Witajcie dzieci!!!
Poćwiczymy nasze buzie i języki. Przygotowałam Wam kilka ciekawych zabaw. Do dzieła!!!
- Wiosenna gimnastyka artykulacyjna
INSTRUKCJA WYKONANIA GRY: Wydrukowaną kartę z obrazkami należy pokolorować i porozcinać wzdłuż linii. Pojedyncze karteczki poskładać, jak „losy” i wrzucić do pojemnika. Zadaniem dziecka jest wybrać karteczkę (los) i wykonać zaproponowane na niej ćwiczenie (najlepiej przed lusterkiem).
UWAGA: jeżeli nie mamy możliwości wydrukowania karty z obrazkami i przeprowadzenia wyżej opisanej zabawy, rodzic poleca wykonać poniższe ćwiczenia (przy lusterku):
Ćwiczenia artykulacyjne:
- bocian – Unieś czubek języka na wałek dziąsłowy, policz do 5 i opuść.
- jaskółka – Unieś boki języka do górnych zębów.
- żaba – Skacz czubkiem języka z ząbka na ząbek – u góry.
- deszcz – Narysuj na podniebieniu czubkiem języka kropeczki.
- zajączek – Zrób czubkiem języka 10 dużych skoków: z dolnych zębów na górne.
- słońce – Narysuj czubkiem języka na podniebieniu kółko i promyki.
- tulipany – Pokaż jak wąchasz tulipany: wdech nosem, wydech ustami.
- motyl – Zaśpiewaj: la, lo, le, lu, ly na ulubioną melodię.
- kurczaki – Prześlij całuski: raz głośne, raz ciche – swojej rodzinie.
- gąsienica – Czubek języka na wałek dziąsłowy – otwieraj i zamykaj zęby nie odklejając języka.
- ślimak – Przeciskaj język pomiędzy zbliżonymi do siebie zębami.
- pająk – Kląskaj językiem.
- Zabawa słuchowa „Co tak szeleści?”
Rodzic demonstruje odgłosy różnych szeleszczących rodzajów materiałów (folia, karton, celofan, papier itp.) i poleca, aby dziecko zapamiętało dźwięki, a następnie zamknęło oczy. Ponownie je demonstruje. Dziecko słuchając odgaduje, co szeleści.
- Niesamowite obrazki
https://youtu.be/d7RHV6J78B4
Pozdrawiam cieplutko,
p. Wiola