na spodku owies

Może mi wyrośnie, kto wie.

Od rana dzisiaj się cieszę,

Piękny mi owies wzeszedł.

Już białą serwetkę ściele,

Zieleń się owiesku, zieleń!

Rośnijże, długo nie zwlekaj!

Cukrowy baranek czeka.

 

Przygotowałam Wam zagadki. Spróbujcie je odgadnąć:

 

- Po każdej nocy nadchodzi ranek. Po łące biega cukrowy…

- Deszczyk wiosenny pada z chmurki. Te jajka zniosły dla nas…

- Zimą po śniegu pędzą sanki. W koszyku leżą barwne…

- Tata powiedział: Wielkanoc się zaczyna. Do stołu siada cała…

 - W ten świąteczny dzień każdy z nas się śmieje.

A woda nie z nieba, lecz z wiader się leje. /lany poniedziałek/

 - Choć już Święta blisko wiatr na dworze dmucha.

Na talerzu, w domu kiełkuje /rzeżucha/

 - Zagląda ciekawie przez okienko – słonko.

Bo też chce zobaczyć koszyk ze /święconką/

 

Pomyślcie teraz, co potrzebne jest by wysiać nasiona owsa i rzeżuchy?(pojemniki, ziemia, wata, nasiona, woda) porównajcie wygląd nasion owsa i rzeżuchy. Które są większe? Jakiego są koloru?

 Wypełnijcie pojemnik (mała doniczka, pojemnik po jogurcie, kubeczek- do wyboru) ziemią i nasypcie ziaren owsa. Przykryjcie nasiona odrobiną ziemi i podlejcie.

Teraz na płaski pojemnik (talerzyk, podstawka pod doniczkę) ułóżcie watę lub płatki kosmetyczne. Polejcie je wodą i wysypcie równomiernie nasiona rzeżuchy. Pojemniki odstawcie w widne i ciepłe miejsce.

Pamiętajcie o codziennym podlewaniu. To Wasze roślinki i wasz obowiązek.

Pozdrawiam P. Nela.

Aneta

Dzień Dobry kochane Smerfy !

Oto propozycje zajęć na dziś:

 

  1. „Przed Wielkanocą” – czytamy dziecku utwór Dominiki Niemiec i po wysłuchaniu jego treści rozmawiamy na jego temat, zadajemy dziecku pytania pomocnicze.

„Przed Wielkanocą”
Pomogę mamie upiec makowca i babkę.
Na babkę, wiem to na pewno, zawsze babcia ma chrapkę.
Ale najpierw trzeba święconkę przygotować.
Może tym razem czekoladowe jajka tam schować?
Babcia jak co roku tłumaczy: „Do koszyka pisanki wędrują,
zobaczysz, wnusiu, na śniadanie na pewno ci posmakują”.
Dziadek z tatą też dzielnie mamie pomagają,
od samego rana dom cały sprzątają.
Fajnie jest być razem, szykować wszystko na święta, pomagać sobie, kochać bliskich, o wielkanocnych zwyczajach pamiętać.

Przykładowe pytania do tekstu, które można zadać dzieciom:

  • O jakich świętach była mowa w wierszu?
  • Kto brał udział w przygotowaniu do świąt?
  • Co działo się podczas przygotowań?
  • Jak myślisz, jak czuło się dziecko?
  • Czy osoby z tej rodziny się kochają?
  • Jak ty możesz mi pomóc w przygotowaniach do świąt?

    2. „Pomagam mamie” – zabawa pantomimiczna. Włączamy dziecku dowolny utwór muzyczny, do którego dziecko swobodnie się porusza. Na przerwę w muzyce, podajemy czynność po której wykonaniu oraz po włączeniu ponownie muzyki, dziecko porusza się dalej.

    Przykładowe polecenia:
  • Ścieranie kurzu
  • Odkurzanie
  • Mycie okien
  • Mieszanie ciasta
  • Krojenie warzyw
  • Wieszanie prania

3. „Zagadki wielkanocne” – kładziemy przed dzieckiem karty przedstawiające rozwiązania zagadek. Odczytujemy dziecku zagadki i zachęcamy do odgadywania oraz wskazania ilustracji przedstawiającej rozwiązanie.

