Ta strona używa plików cookies.
Polityka Prywatności    Jak wyłączyć cookies?    Cyberbezpieczeństwo AKCEPTUJĘ
Sylwia

 

Witajcie w środę 29.04.

1. Zagadka na powitanie:

Pytanie nietrudne – to każdy przyzna: 

Jak się nazywa Twoja Ojczyzna?

( Polska)

Dzisiaj poznacie jedną z najstarszych legend związaną z historią naszego kraju – Polski

Rodzicu prosimy przeczytaj tekst:

2. Legenda o białym orle (Wiera Badalska)

Przez prastarą puszczę wędrowali trzej bracia: Lech, Czech i Rus. Szukali miejsca na swoje siedziby. Trudno było się braciom rozstać.

Nagle ujrzeli stadko jeleni na polanie. Napięli łuki. Świsnęły strzały. Zwierzęta szybsze od strzał rozbiegły się w trzy świata strony.

 

Skoczyli bracia w pogoń. Lech na północ, Czech na południe, a Rus na wschód. 

 

Lech ze swą drużyną długo gonił pięknego jelenia. Gwiazdy błyskały już na niebie, kiedy strudzeni wędrowcy ułożyli się do snu pod dębem na wzgórzu.

O świcie obudził ich łopot skrzydeł. Ujrzeli nad sobą ogromnego orła. Ptak usiadł w gnieździe. Orle pióra połyskiwały srebrzyście w blaskach wschodzącego słońca. Wszyscy patrzyli oczarowani.

 

 

Tu zostaniemy powiedział Lech do swych towarzyszy. To najpiękniejsze miejsce na świecie. Zbudujemy tutaj osadę, a biały orzeł będzie naszym znakiem.

3. Odpowiedz na pytania:

- Dlaczego bracia wędrowali przez las?

- Co zrobili bracia, gdy zobaczyli na polanie zwierzynę?

- Gdzie usnął Lech ze swoją drużyną?

- Co zbudziło Lecha?

- Co postanowił Lech, gdy zobaczył orła i okolicę?

4. Zabawa ruchowa „Orzeł”

Dziecko kładzie poduszeczkę na dywanie – to gniazdo orła – dziecko naśladuje lot orła, porusza się w rytm muzyki. Gdy muzyka chwilkę milknie, orzeł ląduje w swoim gnieździe, następnie znowu wzbija się do lotu.

"Ptaki -piękna piosenka"

https://www.youtube.com/watch?v=jx0ZRGA-QCQ

 

Miłej zabawy! – P. Sylwia

Super User

Witajcie Smerfy!!!

Chciałabym Wam zaprezentować dziś swój wiersz pt. "Przedszkolaki i symbole narodowe", przekonajcie się czy wiecie co to są symbole narodowe i czy znacie je wszystkie.

Pozdrawiam,

p. Wiola





„PRZEDSZKOLAKI I SYMBOLE NARODOWE”   Wioleta Raszuk

 Pani Wiola zapytała dziś dzieci w przedszkolu –

„Czy coś wiecie o naszym narodowym symbolu?”

Antek szybko zgłosił się z miną zadowoloną –

„Czy przypadkiem chodzi tu o flagę biało-czerwoną?”

Brawo! Brawo! Krzyknęła pani uśmiechnięta

„A czy inny symbol naszego kraju ktoś jeszcze pamięta?”

Wtem zgłosił się Olek niespodzianie –

„Czy to może ten Orzeł Biały co wisi na ścianie?

Co ma skrzydła szeroko rozłożone,

w koronie na głowie i zwrócony w prawą stronę?”

Tak masz rację Orzeł na czerwonym tle to godło nasze

wiedzą już o tym dzieci i młodsze i starsze.

Ale jest jeszcze jeden symbol narodowy

a mianowicie nasz Hymn Narodowy.

Mazurek Dąbrowskiego, który na baczność Polacy śpiewają,

wszystkie uroczystości Narodowe nim rozpoczynają”.

