Ta strona używa plików cookies.
Polityka Prywatności    Jak wyłączyć cookies?    Cyberbezpieczeństwo AKCEPTUJĘ
Dorota

Serdecznie witamy Rodziców oraz dzieci!!!

I.Rodzic recytuje fragment wiersza H. Bechlerowej -

"Jak kotek zwierzęta  mlekiem częstował"

 To jest Filik - kotek bury.

Ma wąsiki i pazury.

Dobry  jest ten kotek  Filik:

chce,by wszyscy mleko pili.

Stanął Filik przy kurniku.

 - Czy chcesz mleka,koguciku

 Lecz kogucik z kurką czarną

 na śniadanie jedli ziarno.

Koło  żłobu stoi konik.

Filik ładnie się ukłonił.

- Lubisz mleko?- Nie ,ja rano

smaczny owies jem i siano.

Do królika kotek poszedł.

-Pij,pij mleczko,bardzo proszę!

Ale królik siadł pod drzewkiem:

chrupu-chrupu -gryzł marchewkę.

Przed gołąbkiem Filik staje,

słodkie mleczko mu podaje

-Wypij mleczko sam,Filiku

ja mam groszek w gołębniku.

Więc do krówki poszedł kotek.(...) itd.

Dziecko wymienia zwierzęta, z jakimi spotkał się kotek;

wyjaśnienie dlaczego  nie chciały one poczęstować się mlekiem;

zwrócenie uwagi na pokarmy,które jadły.

Zabawy poranne wg. zest. z dnia 6.04.21 r.

II.1.Zabawa dydaktyczna -"Rodzice i ich dzieci"

   Rodzic rozkłada przed dziećmi obrazki przedstawiające zwierzęcych rodziców i ich dzieci.

   Dziecko segreguje obrazki zgodnie z rodzajem zwierzęcia.

   Dziecko nazywa zwierzęta w poszczególnych rodzinach, wyjaśniając,jak nazywa się mama,tata i dziecko,

   np.:kura,kogut,kurczątko; pies,suka szczeniaczek;gęś, gąsior,gąsiątko, kaczka ,kaczor,kaczątko;kot,kotka,kociątko;

  krowa,byk,cielątko;koń,klacz,źrebaczek....

 2.Zabawa ruchowa :"Głosy zwierząt"

 Dziecko biega lekko po pokoju -na hasło stop!

- Rodzic pokazuje obrazek zwierzęcia, a dziecko naśladuje jego głos,

odpowiednio modulując swój głos:zwierzęta dorosłe naśladuje 

grubym głosem,młode-cienkim. Zabawę powtarzamy.

-Ćwiczenia ruchowe z dnia: 2.04.21 r.

III.  Rodzic rysuje linie pionowe . Następnie dziecko rysuje  po śladach- linii pionowych, a potem - samodzielnie.

     Ćwiczenie można wykonać mazakiem,kredką, można malować grubym pędzlem...itp.

    Zwrócenie uwagi na prawidłowe trzymanie przyboru w ręce.

Proponuję obejrzeć na YouTube:

-Kto mieszka na farmie?- bajka

- Co nam dają zwierzęta?

-Zwierzęta i ich dzieci- bajka edukacyjna

- Szukam mamy -nauka zwierząt dla...

        Pozdrawiamy-miłej zabawy P.Dorotka i P.Ela

 

 

Dorota

Serdecznie witamy Rodziców oraz Dzieci!!!

I.1.Zabawa-"Dopowiedz i zrób"

 Rodzic mówi zdania, których zakończenia-słowa do rymu - ma dopowiedzieć dziecko.

 Musi dziecko jeszcze dodatkowo wykonać

 czynność, o której jest mowa w zdaniu.

 -Powiedz: prosię i podrap się po ...(nosie)

- Powiedz: koń i wyciągnij do mnie ...(dłoń)

- Powiedz: konie i dotknij się w...( skronie)

- Powiedz: krowy  i dotknij palcem do ...(głowy)

-Powiedz: króliczki i nadmij... ( policzki)

- Powiedz:kaczuszka i dotknij palcem... (brzuszka)

- Powiedz:  psy i  klaśnij raz...(dwa, trzy)

2.Ćwiczenia ruchowe poranne z dnia 6.04.21 r.

 

 II.1.Zwierzęta z wiejskiej zagrody -Ćwiczenia plastyczne.

     2.Nazywanie młodych zwierząt z wiejskiego podwórka: prosięcia,cielęcia,kurczątka i źrebaka.