  • Usiadły na gałązce wierzby kotki, jak na obrazie.
    Są szare, puchate, pewnie już wiesz, że to … (bazie).
  • Gdy skorupka jajka pęka, wychodzi z jajeczka.
    Wygląda wtedy jak mała, żółciutka kuleczka. (kurczaczek)
  • Mogą zaszywać się w lesie lub skakać po łące.
    Mogą też być czekoladowe to …. (zające).
  • Ma złociste rogi i kożuszek biały.
    Nie biega po łące, bo z cukru jest cały. (baranek cukrowy)
  • Leżą w koszyczku pięknie ułożone.
    W nich kolory i wzory mocno ozdobione. (pisanki)

 

4. Zestaw ćwiczeń ruchowych

– „Skaczące pisanki” – dziecko staje na wyznaczonej linii i skacze obunóż do końca np. pokoju, korytarza.
– „Zające na łące” – dzieci wykonują zajęcze skoki (w przysiadzie najpierw przekładane są ręce potem nogi) do wyznaczonego miejsca.
– „”Mówiąca pisanka” – dziecko staje na przeciwko rodzica. Rodzic rzuca piłkę do dziecka i wydaje polecenie np. rzuć, kucając; rzuć, siedząc; podskocz i rzuć, skacz na jednej nodze i rzuć.
– „Kaczuchy” – dziecko chodzi, naśladując kaczuszki (kaczy chód, machanie skrzydełkami i kuperkiem). Na koniec można z dzieckiem zatańczyć do melodii Kaczuszki.

Życzę Wam Kochani miłej zabawy !!!

Pozdrawiam serdecznie !

p. Anetka

 

Sylwia

Na początek troszeczkę ruchu –marsz po pokoju przy piosence: „Piosenka Hej ho” z bajki „Królewna Śnieżka”

https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=Y3QXtJB-0GY&feature=emb_logo

Posłuchajcie zagadek i odgadnijcie, o jaką bajkę lub postać chodzi:

Za siedmioma górami,
za siedmioma rzekami
żyła sobie królewna
z krasnoludkami.
Czy już wiesz,
kto w tej chatce mieszka?
No przecież, to proste!
To.............................

Mała jak paluszek
W płatkach róży spała.
Aż dnia pewnego, żaba ją porwała.
Czy wiesz jak na imię ta panienka miała?

Jakie imiona
mają braciszek i siostrzyczka.
Którzy w lesie spotkali,
chatkę zrobioną z pierniczka?

Łatwo mnie poznacie,
gdy baśń wspominacie
Chodziłem tam w butach
miałem, lżejsze życie.

Gdy się urodziło,
szare, brzydkie było.
W pięknego łabędzia
Później się zmieniło.
Ona w baśniach dziwne strawy
Gotuje w swym kotle,
Czasem kogoś w coś przemienia
I lata na miotle.

Jaka to dziewczynka
ma roboty wiele,
a na pięknym balu
gubi pantofelek?

Chłopiec z bajki znany, 
z drewna wystrugany. 
Kiedy kłamał w głos 
strasznie rósł mu nos.

To bardzo znany miś,
którego przyjacielem jest chłopiec - Krzyś.
Czerwony kubraczek, wesoła mina,
od zjedzenia miodu każdy dzień zaczyna.

„Kup mi Mamo książeczkę” –wiersz T. Kubiaka

Kolorowe książeczki,
kolorowe bajeczki,
w kolorowych bajeczkach
Kolorowy jest świat.
 
Kup mi, mamo książeczkę,
przeczytajmy bajeczkę,
a w bajeczce tej – dziwy.
Każdy poznać je rad.
 
Ile jabłek w koszyku,
tyle w książce wierszyków.
A te wiersze jak świerszcze
grają przez całą noc.

 Porozmawiajcie Rodzice z dziećmi nt. „Dlaczego warto czytać książki?”   Kochane dzieci wybierzcie ulubioną książeczkę, przeczytajcie ją razem i narysujcie do niej ilustrację dowolną techniką (kredki, farby ...)

Pozdrawiam -P. Sylwia