Ta strona używa plików cookies.
Polityka Prywatności    Jak wyłączyć cookies?    Cyberbezpieczeństwo AKCEPTUJĘ
Super User
 Witam serdecznie dzieci i rodziców w ostatni dzień tygodnia! Pamiętacie, że w poniedziałek spotykamy się w przedszkolu?
 
    Czy pogoda dzisiejsza już jest odznaczona w ,,Kalendarzu pogody?" Jak nie, to nie zapomnijcie odznaczyć. Ponure mamy te dni i deszczowe, proponuję więc porozmawiać o słońcu. Może zrobi się nam przyjemniej?
 
1. Rozmowa z rodzicami - ustalenie pozytywnej i negatywnej strony słońca
 
- pozytywna: daje światło, ciepło, ogrzewa, susze mokre ubrania, dzięki niemu rosną rośliny i my
- negatywna:jeśli zbyt mocno grzeje - występuje upał i susza, brak wody
 
2.Słuchanie opowiadania ,,Dom pod słońcem" - J. Martynowskiej
 
    Dawno, bardzo dawno temu świat był bardzo dobry. Pełen radości, miłości i przyjaźni, lecz ludzie zaczęli zapominać, co to uśmiech, dobre słowo, braterstwo.Patrzyło na ten świat słońce: piękne, złote i ciepłe.Pewnego dnia postanowiło ukarać ludzi za zło, które wyrządzili sobie nawzajem. Powiedziało:
- Mam was dość, żyjecie dzięki mnie, to ja wam daję siłę i chęć do życia, lecz wy tego nie wykorzystujecie dobrze.Zgasnę więc.I tak się stało
Na świecie zapanowała ciemność.Źli ludzie cieszyli się.Radowali się mówiąc:
- Bardzo dobrze się stało, po co nam ten maruda
Zaczęli żyć bez słońca, lecz nagle okazało się, że z powierzchni ziemi zniknęły rośliny( one nie mogą żyć bez słońca), potem zwierzęta( one nie mogą żyć bez roślin). Ludzie pozostali sami, głodni i zmarznięci.Cieszyły ich tylko wspomnienia o słońcu, jego cieple i radości, jaką ze sobą niosło.Znaleźli się wśród ludzi mędrcy, którzy postanowili, że będą tacy, jak chciało słońce: mili, dobrzy , prawi.A ponieważ nie tylko zło bywa zaraźliwe, ale dobro też, powoli cały świat stawał się dobry.Ludzie zaczęli mieć nadzieję, znowu zaczęli wierzyć w dobro.Stworzyli wielki dom oparty na współczuciu, miłości, zaufaniu i braterstwie.
Dziwny był ten dom, bo bez dachu, który chroniłby od zimna.Ludzie zaczęli błagać słońce:
- Zostań naszym dachem, ciepłym i radosnym.
I tak się stało Słońce znowu zaświeciło. Przykryło dom ludzkości gorącą, , wesołą tarczą dającą chęć do życia ludziom, roślinom i zwierzętom
 
Rodzic zadaje pytania dotyczące utworu:
 
- Kto był bohaterem opowiadania?
- Co sprawiało, że ludzie czuli się dobrze?
- Dlaczego słonko się pogniewało?
- Co zrobiło słońce?
- Jak odczuły to rośliny i zwierzęta?
- A ludzie?
- Jakie wspomnienia przywołali ludzie?
- Czy ciepło może dawać tylko słońce?
- A w jaki sposób ludzie mogą się obdarowywać ciepłem?
 
Rodzic przygotowuje kilka kopert. W jednej z nich są litery do ułożenia wyrazów:słonko, wiatr, woda oraz sylaby: po-go-da; pa- ra- sol
 
Zadania do wykonania:
 
- spróbujcie wymyślić inne zakończenie  opowiadania
- układamy z rozsypanki wyrazowej i sylabowej wyrazy związane z pogodą
- układamy ubrania w swojej półce i segregujemy na każdy rodzaj pogody
 
Jak się uda trafić na pogodę bez opadów- wychodzimy na świeże powietrze.Dzisiaj sprawdzimy naszą szybkość!
Rodzic wyznaczy linię startu i mety.Stoperem mierzymy czas wykonywania poszczególnych ćwiczeń: bieg, skoki obunóż, skoki na jednej nodze.
 
