Ta strona używa plików cookies.
Polityka Prywatności    Jak wyłączyć cookies?    Cyberbezpieczeństwo AKCEPTUJĘ
Dorota

SERDECZNIE WITAMY  RODZICÓW ORAZ DZIECI !!!

I.Ćwiczenia w określaniu wartości logicznej zdań.

  Dziecko słucha zdań. Jeżeli uzna że zdanie jest prawdziwe klaszcze,

  jeżeli zdanie nie jest prawdziwe to siedzi spokojnie.

 Prawda to czy plotka?

Że w teatrze aktora spotkasz,

że występuje   on  na scenie,

tam gdzie odbywa się przedstawienie.

Żeby grać króla, to beret trzeba mieć,

a żeby grać trębacza, to w rurę trzeba dąć.

Kto gra królewnę- koronę na głowie ma.

Gdy kończy się przedstawienie

to opada kurtyna.

Zabawy ruchowe poranne według zestawu z dnia 12.04.21 r.

 

II.Dzisiaj zapraszam was do ćwiczeń ruchowych z piłką ( lub bez piłki),

   i tak znalazłam wam na YouTube

  trzy ćwiczenia - proszę sobie wybrać:

- Zabawy z piłeczkami - Julita...

- Integracja sensoryczna zabawy z piłkami - Jack L...

  albo  ćwiczenie bez piłek

- Muzyczna gimnastyka - ćwiczenia w poskokach - odcinek 1

  POWODZENIA!!!

III. Rozwiązywanie zagadek.

     Kto za siedmioma górami

     i za siedmioma lasami

    mieszkał w chatce maleńkiej

    z siedmioma krasnoludkami?  (Królewna śnieżka)

           Powiedz który niedźwiadek

          Prosiaczka jest sąsiadem,

          sąsiadem Kłapouchego

          i Krzysia małego kolegą.   (Kubuś Puchatek)

  W bajkach wiele robi złego,

  lubi ogniem ziać,

 bo on głównie jest od tego,

 żeby się go bać.  (smok)

        Kto na tańce w pałacu

       czasu miał niewiele?

      Kto, wybiegając z balu

      zgubił pantofelek?  (Kopciuszek)

 Proponuję obejrzeć  w aplikacji  YouTube:

- Ćwiczenia logopedyczne dla dzieci - nauka mówienia -123 edukacja

- Zadania dla bystrzaków (4) -ćwiczymy pamięć i spostrzegawczość...

- Strażak - zabawa w podskokach,rytmiczna -ruchowa...

- Calineczka - bajki i opowiadania na dobranoc...

- Złotowłosa i trzy misie - bajki dla dzieci...

 Pozdrawiamy- miłej zabawy

 P.Dorotka i P.Ela

  

 

 

Dorota

SERDECZNIE   WITAMY  RODZICÓW  ORAZ DZIECI !!!

I.1.       Zagadka:

     Oni gdy zabłądzili w lesie

     w Baby-Jagi wpadli szpony

     przez to,że nadgryźli domek,

    co z piernika był zrobiony.  (Jaś i Małgosia)

  2. ZABAWY  RUCHOWE PORANNE  - według zestawu z dnia 12.04.21 r.

II. 1.Zabawa; Rodzic  wymawia słowa - ,które rymują się z nazwami postaci z bajek,

       (dziecko powtarza i dopowiada) np.:

    - Ufoludki - krasnoludki,

   - kwiatuszek - Kopciuszek,

  - bławatek -  Puchatek, ...( wymyślamy,dopowiadamy dalej sami). Zwracamy na poprawną wymowę.

    Nagradzamy dziecko brawami, pochwałą.

  2. Oglądamy bajkę - "Jaś i Małgosia"- teatr przedszkolny gr. Bajka- Przedszkole Nr 8... na YouTube.

    Rozmowa na temat bajki.

   - Co Jaś i Małgosia robili w lesie?

   - Jak wyglądał dom, który zobaczyły dzieci w lesie?

   - Kto mieszkał w domku z piernika?

   - Jak skończył się pobyt dzieci u Baby-Jagi?

  Proponuję wykonanie pracy plastycznej do tej bajki- np. może to być ilustracja wybranego fragmentu bajki,albo postać,

  która się dziecku spodobała,  bardziej odważnych proszę o wykonanie -"Chatki Baby-Jagi" - różną techniką. 