Nagle dzieci oznajmiły: „My wszystkie te symbole znamy,

bo naszą Ojczyznę – Polskę bardzo kochamy!”

Sylwia

Dzień dobry Smerfy! Witam Was gorąco -28.04

 

  1. Piosenka „Jesteśmy Polką i Polakiem”

https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM

  1. Polskie symbole narodowe”

https://www.youtube.com/watch?v=DCwEJ9tHt5c

Flaga, godło i hymn to nasze symbole narodowe. Odnosimy się do nich z szacunkiem. Oznacza to, że nie niszczymy ich, dbamy, aby zawsze były czyste.

 

  1. Katechizm polskiego dziecka –Władysław Bełza. Utrwalenie wiersza.

– Kto ty jesteś?
– Polak mały.
– Jaki znak twój?
– Orzeł biały.
– Gdzie ty mieszkasz?
– Między swemi.
– W jakim kraju?
– W polskiej ziemi.
– Czem ta ziemia?
– Mą ojczyzną.
– Czem zdobyta?
– Krwią i blizną.
– Czy ją kochasz?
– Kocham szczerze.
– A w co wierzysz?
– W Polskę wierzę.

–Coś ty dla niej?

 –Wdzięczne dziecię.

–A coś winien

 –Oddać życie.

 

  1. Rozmawiamy z dziećmi  na temat treści wiersza, filmu oraz ilustracji.

A oto przykładowe pytania do rozmowy:

  • Jak nazywa się kraj, w którym mieszkamy?
  • Jak nazywają się ludzie mieszkający w Polsce?
  • Jakie znamy symbole narodowe naszego kraju?
  1.  „Mazurek Dąbrowskiego”

https://www.youtube.com/watch?v=mTx45S-dQmQ

Posłuchajcie jeszcze raz i spróbujcie zaśpiewać pierwszą zwrotkę i refren. Hymn państwowy śpiewaliśmy już podczas uroczystości z okazji święta Odzyskania Niepodległości. Spróbujcie zaśpiewać hymn w postawie na baczność–  tak należy śpiewać hymn lub go słuchać podczas oficjalnych uroczystości.

  1. Wykonajcie pracę plastyczną. Oto propozycje np.:

Życzę Wam radosnego dnia –P. Sylwia

Sylwia

Drodzy Rodzice, Kochane dzieci!

Serdecznie zapraszamy na kolejny cykl zajęć z zakresu kształcenia na odległość 27.04.2020

W tym  tygodniu będziemy mówić o Polsce. Cykl zajęć z edukacji  patriotycznej  zaczniemy od naszej małej ojczyzny –miasta Biała Podlaska. Porozmawiamy również o symbolach narodowych: fladze, godle i hymnie. Obejrzymy film edukacyjny pt. „Symbole narodowe”. Posłuchamy hymnu i powiemy o tym, kiedy i dlaczego go śpiewamy oraz jak należy się zachować, gdy się go słyszy. Obejrzymy mapę, odnajdziemy na niej morze, góry, Wisłę i Warszawę.

Serdecznie zapraszamy do nauki przez zabawę! Zadania, które systematycznie zamieszczamy są dla państwa propozycją do realizacji wg wyboru.

Proszę, aby Rodzic przeczytał dziecku wiersz:

Jest takie miejsce na Ziemi                                  

mały punkcik na mapie,

wśród pięknych jezior i zieleni,

wszystkimi kolorami tęczy się mieni…

Rzeka Krzna przez to miasto przepływa,

A ta miejscowość Biała Podlaska się nazywa.

   

 

Można zadać dziecku pytania np.

- O jakim mieście jest ten wiersz?

- Jak nazywa się rzeka, która przepływa przez miasto?

- Jak nazywa się ulica, przy której stoi Twój dom?

- Do jakiego przedszkola uczęszczasz?

Posłuchaj piosenki „Tutaj mieszkam”

https://www.youtube.com/watch?v=_xJ-4YgLVHc

 

Czy znasz te miejsca w Białej Podlaskiej?

