Ta strona używa plików cookies.
Polityka Prywatności    Jak wyłączyć cookies?    Cyberbezpieczeństwo AKCEPTUJĘ
Danuta

 

Zabawy z ufoludkiem   13.04.2021

Dzień dobry. W tym tygodniu rozmawiamy o kosmosie, są to bardzo ciekawe  i interesujące tematy. Jesteśmy bardzo ciekawi jak wygląda kosmos?

  1. Na początek zapraszam do zabawy językowej.

Rodzic rozpoczyna zdania, a dziecko  je kończy.

Na błękitnym niebie świeci...

Nocą na niebie widać... i ...

Na odległą planetę polecimy...

2.Posłuchajcie wiersza J. Koczanowskiej Ufoludki

 W piaskownicy za przedszkolem

wylądował srebrny spodek,

a ze spodka już po chwili

ufoludki wyskoczyły.

Małe, zwinne i zielone,

mądre i zaciekawione,

wymierzyły i zbadały

ławki, piłki, trawnik cały.

Odleciały Mleczną Drogą

na planetę Togo-Togo.

Został po nich pył magiczny,

taki był mój sen kosmiczny.

  1. Rozmowa na temat wiersza

−Co wylądowało w piaskownicy?

−Co robiły ufoludki?

−Gdzie odleciały?

  1. Wyjaśnienie znaczenia określenia Droga Mleczna

Jest to Galaktyka, do której należy nasze Słońce z planetami, w tym i z Ziemią. Na niebie widoczna jest jako jasna smuga przecinająca niebo, zwłaszcza letnią nocą.

 

  1. Zabawa ruchowa Start rakiety.

Dziecko,  wykonuje przysiad i uderzają dłońmi o podłogę. Najpierw lekko, a potem

coraz mocniej. Na koniec wyskakują z krzykiem do góry i biegają.

  1. Chętne dzieci mogą narysować ufoludka takiego jak sobie wyobrażają.

Pozdrawiam pani Danusia

Sylwia

Witajcie biedroneczki we wtorek 13.04

 

Kosmos –animacja edukacyjna

https://www.youtube.com/watch?v=ahkKIg8NVS0

 

  • karty pracy str. 70

-Co to jest układ słoneczny? ( to Słońce i osiem krążących wokół niego planet)

-Powiedzcie jak nazywają się kolejne planety? (największa, najmniejsza...)

 

Słuchanie opowiadania Schima Schimmelapt’ „Dzieci Ziemi –pamiętajcie"

https://www.youtube.com/watch?v=xz8Hene7odk

 

Ziemia –zielona wyspa –słuchanie piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=-ZQTnkXpcCA

 

  • karty pracy str. 71

-Odwzoruj rysunki rakiety i ufoludka

-Rysuj po śladzie nie odrywając kredki od kartki

 

Pozdrawiam serdecznie P. Sylwia

Danuta

 

Dzień dobry  Witam Was Drogie dzieci i Rodziców   12 kwietnia 2021r.

Dzisiaj bawiliście się z literką ”f” jak farby. Farby  jak wiecie  służą nam do malowania i są różnego koloru.

 

  1. Zapraszam was teraz do zabawy Dokończ .

Rodzic mówi nazwę koloru a dziecko podaje porównanie podając swoje przykłady.

Czerwony jak…..

Niebieski jak…….

Różowy jak……

Żółty jak ……

Fioletowy jak…..

  1. Wyobraźcie teraz sobie  „Co by było, gdyby na Ziemi wszystko było czerwone, niebieskie, różowe……?   Odpowiedzcie na pytanie.
  2. Narysujcie wymyśloną planetę ,jej mieszkańców, roślin, zwierząt, w wybranym ,jednym kolorze np. czerwony ,zielonym…..
  3. Na zakończenie pobawimy się w rymowanki . np. czerwony, czerwony to mój kolor ulubiony, niebieski, niebieski to kolor królewski, żółty, żółty kolor mam. Kto go zechce to mu dam.itp.

 

Wesołej zabawy pani Danusia

Sylwia

 

Witajcie kochane Biedroneczki i drodzy Rodzice w poniedziałek 12.04.

 

Przed nami kolejny tydzień zabawy i nauki w waszych domach.

 W tym tygodniu porozmawiamy o układzie słonecznym, o kosmosie.
 60 lat temu -12 kwietnia 1961 roku Jurij Gagarin, jako pierwszy człowiek w historii poleciał w kosmos.

Jednak najpierw przypomnijmy sobie, co to jest wirus i jak należy zapobiegać –dbać o nasze zdrowie.