   Proszę zrobić zdjęcia prac  z chęcią  zamieszczę na stronie internetowej naszej grupy.

 3. Zabawa ruchowa przy piosence - "Wielka wyprawa" zobacz z dnia 14.04.21 r.

III.Zapraszam teraz Rodziców i dzieci do odtwarzania scenek inspirowanych treścią bajki.

     np.: scenki dotyczące fragmentu bajki:

  - Jaś i Małgosia szukają drogi w lesie.

 - Jaś i Małgosia znajdują chatkę z piernika.

 - Jaś i Małgosia rozmawiają z Babą- Jagą. 

   Dla wprowadzenia bardziej  teatralnego nastroju możemy przygotować scenę,

   na której dziecko będzie występować. Przed sceną ustawiamy  krzesełka, albo kładziemy  poduszeczki -

  jak w prawdziwym teatrze. Każdą scenkę -występ dziecka nagradzamy brawami, a aktor, aktorzy się kłaniają.

  Powodzenia!!

  Proponuję obejrzeć  w aplikacji YouTube:

- Zadania dla bystrzaków (3)...Sówka Zosia...

- Ćwiczenia logopedyczne  - R - Punkt przedszkolny...

- Brzydkie  kaczątko- bajka i opow. na Dobranoc...

-Kotek nieśmiałek - bajka ...

Pozdrawiamy- miłej zabawy

P.Dorotka i P.Ela

  

 

 

Dorota

SERDECZNIE WITAMY RODZICÓW  ORAZ DZIECI !!!

I.  1.Ćwiczenia dykcyjne na podstawie tekstów o treści baśniowej.

  Dziecko powtarza za Rodzicem (dokładnie i wyraźnie) tekst z podziałem na sylaby.

  - Król  Ka-rol    ku-pił   kró-lo-wej  Ka-ro-li-nie   ko-ra-le,   ko-lo-ru   ko-ra-lo-we-go.

 - Kras-no-lu-dek   ma czer-wo- ne   u-bran-ko  i czer-wo-ne,   bu-ci-ki.

- Ślis-ka  szo-sa,  ślis-ka  szo-sa, a po szo-sie Szy-mon szedł.  (nagradzamy dziecko brawami)

  2. Zabawy poranne według zestawu z dnia  12.04.2021 r.

II.1. Zabawa przy piosence - "Siała baba mak" -zobacz na YouTube.

    2.Słuchanie piosenki  -  "Wielka wyprawa"- słowa i melodia w aplikacji  YouTube

I. Malowany wózek ,para siwych koni,

   pojadę daleko nikt mnie nie dogoni.

   Pojadę daleko, po ubitej dróżce,

   tam gdzie stoi mała chatka 

   na koguciej nóżce.

     II. Stanę przed tą chatką będę z bicza trzaskał:

         " Wyjdźże,, Babo- Jago, wyjdźże jeśli łaska"

        Wyjdzie Baba-Jaga stara całkiem siwa,

        spyta swoim grubym głosem:

        "Kto mnie tutaj wzywa?"

  III. "To ja,Babo-Jago, chciałbym ciebie prosić,

         abyś nie więziła Jasia i Małgosi.

        Jeśli, nie to powiem rzecz ci nieprzyjemną:

        Będziesz miała, Babo-Jago do czynienia ze mną"-, 

   IV. "Strzeż się czarownico!"krzyknę wniebogłosy,

            że, aż Babie-Jadze dęba staną włosy.

            I koniki pognam. "Het,het" - krzyknę na nie

            i powrócę do swojej mamy

            na drugie śniadanie.

   3. Rozmowa na temat piosenki.

      -Wyjaśniamy znaczenie niezrozumiałych słów i zwrotów:

      wniebogłosy, dęba staną włosy...

   - Określamy liczbę zwrotek.

   -  Dziecko wypowiada się na temat postaci występujących w piosence

      i czynności przez nie wykonywanych.

 4. Zabawa  inscenizowana -dowolna z Rodzicem przy w/w  piosence.

   III.Zabawa ruchowa- "Raz,dwa,trzy Baba-Jaga patrzy"

       Dziecko staje z jednej strony pokoju. Rodzic wciela się w rolę Baby-Jagi,odwraca się tyłem do dziecka

      i wypowiada szybko słowa: Raz,dwa,trzy, Baba-Jaga patrzy, po czym odwraca się szybko. w tym samym czasie dziecko

      porusza się w kierunku Rodzica. Kiedy on się odwróci zastyga  w  bezruchu, albo przyjmuje przez siebie wymyślone pozy.