        Dziecko ogląda obrazki zwierząt, określa podobieństwo do ich rodziców.

     3. Wyszukanie obrazków (ze starych kolorowanek, czasopism...itp): krowy z cielątkiem, świni z prosiętami,kury z kurczątkami,

        klaczy ze źrebakiem.

      - Proszę wyciąć zwierzęta i nakleić na koła i wyciąć, a następnie przykleić  na rolki od papieru toaletowego.

      Zabawa wykonaną pracą.

      Dziecko ustawia przed sobą rolki-(podstawki) z obrazkami zwierząt. Rodzic podaje nazwę zwierzęcia i jego dziecka.

      Dziecko podnosi odpowiednią podstawkę i naśladuje głos danego zwierzęcia.

      Możemy  wydrukować zwierzęta - proszę zajrzeć na stronę  https://przedszkolankowo.pl/zwierzęta wiejskie   

     karty za darmo do druku.

      Obrazki  zwierząt   można  wykonać inną metodą  proszę zobaczyć na YouTube-Zwierzęta hodowlane/origami koła  ...Kusiątk...

    4. Zabawa ruchowa przy piosence-"Stary Donald farmę miał"

 

III.Ćwiczenia językowe z wykorzystaniem wiersza T. Fiutowskiej -"Przeciwnie"

    Rodzic czyta a   dziecko słucha wiersza i dopowiada słowa o znaczeniu przeciwstawnym.

    Coś jest duże, a coś...

    Coś jest czarne, a coś...

    Jedno tłuste, inne...

    Tamto cienkie, a to ...

            To głębokie, a to ...

            Może  piękne być lub ...

           To wysokie, a to...

            Coś gładziutkie jest lub...

   Coś jest słodkie, albo....

   Inne smutne lub...

   To jest proste...

            Coś jest głośne, a coś...

            Wiele jest przeciwstawnych słów,

            więc się pobawimy znów.

 Proponuję zobaczyć na YouTube:

- Zagadki dla dzieci- zwierzęta na wsi..J..S..

- Kolorowanie  dla dzieci  zwierząt na wsi- czy wiesz jak...

- Zabawa w chowanego- Misio Tru....

- Przeciwieństwa - Bajka dla dzieci

        Pozdrawiamy- miłej zabawy - P.Dorotka i P.Ela

Dorota

Witamy serdecznie Rodziców oraz dzieci!!!

I.1.Rytmiczny podział(na sylaby) nazw zwierząt z wiejskiego podwórka.

  rodzic pokazuje obrazki zwierząt, dziecko mówi ich nazwy, a potem dzieli je rytmicznie, klaszcząc przy tym.

  Np. krowa - kro-wa, baran-ba-ran, kura-ku-ra, kogut-ko-gut, świnia- świ-nia, kaczka-ka-czka, gęś-gęś, indyk-in-dyk,...

 2.Słuchanie piosenki: "Stary Donald farmę miał" -zobacz na Youtube- Miś tv. Piosenki dla...

 3.Ćwiczenia poranne z dnia -6.04.21 r.

II. 1. Ćwiczenia oddechowe- dmuchamy na kulki z waty. Nabieramy powietrze nosem, a wydychamy ustami- wykonujemy 3x.

    2.Zabawy matematyczne- "Układamy przedmioty według określonych cech"

        * Szeregowanie według wielkości-

      Rodzic przygotował kilka grup zabawek, np.:piłek, lalek, misiów ( w każdej pięć sztuk),różniących się wielkością.

      Dziecko ustawia lalki,misie,piłki od najmniejszej zabawki do największej. Liczy zabawki w każdej grupie.

      * Szeregowanie według długości-

     Rodzic przygotował sznurki różniące się  znacznie długością. Dziecko, samodzielnie lub z pomocą rodzica, porównuje ich

     długość poprzez przykładanie ich do siebie. Potem układa je od najkrótszego sznurka do najdłuższego.

    *Szeregowanie według szerokości-

     Rodzic przygotował sylwety kubków różnej szerokości. Dziecko ogląda je  i ustawia od najwęższego kubka do najszerszego.

     Chwalimy dziecko za wykonane zadnie.

    3. Zabawa ruchowa przy dowolnej muzyce.

III.1.Słuchanie wiersza:

     Kaczka kwacze,kracze wrona.

     a gęś gęga przestraszona.

     Koza meczy,owca beczy.

              a na płocie sroka skrzeczy.