   

   

 

 

Popatrz jak wygląda herb miasta Biała Podlaska.

  

Herb to znak charakterystyczny dla danego miasta. Każde miasto ma inny herb.

Dla chętnych – proszę wydrukować i pociąć na części - dziecku do układania.

 https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Plik:POL_Bia%C5%82a_Podlaska_COA.svg

 

Miłego dnia! –P. Sylwia

Sylwia

Serdecznie witam wszystkie Dzieci i Rodziców w piątek 24.04.2020

Zapraszam do wspólnych zabaw

Kochane dzieci. Każde stworzenie potrzebuje do życia wody, a szczególnie wody czystej.  Dlatego musimy pamiętać, żeby ją oszczędzać.

  1. „Dlaczego nie ma zgody na marnowanie wody” - parę wskazówek obejrzymy w filmie:

https://www.youtube.com/watch?v=ekNGEh4A3o8

  1. Ćwiczenia oddechowe z wykorzystaniem wody:

Miseczka z wodą, słomka, kawałki papieru- „rybki”

- Dziecko próbuje zrobić fale na wodzie (dmucha delikatnie na powierzchnię wody) lub puszcza bąbelki (zanurza słomkę i dmucha w nią).

- Dziecko za pomocą słomki umieszcza papierowe rybki w wodzie. 

  1.  Zabawy badawcze:

- Co „znika” w wodzie?
Dziecko pod kierunkiem rodzica wsypuje lub wlewa do oddzielnych naczyń z wodą różne substancje: sól, cukier, pieprz, kakao, piasek, olej, proszek do prania, płyn do naczyń itp. Po porównaniu zawartości naczyń formułuje wnioski, które z tych substancji rozpuszczają się w wodzie, a które nie.
- Co tonie, a co pływa?
Do naczynia z wodą dziecko wrzuca przedmioty różnej wielkości, wykonane z różnych materiałów, np.: plastikowe łyżeczki, ołówek, drewniany klocek, klucz do drzwi, piórko, korek itp. Dziecko próbuje odgadnąć, dlaczego niektóre z tych przedmiotów nie toną, mimo że mają większe rozmiary od pozostałych.
Rzeczy potrzebne do eksperymentu: przeźroczyste naczynie na wodę, sól, cukier, pieprz, kakao, piasek, olej, proszek do prania, płyn do mycia naczyń, plastikowe łyżeczki, drewniany klocek, ołówek, klucz, piórko, korek.

  1. „Marmurki”- zabawa rozwijająca sprawność ruchową

Rodzic włącza nagranie piosenki „Mam zasady na odpady” https://www.youtube.com/watch?v=yOj4CN1n-Z8

Dziecko porusza się zgodnie z rytmem piosenki. Maszeruje, biega drobnymi krokami, unosząc ręce w górę, podskakuje: raz na jednej, raz na drugiej nodze. Podczas przerwy w muzyce wymyśla dowolną figurę i przez chwilę pozostają w bezruchu.

  1. „W kontakcie z Naturą” -oglądanie wspólnie z dzieckiem filmu edukacyjnego:

 https://www.youtube.com/watch?v=zleExE18fqQ

Porozmawiajcie z z dzieckiem o tym, co to znaczy czysta i brudna woda. Do czego nam jest woda potrzebna, dlaczego potrzebujemy drzew, co "mały człowiek" może zrobić, żeby dbać o środowisko.

  1. ,,Liczymy krople wody” - zabawa matematyczna.

Prośba do Rodzica, aby narysować dziecku 5 lub więcej kropli wody różnej wielkości, następnie dziecko pokoloruje je i powycina. Dziecko może ułożyć kropelki od największej do najmniejszej, może je przeliczać, dodawać itp. wg własnego pomysłu.

DZIĘKUJĘ DZIECIOM I RODZICOM ZA WSPÓLNE ZABAWY POZDRAWIAM:)  –P. SYLWIA