                                                             Powodzenia!
                                                                                  Do spotkania w przedszkolu, p. Krysia
 
Bożena

Dzień dobry Pszczółki !

 

Teraz rodzice przeczytają Wam bajkę:

Pozytywna i niszczycielska rola wiatru.

www.bajkowyzakatek.eu/2012/02/bajki-naszego-dziecinstwa-ezop-wiatr.html

 Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

Kto się z kim pokłócił?

Dlaczego?

Jakie były warunki zakładu?

Kto zwyciężył w zawodach?

Jaka mądrość płynie z tej bajki?

 

I zadanie na dziś:

 Wykonanie papierowego wiatraczka.

Instrukcje znajdziecie pod linkiem:

https://www.youtube.com/watch?v=xuz9EwXiu-o

Miłej pracy !

Pozdrawiam

p. Bożenka

Super User
                               Witam serdecznie dzieci i oczywiście rodziców!
 
      Na pewno już wiecie, że od poniedziałku spotykamy się wszyscy w przedszkolu.Ja się bardzo cieszę, a Wy?Ale do poniedziałku jeszcze musimy pracować zdalnie!
    Zaczynamy więc dzisiejszy dzień od zaznaczenia pogody w naszym ,,Kalendarzu pogody". Oczywiście, dużych zmian nie ma. Przypomnijmy więc naszą ostatnią piosenkę,,Deszczową piosenkę". Myślę, że tekst już znacie, melodię również! Spróbujcie więc ją sami zaśpiewać.Na pewno wyszło super! W poniedziałek jak się spotkamy utrwalimy ją wszyscy razem. Ale póki co, musimy wykonać kilka zadań w domu- oczywiście z pomocą rodziców!
 
Zadania do wykonania:
 
- ilustrujemy ruchem treść piosenki ,,Deszczowej piosenki"w formie opowieści ruchowej
- zabawy rytmiczne z przysłowiami:
,,W marcu, jak w garncu"
,,Kwiecień plecień, bo przeplata, trochę zimy , trochę lata"
,,Majowa Zofija bzy nam rozwija"
- uczymy się przysłów na pamięć, analizujemy ich znaczenie, wypowiadamy cicho- głośno, próbujemy wymyślić melodie, aby je zaśpiewać.
 
     A teraz przygotujemy nożyczki, kartki( najlepiej koloru niebieskiego)i będziemy wycinać chmurki( po 4 wielkości - malutka, trochę większa, średnia i duża). Każdej wielkości ma być po 10 chmurek.
 
Zadania do wykonania:
 
- układamy wycięte chmurki w szeregach - od najmniejszych do największych
- każdą chmurkę swojej wielkości oznaczamy cyfrą 1-10( na odwrotnej stronie)
-przygotujemy znaki ,,+" , ,,-" , ,,="
-wybieramy po 2 chmurki z szeregu wielkości , odsłaniamy cyfry i tworzymy działanie na dodawanie , a potem odejmowanie.Przypomnijcie, że odjąć możemy tylko od cyfry większej
-praca w K.P. nr. 3 str. 81- wyznaczamy trasę przejazdu straży pożarnej , która porusza się tylko po polach, gdzie wyniki dodawania są równe 10
-przygotujemy miejsce na stole , bądź podłodze.Z wyciętych chmur różnej wielkości zrobimy niebo. W prawym górnym rogu umieścimy słoneczko( które teraz wycinacie).Na srodku jest drzewo( teraz wycinacie).Z lewej strony drzewa buda psa( teraz wycinacie)Z prawej strony drzewa wiosenny kwiat( teraz wycinacie)A w rogu na dole , z prawej strony stoisz TY i obserwujesz krajobraz.
 
