Ta strona używa plików cookies.
Polityka Prywatności    Jak wyłączyć cookies?    Cyberbezpieczeństwo AKCEPTUJĘ

Dorota

Witamy  serdecznie  Rodziców oraz Dzieci!!!

I.Zabawa z wykorzystaniem rymowanki.

  Maszeruje bajka przez świat

  w odświeżonej szacie.

 Gdy ją spotkacie,

 na pewno poznacie.

Dziecko kilkakrotnie mówi wiersz z Rodzicem, płynnie i z  podziałem na sylaby.

Potem stara się mówić w różny sposób- cicho, szybko,

ze wzrastającym natężeniem głosu...

Zabawy poranne według zestawu z dnia: 12.04.21 r.

II. 1.Ćwiczenia oddechowe - dmuchanie na płatki higieniczne , chusteczki (to co mamy w domu).

       Dziecko nabiera powietrze nosem ,a wypuszcza ustami - 3  razy  powtarzamy.

     2. "KOLOROWE  KLOCKI"- ćwiczenia utrwalające nazwy kolorów.

     Rodzic przygotowuje klocki jakie ma w domu. Kładzie na środku dywanu, dziecko siada obok.

     Mama lub  tata - recytuje wiersz, dziecko bierze klocek  w wymienionym  w wierszu  kolorze.

     Potem dobiera klocki, których kolory wymienia Rodzic.

       Wiersz- W. Ścisłowskiego  - "Klocki"

         Kolorowe klocki

        dostał Krzyś od mamy,

        a wszystkie kolory

       dobrze chyba znamy:

       są klocki zielone

       jak wiosenna trawa,

       są klocki brązowe

       jak poranna kawa,

            są klocki niebieskie

            jak kwiaty na łące,

            są klocki żółciutkie,

            zupełnie jak słońce!

            Z takich barwnych klocków

            zbudował Krzyś domy

            i z tego wysiłku

            sam stał się czerwony.

 Rodzic sprawdza, czy dziecko wybrało klocki w odpowiednich kolorach.

Potem prosi je, żeby  uzupełniło klocki o inne, w kolorach: czerwonym,pomarańczowym, białym,fioletowym.

na koniec dziecko buduje ze swoich klocków dowolną budowlę.

III. Zabawa  rozwijająca spostrzegawczość - "Korona króla"

     Rodzic  koronę wykonuje z kartki z bloku rysunkowego  (składamy kartkę na połowę te dłuższe boki

      wycinamy z jednej strony- wzór jaki chcemy  przykładamy do głowy dziecka 

      sprawdzamy obwód i zszywamy - zszywaczem i już mamy koronę).

     Następnie  Rodzic chowa koronę w jakimś miejscu w pokoju. Zadaniem dziecka jest  ją odnaleźć.

     Rodzic pomaga , mówiąc: Ciepło, ciepło - kiedy się do niej zbliża, lub zimno, kiedy się od niej oddala. 

     Po znalezieniu korony dziecko zakłada ją na głowę i siada na tronie a Rodzic mówi:

           Siedzi król na tronie w srebrzystej koronie.

           Pięknie się kłaniamy i ładnie witamy.  (Powtarzamy  zabawę 3 razy)

   Na koniec  w nagrodę  dziecko ozdabia koronę według  własnego pomysłu Maluje kredkami,mazakami...

   

 Proponuję zobaczyć na YouTube:

- Bajki  Gilusia -odcinek 41 Kolory i pory roku,

- Bajki Gilusia - odcinek 86 Jeżyk opowiada: Czerwony Kapturek

-  Lekcja 2 -  Dźwięki wysokie i niskie w podskokach, rytmika dla dzieci

        Pozdrawiamy-

       miłej zabawy P.Dorotka i P.Ela