Dorota

Witamy serdecznie Rodziców oraz dzieci!!!

I.1. Budowanie zamków z klocków. Po zbudowaniu zamku dziecko określa,

   kto może mieszkać w jego budowlach.

  2. Zestaw  zabaw porannych:

"Poznanie i wyczucie własnego ciała":

- dziecko maszeruje w różnych kierunkach z wysokim unoszeniem kolan.

- podskakuje (na jednej nodze)

- chodzi tyłem w siadzie podpartym,

 "Ćwiczenie przeciwko":

-Rodzic turla dziecko po dywanie z lekkim oporowaniem,

- klęk prosty - delikatne siłowanie się,

 "Ćwiczenie oddechowe":

- Dziecko naśladuje wąchanie trzymanego kwiatka w dłoni.

 "Ćwiczenie kreatywne":

-Improwizacja ruchowa z dowolnym przyborem (chustą) przy dźwiękach nastrojowej muzyki.

 

II. 1.Zabawa - "Taka gra"

   To jest taka gra

   Zrób dokładnie to co, ja.

       (Rodzic wykonuje jakiś ruch, a dziecko próbuje ten ruch naśladować).

   Wszystko dobrze powtórzyłeś,

   Na oklaski zasłużyłeś!

  2. Inscenizowanie przez Rodzica  wiersza H. Bechlerowej  - " Makówkowy teatrzyk"

   (Potrzebne będą  kukiełki lub pacynki- (mam,tata, 3 córeczki -duża, mała, maleńka,) lub lalki.

     Makówkowy teatrzyk -

     jest tu na co popatrzeć!

     Makówkowa rodzina

     przedstawienie zaczyna.

            Jest tata Mak wąsaty;

           i mama w chustce w kwiaty,

           i córeczki w sukienkach:

           duża,

           mała,

          maleńka.

      Makówkowa rodzina

      właśnie taniec zaczyna.

      Już tata mak  z  wąsami

      macha w górze rękami

     i kłania się, i śpiewa,

     jak to się mak zasiewa.

     Do rodziny mówi tak:

     - Razem ze mną siejcie mak!

           Sieje mak razem z tatą

           mama w chustce w kwiaty

           i córeczki w sukienkach:

           duża,

          mała,

         maleńka.

   Kończy się przedstawienie!

  Słuchamy zapatrzeni...

   Jest cisza,spokój taki,

    jakby kto posiał makiem.

3. Rozmowa na temat przedstawienia.

- Kto występował w przedstawieniu?

- Jak wyglądali członkowie rodziny pana Maka?

- Co robili?

Rodzic wyjaśnia znaczenie słów: cisza jak makiem zasiał.

III.1.Ćwiczenia matematyczne - oddechowe na podstawie wiersza E.M.Skorek - "Ile wróbli"

      Dziecko słucha wiersza, a w miejscach oznaczonych gwiazdką

     powtarza za rodzicem liczebniki, licząc do pięciu.

    Siedzi na drucie

    wróbelek mały.

    Przyfrunął drugi 

    i plotkowały.

         Teraz niech dzieci

         pięknie poćwiczą

         i na wydechu

         ptaszki policzą:

         - Jeden,dwa.*

    Do wróbli owych

    przyfrunął trzeci.

    Ile jest wróbli?

    Policzcie dzieci.

   - Jeden, dwa,trzy.*

         A już za chwilę

         nowy tu siedział.

        Ile jest wróbli?

        Kto będzie wiedział?

        - Jeden ,dwa,trzy,cztery.*

   Pięty wróbelek

   do ptaków leci.

   Ile jest ptaszków?

   Czy wiecie ,dzieci?

  - Jeden,dwa,trzy,cztery,pięć.* (...)

  Rodzic może recytować wiersz i ilustrować  go sylwetami wróbli-

  ( np.wróbelka można zrobić z plasteliny).

  2. Na koniec zabawa ruchowa przy piosence- "Siała baba mak"- w aplikacji  YouTube

 Polecam zobaczyć na YouTube:

- Magiczne miejsce- piosenka dla dzieci,

- "Kopciuszek"- Publiczne przedszkole Nr 4 w Zduńskiej Woli

- Nauka rymów i regularności- 123 Mądry Maluch

 

    Pozdrawiamy-miłej zabawy P.Dorotka i P.Ela