                                                                Na dzisiaj tyle, serdecznie pozdrawiam, do jutra p. Krysia
Super User
Witajcie Pszczółki!
 
  Mam nadzieję, że każdy z was ma założony ,,Kalendarz pogody" oraz opracowane symbole pogody, które służą do określenia i zaznaczenia( słońce, chmury, deszcz, śnieg, deszcz ze śniegiem). Rozumiem, że macie już odznaczony poniedziałek, wtorek i dzisiejszy dzień, czyli środę?
   Dzisiaj się zastanowimy , co to jest ,,prognoza pogody?"Czy słyszałyście wcześniej takie wyrażenie?A kiedy? Gdzie? No tak.Prognozę pogody możemy wysłuchać codziennie w telewizji, radio. Tam pracują specjaliści od pogody- meteorolodzy, którzy przy pomocy różnych przyrządów, obliczeń  potrafią przewidzieć pogodę na jutro, na kilka kolejnych dni, a nawet kolejne tygodnie- prognoza długoterminowa.
Straszą nas w tym tygodniu zmianą pogody- na prawie zimową!!!Czy tak będzie , zobaczymy? Ale musicie obserwować pogodę, słuchać prognozy i oczywiście przy pomocy symboli, które opracowałyście z rodzicami , zaznaczać w ,,Kalendarzu pogody"
A za oknem ponuro, deszczowo, to może piosenkę o deszczu?
 
Oto słowa piosenki pt. ,,Deszczyk kapie", której się nauczymy:
 
Deszczyk kapie, z chmurki spada
i na ziemi opowiada,
że tak z góry na nas leci,
by urosły wszystkie dzieci
 
REF: Kap, kap, kap, deszczy z nieba leci/4X
 
Deszczyk kapie, z chmurki spada,
i po drodze opowiada,
że na ziemi go potrzeba,
by urosły kwiaty, drzewa
 
REF: Kap, kap ............
 
Zadania do wykonania:
 
- rozmowa z rodzicami nt. ,,Czy potrzebny jest deszcz?, dlaczego?"
- K.P. nr.3 str.77 - zjawiska atmosferyczne
- nauka na pamięć  słów piosenki
 
Zabawa ruchowa- ,,Pada deszcz, świeci słonko"
 
Dziecko biegają po pomieszczeniu.Na hasło ,,pada deszcz" dziecko chowa się i stoi nieruchomo, na hasło : ,,świeci słonko" - dziecko korzysta z promieni słonecznych. Powtarzamy kilka razy.
 
Przed nami jeszcze kilka zadań. Jednym z nich będzie narysować parasol i pięknie go przyozdobić w różne wzorki według waszego pomysłu.Przygotujemy kartki, kredki i wszystko , co może się przydać do pracy plastycznej Ale zaczniemy od parasola, zobaczcie, jak się go rysuje?
 
Myślę, że prace macie piękne, pomysłowe i estetyczne
 
Zadania do wykonania:
 
- utrwalenie poznanych liter- analiza i synteza wyrazów-K.P nr 3 str. 78
- kreatywne ćwiczenia graficzne- K.P. nr.3 str.79
                                                                                               Miłego dnia, p. Krysia
Bożena

Dzień dobry Pszczółki !

Dziś zachęcam Was do przeprowadzenia  eksperymentu:

Rodzic nalewa do garnka gorącą wodę. Dziecko obserwuje parę wodną unoszącą się nad garnkiem. Następnie rodzi przykrywa garnek pokrywką. Na powierzchni pokrywki dziecko obserwuje widoczne krople, które następnie łączą się w większe krople i spadają do garnka.

A teraz obejrzyjcie filmik pt. " Niezwykła podróż kropelki"

https://www.youtube.com/watch?v=plQ8rCApNIQ

  1. Praca plastyczna.

Dzieci z niebieskiego kartonu wycinają kropelki wody, z  których układają dowolną kompozycję.

Naklejają kropelki na kartkę, dorysowując dodatkowe elementy.

 

Pozdrawiam

p. Bożena