Witam serdecznie Rodziców oraz dzieci!
I.Karta pracy,cz.4,s.46 Czytanie zdań z Rodzicem lub samodzielnie.
Rysowanie swojej mamy i taty.Nazywanie kwiatów.(róża,gerbera,...)
Ćwiczenia poranne:
1.Zabawa orientacyjno -porządkowa - "Nisko-wysoko"
Dziecko lekko biega po dywanie przy akompaniamencie grzechotki.
Podczas przerwy w zabawie na hasło -"Wysoko"-staje na palcach,wyciąga ręce w górę
i klaszcze nad głową. Znowu biega- na hasło-" Nisko"-wykonuje przysiad i uderzenie
rękami o podłogę.
2.Ćwiczenie dużych grup mięśniowych:
Dziecko naśladuje mycie samochodu z tatą i spłukiwanie go z wodą z wiadra.
3.Ćwiczenie wyprostne:
Dziecko zmęczone i dziecko wypoczęte.Na hasło-Dziecko zmęczone- wykonują luźny skłon w przód.
Na hasło "dziecko wypoczęte- prostują tułów, głowę trzymają prosto.
4.Podskoki:
Froterujemy z mamą podłogę.Dziecko rytmicznie,naprzemiennie wykonuje wykroki nogami w przód.
5.Ćwiczenie równowagi:
Rysujemy obrazek dla mamy i taty:
Dziecko stoi na jednej nodze,a drugą rysuje w powietrzu dowolny obrazek.
Dziecko rysuje na przemian prawą i lewą nogą.
6.Ćwiczenie ożywiające:
Dziecko biega w różnych kierunkach z wysokim unoszeniem kolan i naprzemiennym uginaniem
i prostowaniem rąk w łokciach.
7.Ćwiczenie uspokajające:
Dziecko maszeruje z rytmicznym wytupywaniem i powtarzaniem rymowanki:
Mama i tata kochają nas"- na słowo "nas"zatrzymują się i klaszczą w dłonie;
"Mama i tata mają dla nas czas"-na słowo "czas" klaszczą w dłonie.
II.1.Ćwiczenia w porównywaniu wzrostu.
Mierzenie wzrostu dzieci
Rodzic mierzy dzieci za pomocą miarki zawieszonej na ścianie. W notesie zapisuje wzrost
przy imionach dzieci.Potem wymienia dziecko ,które uważa za wysokie (ich wzrost wykracza poza średnią
wysokość 6-latka,która dla dziewczynek wynosi 120cm,a dla chłopców-122cm).
Dobieramy się w pary porównujemy swój wzrost, oceniamy-kto w parze był wyższy ,a kto niższy.
(dziecko z dzieckiem,dziecko z mamą, dziecko z tatem,...)
Karta pracy,cz.4,s.47.
Dziecko ogląda ilustracje i ocenia- Która z tych osób lub który z tych przedmiotów jest wyższy?
Dziecko- koloruje na każdym obrazku ubrania wyższych osób lub przedmiotów.
Dziecko-nakleja zdjęcia odpowiednich kwiatów ,według wzoru (rytmu) patrzy na wzór z poprzedniej karty(str46).
2."Prezent dla mamy i taty"- proponuję wybrać wzór: zobacz na YouTube
- Pomysły na urocze kartki na Dzień Matki... https://www.youtube.com/watch? v=GCS5xgDWenU
III. Karta pracy,cz4,s.48.
- Dziecko wyklaskuje podany rytm i powtarza z rodzicem:
Wi-wat, ma-mu-siu! Wi-wat, ta-tu-siu! wo--łamy.
Bo swych ro -dzi- ców, bo swych ro- dzi- ców ko -cha -my!
*-Dziecko odszukuje wśród naklejek serduszko i nakleja w pustych polach
,tak aby poziomo i pionowo były serduszka zwrócone w różnych kierunkach.
- Rysowanie serca po śladach.W każdym z nich dziecko rysuje -małe serduszko.
Proponuję utrwalanie literek:
*Alfabet -litera N - https://www.youtube.com/watch? v=TOl824S6lkg
*Liczenie i dodawanie na zabawkach https://www.youtube.com/watch? v=dp5nOgG-NY
Miłej zabawy-pozdrawiam P.Dorotka