Witam serdecznie Rodziców oraz dzieci!!
I.Karta pracy,cz.4,s.55.
Kolorowanie w każdej parze cięższego przedmiotu.Kończenie rysowania wag według wzoru.
Ćwiczenia poranne
1.Zabawa orientacyjno - porządkowa - "Samoloty"
Dziecko biega po pokoju z rozłożonymi w bok ramionami przy akompaniamencie instrumentu.
Podczas przerwy w grze złącza ramiona i "ląduje na lotnisku",wykonując przysiad.
2.Ćwiczenia wyczucia ciała i przestrzeni - "Wiatraczki"
Dziecko obraca się wokół własnej osi z rozłożonymi w bok rękami, w jedną i w drugą stronę.
3.Ćwiczenia rąk i nóg - "Spacer raków"
Dziecko porusza się tyłem, w siadzie podpartym, w różnych kierunkach.
4.Podskoki - "Skaczące piłeczki"
Dziecko podskakuje nisko - przy przy szybkich uderzeniach w instrument, wysoko - przy wolnych uderzeniach.
5.Ćwiczenia równowagi - "Na huśtawce"
Dziecko dobiera się w pary, ćwiczący podają sobie ręce;naprzemiennie wykonują przysiady.
6.Ćwiczenie dużych grup mięśniowych - "Myjemy się po zabawie"
Dziecko naśladuje mycie poszczególnych części ciała swojego partnera.
7.Ćwiczenia uspokajające - Maszerujemy i mówimy"
Dziecko maszeruje po obwodzie koła,rytmicznie klaszcząc i powtarzając rymowankę:
My jesteśmy dzieci,my kochamy słońce,ptaki śpiewające i drzewa szumiące.
II.1Słuchanie opowiadania J.Papuzińskiej "Parasolka i spadochron.
Jedne parasolki są od słońca,a drugie - od deszczu. I właśnie taka kolorowa i jedwabna
parasolka od słońca poszła sobie któregoś dnia na pokazy lotnicze.
Oczywiście nie poszła sama, tylko ze swoje panią, która przez cały czas trzymała ją za rączkę.
Kiedy na niebie pojawił się samolot,parasolka zaczęła klaskać, a kiedy z samolotu wyskoczył
biały spadochron,parasolka podskoczyła w górę i krzyknęła na cały głos:
- To mój wnuczek! To mój wnuczek teraz skacze! Patrzcie ludzie, jakiego mam dzielnego wnuczka
i jak mój wnuczek ładnie się rozwija!
Tak właśnie zawołała i pomachała drewnianą rączką białemu spadochronowi.
A wielki spadochron rozwinął się wtedy jeszcze piękniej i patrząc na ziemię,powiedział do skoczka:
-Ta mała parasolka to moja babcia. Musimy ładnie wylądować,żeby nie przynieść wstydu!
Rozmowa -dziecko wypowiada się na temat postaci występujących w opowiadaniu
-Jak wygląda babcia,a jak jej wnuczek?
Czytanie całościowe wyrazów: mama,tata, samolot,
spadochron,babcia,parasolka -dzielenie wyrazów na sylaby,głoski.
2. Praca plastyczna- "Spadochron"
Przygotowanie materiałów: kwadratowego kawałka cienkiej foli,materiału,włóczki,
kordonka,małej figurki np.: z jajka niespodzianką lub kamyka niewielkich rozmiarów.
Sposób wykonania: dziecko przywiązuje do rogów kwadratu kawałki włóczki lub kordonka;
drugie końce przywiązuje do figurek,składa rogi kwadratu do siebie;podrzuca spadochron do góry;
obserwuje wypełnienie czaszy spadochronu powietrzem i jego opadanie.
Takim spadochronem możemy pobawić się na naszym podwórku np.:w "Dzień wiatru"
obserwujemy jak długo utrzyma się spadochron w powietrzu.
Nawiązanie rozmowy na temat powietrza: gdzie się znajduje,
czy ma kolor,kształt, w jaki sposób można poznać,że znajduje się wokół nas.
- szukamy oznak wiejącego wiatru (poruszające się listki na drzewach,trawa...)
-próbujemy określić kierunek wiejącego wiatru,
-dziecko patrzy na kierunek odchylenia spadochronu, chusteczki, listka,...itp.
Zobacz na YouTube:Jak zrobić spadochron https://www.youtube.com/watch? v=Ohkame4B8Wo
III.Ćwiczenia artykulacyjne -"Naśladujemy odgłosy"
Dziecko naśladuje odgłosy i głosy,o których rodzic mówi w rymowance.
Jedzie auto:brum,brum,brum,
po ulicy:szur,szur,szur,
Pędzi pociąg: czu, czu, czu,
mknie po szynach:fu,fu,fu,
Tramwaj dzwoni:dzeń, dzeń, dzeń,
motor brzęczy:brzdęk,brzdęk, brzdęk,
Trąbi trąbka:tra ta ,ta,
a bębenek:bam,bam,bam,
Na to żabki:rech, rech,rech,
biały bocian:kle,kle,kle,
Konik człapie:człap,człap,człap,
woda z kranu:kap,kap, kap,
Pszczółka bzyczy: bzzy, bzzy, bzzy,
a wąż syczy: syy, syy, syy,
Baran beczy:be,be, be,
a owieczka: me,me, me,
Ćwiczenie pamięci: dziecko wymienia zwierzęta o których jest mowa w rymowance;
powtarza ciąg słów:żabka,bocian,konik,pszczółka,wąż,baran,owieczka.Zwracamy uwagę na poprawną wymowę.
Proponuję zobaczyć na YouTube:
*Zabawa matematyczna z wykorzystaniem makaronu
*Alfabet - litera S AbcZabawa https://www.youtube.com/watch? v=FJE8ndclsAs
Droga do szczęścia- Bajkowisko https://www.youtube.com/watch? v=6PuTmPYYNXw
Miłej zabawy -pozdrawiam P.Dorotka