              Wróbel ćwierka,dzięcioł stuka,

              a kukułka w lesie kuka.

  2.Rozmowa na temat wiersza.

  - Co robią zwierzęta:kaczka,wrona i gęś?

 - Co robią koza,owca i sroka?

 -  Co robią ptaki - wróbel,dzięcioł i kukułka?

   3.Proponuję zabawę: dziecko z pomocą rodzica naśladuje głosy tych  zwierząt i ptaków.

   Rodzic mówi nazwę zwierzątka- dziecko naśladuje głos zwierzątka  np: kaczka - kwa,kwa,...itd.

  Proponuję zobaczyć  w aplikacji  YouTube:

  -Nauka zwierząt dla dzieci, odgłosy zwierząt"-Baby Kids Tv...

 - Bajki o zwierzętach dla dzieci- Pikuś i Mruczek- Bajki...

     Pozdrawiamy -miłej zabawy P.Dorotka i P.Ela

    

 

 

      

 

        

Dorota

Witamy  serdecznie Rodziców oraz dzieci!!!

I.1. Oglądanie zdjęć,obrazków zwierząt z wiejskiego podwórka.

   Samodzielne nazywanie zwierząt (lub z pomocą rodzica).

   Proszę zobaczyć  -  YouTube - "Zwierzęta w gospodarstwie rolnym na wsi"- film edukacyjny- Abc Zabawa.

  2. Zestaw zabaw  ruchowych porannych.

      -  Ćwiczenia oddechowe 

         Dziecko naśladuje grę na fujarce - nabiera powietrze nosem, a wydycha ustami i porusza dłońmi przy ustach.

      - Zabawa -"Skradający się kot"

        Dziecko leży płasko na brzuchu i cicho pełznie, z podnoszeniem i wysuwaniem przedniej i tylnej nogi - na zmianę.

     - Zabawa -  "Łapanie much"

       Dziecko wyciąga prawą rękę i lewą rękę do góry w skos, wykonuje na zmianę zamaszysty ruch i zaciska pięści.

     - Zabawa - "Gęsi idą na spacer"

       Dziecko idzie za rodzicem,jedno za drugim,kołysząc się na boki i głośno gęgając.

    - Zabawa- "Węszący piesek"

      Dziecko klęczy,dłonie opiera o podłogę,łokcie ma skierowane na zewnątrz. W tej pozycji posuwa się do przodu.

      

II. 1.Zabawa   taneczna  przy piosence- "Maskotki kółeczko"-zobacz w aplikacji Youtube.

    2. Słuchanie wiersza H. Bechlerowej - "Psotna świnka"

      Rzekł kaczorek do gęsiorka:

     - Świetnie  się zabawić  można!

     Patrz kartofel wypadł z worka-

     będzie z niego piłka nożna.

            Leci piłka w różne strony:

           wyżej, niżej, w lewo, w prawo...

           Patrzy indyk, kot i wrony,

          Łatek szczeka: - Brawo, brawo!

     Sroka ze wsi przyleciała,

    łebkiem kręci, dziób otwiera

    i rozgłasza po wsi całej:

   - Górą kaczki! Dwa do zera!

   Nie skończyły się zawody,

   bo malutka Michalinka

   Otworzyła nagle chlewik

   i wypadła stamtąd świnka.

        - Dość zabawy! - głośno rzekła.

        zjadła piłkę i uciekła.

3. Rozmowa na temat wiersza.

   - Kto jest mamą kaczorka, a kto - mamą gąsiorka?

   - W co grały kaczki z gąskami?

  - Co było piłką?

  - Kto wygrał?

 - Kto przyglądał się  grze?

-  Co zrobiła sroka?

- Czy mecz się skończył? Dlaczego?

  4. Zabawa ruchowo-naśladowcza- "Naśladujemy zwierzęta z wiejskiego podwórka"

  Dziecko naśladuje ruchy i głosy (pomaga rodzic) zwierząt, np.:

  psa , kota, świni, kaczki,kury,krowy...   których nazwy podaje rodzic.

III. 1.Oglądanie bajki:

      2. "Trzy małe świnki"- Bajki i bajeczki  dla dzieci  -  zobacz  -YouTube

      3.   Kolorowanie   rysunku  wybranego  zwierzęcia żyjącego na wsi. Nazywanie go.

 

         Serdecznie pozdrawiamy-miłej zabawy P.Dorotka i P.Ela

    

 

Dorota

Serdecznie witamy  Rodziców oraz dzieci!!!