      Jeśli dziecko poruszy się ,wraca do punktu wyjścia. Wygrywa  dziecko wtedy, kiedy podejdzie do Rodzica i jego dotknie.

     i zamiana ról. Powodzenia!

  Proponuję obejrzeć na YouTube:

- Bajki Gilusia  - odcinek 2 -kształty,

- Utrwalenie sz, ż, cz, dź  -  ćwiczenia logopedyczne - Punkt Przedszkolny...

- Udu kredka - Oznaki wiosny- film edukacyjny

      Pozdrawiamy-miłej zabawy

      P.Dorotka i P.Ela

 

 

      

 

 

 

Dorota

Witamy  serdecznie  Rodziców oraz Dzieci!!!

I.Zabawa z wykorzystaniem rymowanki.

  Maszeruje bajka przez świat

  w odświeżonej szacie.

 Gdy ją spotkacie,

 na pewno poznacie.

Dziecko kilkakrotnie mówi wiersz z Rodzicem, płynnie i z  podziałem na sylaby.

Potem stara się mówić w różny sposób- cicho, szybko,

ze wzrastającym natężeniem głosu...

Zabawy poranne według zestawu z dnia: 12.04.21 r.

II. 1.Ćwiczenia oddechowe - dmuchanie na płatki higieniczne , chusteczki (to co mamy w domu).

       Dziecko nabiera powietrze nosem ,a wypuszcza ustami - 3  razy  powtarzamy.

     2. "KOLOROWE  KLOCKI"- ćwiczenia utrwalające nazwy kolorów.

     Rodzic przygotowuje klocki jakie ma w domu. Kładzie na środku dywanu, dziecko siada obok.

     Mama lub  tata - recytuje wiersz, dziecko bierze klocek  w wymienionym  w wierszu  kolorze.

     Potem dobiera klocki, których kolory wymienia Rodzic.

       Wiersz- W. Ścisłowskiego  - "Klocki"

         Kolorowe klocki

        dostał Krzyś od mamy,

        a wszystkie kolory

       dobrze chyba znamy:

       są klocki zielone

       jak wiosenna trawa,

       są klocki brązowe

       jak poranna kawa,

            są klocki niebieskie

            jak kwiaty na łące,

            są klocki żółciutkie,

            zupełnie jak słońce!

            Z takich barwnych klocków

            zbudował Krzyś domy

            i z tego wysiłku

            sam stał się czerwony.

 Rodzic sprawdza, czy dziecko wybrało klocki w odpowiednich kolorach.

Potem prosi je, żeby  uzupełniło klocki o inne, w kolorach: czerwonym,pomarańczowym, białym,fioletowym.

na koniec dziecko buduje ze swoich klocków dowolną budowlę.

III. Zabawa  rozwijająca spostrzegawczość - "Korona króla"

     Rodzic  koronę wykonuje z kartki z bloku rysunkowego  (składamy kartkę na połowę te dłuższe boki

      wycinamy z jednej strony- wzór jaki chcemy  przykładamy do głowy dziecka 

      sprawdzamy obwód i zszywamy - zszywaczem i już mamy koronę).

     Następnie  Rodzic chowa koronę w jakimś miejscu w pokoju. Zadaniem dziecka jest  ją odnaleźć.

     Rodzic pomaga , mówiąc: Ciepło, ciepło - kiedy się do niej zbliża, lub zimno, kiedy się od niej oddala. 

     Po znalezieniu korony dziecko zakłada ją na głowę i siada na tronie a Rodzic mówi:

           Siedzi król na tronie w srebrzystej koronie.

           Pięknie się kłaniamy i ładnie witamy.  (Powtarzamy  zabawę 3 razy)

   Na koniec  w nagrodę  dziecko ozdabia koronę według  własnego pomysłu Maluje kredkami,mazakami...

   

 Proponuję zobaczyć na YouTube:

- Bajki  Gilusia -odcinek 41 Kolory i pory roku,

- Bajki Gilusia - odcinek 86 Jeżyk opowiada: Czerwony Kapturek

-  Lekcja 2 -  Dźwięki wysokie i niskie w podskokach, rytmika dla dzieci

        Pozdrawiamy-

       miłej zabawy P.Dorotka i P.Ela

 

 

           

 

Dorota

Witamy serdecznie Rodziców oraz dzieci!!!