BAJKA O WIRUSIE

https://www.youtube.com/watch?v=vgOjaF_ZZgg

 

Piosenka „Przegoń wirusa”

https://www.youtube.com/watch?v=QT-2bnINDx4

 

  • Zabawy i ćwiczenia z literą f.

Jeżeli macie farby przygotujcie 3 słoiczki z roztworem farby żółtej, czerwonej i niebieskiej oraz 3 puste słoiczki.

Przypomnijcie, jaki kolor powstanie ze zmieszania: czerwonego i żółtego (pomarańczowy),

czerwonego i niebieskiego (fioletowy)

niebieskiego i żółtego (zielony)

Po każdej odpowiedzi wymieszaj te kolory.

  • Podziel słowo farby na sylaby, na głoski.
  • Policz sylaby i głoski w słowie farby.

. Co słyszysz na początku wyrazu farby, Franek

  • Wymień inne słowa, w których głoska „f” jest na początku np.(fotel, foka, flaga…), na końcu np.(kilof, fotograf, golf, smerf…), oraz w środku np.( pufa, agrafka, szarfa…).
  • Głośno powiedz głoskę f: długo fffyyyy…., krótko: f,f,f

Przypomnij, czy to jest spółgłoska czy samogłoska i jakim zaznaczamy ją kolorem (spółgłoska -niebieskim)

6 latki:

praca w książce: Litery i liczby str.80-81

5 latki:

Wypełnij literę F f drukowaną, dowolną techniką np. pokoloruj kredkami, pomaluj farbami, wypełnij plasteliną lub wykonaj wydzierankę. Może być wykonane w dowolnym kolorze lub w kolorze spółgłoski tj. niebieskim.

 Wprowadzenie litery "f":

https://www.youtube.com/watch?v=b25Kb_umFOk

 

  • Posłuchajcie piosenki Zielone Ufoludki -zaproście do tańca rodzica lub rodzeństwo.

https://www.youtube.com/watch?v=2sKI0K226Xk

 

Pozdrawiam –P. Sylwia

Sylwia

 

Witam Biedroneczki w piątek 9.04

 ,,W wiejskiej zagrodzie"- ćwiczenia gimnastyczne w formie opowieści ruchowej

Nastał ranek, z kurnika wychodzi domowe ptactwo - marsz po pokoju, naśladowanie głosów ptactwa domowego:

  • kury - ko, ko, ko
  • indyki - gul, gul, gul
  • kogut - kukuryku

- Zatrzymują się, machają skrzydłami - wykonywanie ruchów rękami.

- Rozglądają się czy gospodarz niesie dla nich ziarno - wykonanie skrętów szyi w prawą i lewą stronę.

- Kogut wskoczył na płot - wykonywanie podskoków obunóż.

- Gospodarz sypie ziarno - skłony w przód.

- Gospodarz idzie do obory. Wyprowadza konie, krowy na pastwisko - przemieszczają się na czworakach.

- Zwierzęta żeby dojść na pastwisko przechodzą przez mostek - przejście na czworakach po szerokiej ławeczce.

- Zwierzęta się najadły. Odpoczywają ciekawie się rozglądając - przejście do leżenia przodem, podparcie dłońmi o podłogę, unoszenie głowy jak najwyżej, spoglądanie raz w jedną, raz w drugą stronę.

- Zapadają w drzemkę, leżą na jednym boku, po chwili odwracają się na drugi bok - przechodzą z leżenia na prawym boku do leżenia na lewym boku.

- Zbliża się wieczór, zwierzęta wracają do obory - chód na czworakach, przejście przez "mostek" (jak wyżej).

Na zakończenie ćwiczenie rozluźniające - stanie w lekkim rozkroku, swobodny zwis tułowia i rąk.

 

„Owieczka” wyklejana białymi kuleczkami -praca plastyczna (kuleczki możemy przygotować np. z waty, białego papieru, bibuły, gazety)

  „Gdzie ja mieszkam?” –oglądanie filmu, nauka nazw zwierząt gospodarstwa, nazw ich domów, odgłosów. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=1PD3jNhefUA

 

„Na grzędzie”- ćwiczenia z elementem równowagi.

Dziecko jest kurką. Przechodzi, stawiając nogę za nogą, po sznurku, tak, aby z niego nie spaść (rączki składa do tyłu jak skrzydełka) i mówi ko ko ko ko.

 

 

Pozdrawiam –życzę słonecznej soboty i niedzieli, miłego pobytu na świeżym powietrzu –P. Sylwia