I.Zabawa - "Gdzie schował się zajączek?"

 Rodzic pokazuje zajączka dziecku,prosi aby dziecko odwróciło się plecami i chowa zajączka w pokoju. Dziecko szuka zajączka.

 Potem określa gdzie znalazło zajączka( pod stołem, za krzesłem, obok wersalki...)

 Ćwiczenia poranne wg. zestawu z dnia 30.03.2021 r.

II. 1.Słuchanie opowiadania-  "Przygoda zajączka"

       zobacz w aplikacji YouTube - Wielkanocna  przygoda zajączka   http://www. youtube.com/watch? v=arSdg2ib2Z8

   Przypomnienie zwyczaju panującego w wielu krajach- wręczanie prezentów z okazji Wielkanocy.

   Youtube- 7 ciekawych tradycji wielkanocnych ze świata -ciekawostki

   - Określanie, przez dziecko  co chciałoby dostać od wielkanocnego zajączka?

   -  Słuchanie uważne opowiadania.

   - Omawianie kolejnych obrazków.

   - Próby nadawania poszczególnym ilustracjom tytułu.

     Zabawa ruchowa przy piosence: " Wielkanocny poranek" 

   2. Zestaw ćwiczeń ruchowych

      -Dziecko maszeruje po pokoju w rytm dowolnej muzyki -rodzic wręcza kubeczek po jogurcie.

      - Zabawa orientacyjno-porządkowa: Dziecko chodzi po pokoju trzymając kubeczek w ręku.Słyszą klaśnięcie zatrzymuje się,

         stawia odwrócony kubeczek na głowie,przykuca , a następnie wstaje i powtarzamy ćwiczenie.

      - Ćwiczenie dużych grup mięśniowych: Dziecko stoi w rozkroku, kubeczek trzyma  w wyciągniętych nad głową rękach.

         Wykonuje skłon w przód, stawia kubeczek przed sobą i prostuje się. Podczas ponownego skłonu prostuje się i podnosi

         kubeczek w rękach do góry.

      -  Ćwiczenia tułowia: Dziecko, w siadzie skrzyżnym,wykonuje skłony boczne z kubeczkami na wyciągniętych dłoniach.

         Za każdym razem dotyka podłogi odwrócona dłonią.

      - Zabawa na czworakach: Dziecko chodzi na czworakach po pokoju w różnych kierunkach.

      - Zabaw bieżna - "Omiń kubeczki"

        Dziecko stawia  odwrócone  kubeczki na dywanie i porusza się lekko między nimi w rytmie wystukanym przez Rodzica.

      - Poskoki: Dziecko stawia odwrócony kubeczek na dywanie i przeskakuje przez kubeczek- do przodu,do tyłu i na boki.

      - Ćwiczenie stóp: Dziecko w siadzie skulnym podpartym próbuje chwycić kubeczek palcami jednej stopy i drugiej stopy,

         na zmianę.Potem unosi do góry kubeczek stopami.

      - Ćwiczenie wyprostne:Dziecko maszeruje na palcach z kubeczkiem położonym na głowie. Potem wrzuca do pojemnika przez

         pochylenie głowy.

     - Marsz po kole za Rodzicem w rytm dowolnej muzyki. Dopingujemy  dziecko poprzez pochwałę.

    III.Rozwiązywanie zagadek:

        W wielkanocnym koszyku

        leżeć będą sobie.

        Zanim je tam włożę

        ślicznie je ozdobię.....(pisanki)

                  Święta Święta nadeszły!

                  Wstawajmy! Już rano!

                  Podzielimy się jajeczkiem,

                  bo dziś przecież.... (Wielkanoc)

     Tyle w koszyku

     leży pisanek!

     A pośród nich

     słodki, cukrowy....(baranek)

    Polecamy -zobacz w aplikacji: YouTube

  - Wielkanocne spory - Wierszykowo  i bajkowo http//www.youtube.com/watch?v=pOsQyZmVwfQ

 -  Święta wielkanocne- animacja piosenki http//www.youtube.com/watchv=KyeLIFXp2g

 - Edu kredka- Tradycje wielkanocne-film edukacyjny dla dzieci.

 

       WSZYSTKIM   ŻYCZYMY-  WESOŁYCH   ŚWIĄT

     Pozdrawiamy serdecznie - miłej zabawy P.Dorotka i P.Ela

 

    

     -