I.1. Budowanie zamków z klocków. Po zbudowaniu zamku dziecko określa,

   kto może mieszkać w jego budowlach.

  2. Zestaw  zabaw porannych:

"Poznanie i wyczucie własnego ciała":

- dziecko maszeruje w różnych kierunkach z wysokim unoszeniem kolan.

- podskakuje (na jednej nodze)

- chodzi tyłem w siadzie podpartym,

 "Ćwiczenie przeciwko":

-Rodzic turla dziecko po dywanie z lekkim oporowaniem,

- klęk prosty - delikatne siłowanie się,

 "Ćwiczenie oddechowe":

- Dziecko naśladuje wąchanie trzymanego kwiatka w dłoni.

 "Ćwiczenie kreatywne":

-Improwizacja ruchowa z dowolnym przyborem (chustą) przy dźwiękach nastrojowej muzyki.

 

II. 1.Zabawa - "Taka gra"

   To jest taka gra

   Zrób dokładnie to co, ja.

       (Rodzic wykonuje jakiś ruch, a dziecko próbuje ten ruch naśladować).

   Wszystko dobrze powtórzyłeś,

   Na oklaski zasłużyłeś!

  2. Inscenizowanie przez Rodzica  wiersza H. Bechlerowej  - " Makówkowy teatrzyk"

   (Potrzebne będą  kukiełki lub pacynki- (mam,tata, 3 córeczki -duża, mała, maleńka,) lub lalki.

     Makówkowy teatrzyk -

     jest tu na co popatrzeć!

     Makówkowa rodzina

     przedstawienie zaczyna.

            Jest tata Mak wąsaty;

           i mama w chustce w kwiaty,

           i córeczki w sukienkach:

           duża,

           mała,

          maleńka.

      Makówkowa rodzina

      właśnie taniec zaczyna.

      Już tata mak  z  wąsami

      macha w górze rękami

     i kłania się, i śpiewa,

     jak to się mak zasiewa.

     Do rodziny mówi tak:

     - Razem ze mną siejcie mak!

           Sieje mak razem z tatą

           mama w chustce w kwiaty

           i córeczki w sukienkach:

           duża,

          mała,

         maleńka.

   Kończy się przedstawienie!

  Słuchamy zapatrzeni...

   Jest cisza,spokój taki,

    jakby kto posiał makiem.

3. Rozmowa na temat przedstawienia.

- Kto występował w przedstawieniu?

- Jak wyglądali członkowie rodziny pana Maka?

- Co robili?

Rodzic wyjaśnia znaczenie słów: cisza jak makiem zasiał.

III.1.Ćwiczenia matematyczne - oddechowe na podstawie wiersza E.M.Skorek - "Ile wróbli"

      Dziecko słucha wiersza, a w miejscach oznaczonych gwiazdką

     powtarza za rodzicem liczebniki, licząc do pięciu.

    Siedzi na drucie

    wróbelek mały.

    Przyfrunął drugi 

    i plotkowały.

         Teraz niech dzieci

         pięknie poćwiczą

         i na wydechu

         ptaszki policzą:

         - Jeden,dwa.*

    Do wróbli owych

    przyfrunął trzeci.

    Ile jest wróbli?

    Policzcie dzieci.

   - Jeden, dwa,trzy.*

         A już za chwilę

         nowy tu siedział.

        Ile jest wróbli?

        Kto będzie wiedział?

        - Jeden ,dwa,trzy,cztery.*

   Pięty wróbelek

   do ptaków leci.

   Ile jest ptaszków?

   Czy wiecie ,dzieci?

  - Jeden,dwa,trzy,cztery,pięć.* (...)

  Rodzic może recytować wiersz i ilustrować  go sylwetami wróbli-

  ( np.wróbelka można zrobić z plasteliny).

  2. Na koniec zabawa ruchowa przy piosence- "Siała baba mak"- w aplikacji  YouTube

 Polecam zobaczyć na YouTube:

- Magiczne miejsce- piosenka dla dzieci,

- "Kopciuszek"- Publiczne przedszkole Nr 4 w Zduńskiej Woli

- Nauka rymów i regularności- 123 Mądry Maluch

 

    Pozdrawiamy-miłej zabawy P.Dorotka i P.Ela