Witam Was w kolejnym dniu naszych e-zajęć. Dzisiaj skupimy się na pracy ogrodnika. Mamy nadzieję, że jesteście gotowi, więc zaczynamy!!!
Pozdrawiam,
p. Wiola
ZADANIE 1
Zabawa ruchowo-naśladowcza Jesteśmy ogrodnikami.
Dziecko (za rodzicem) naśladuje czynności, jakie wykonuje ogrodnik, słuchając ich opisu. Daną czynność powtarzamy kilkakrotnie, np.
Wkładamy łopatę do ziemi, naciskamy nogą, podnosimy łopatą kawałek ziemi i odwracamy.
Bierzemy grabie i wyrównujemy ziemię.
Robimy grządki i siejemy nasionka itd.
ZADANIE 2.
Słuchamy wiersza Doroty Gellner „Ogrodnik”
- Posłuchajcie uważnie:
Ogrodnik: Chodzę tu i tam z konewką...
Rośnij... Rośnij, moje drzewko!
A krzak róży? Gdzie krzak róży?
Na wycieczce? Czy w podróży?
Krzak Róży: Jestem. Jestem tu, przy ścieżce!
Tylko rosnąć mi się nie chce!
Ogrodnik: Co ty gadasz? Co ty pleciesz?
Wiosną wszystko rośnie przecież!
Teraz sprawdzę moje grządki.
Co to znów za nieporządki?
Co? Fasolka taka mała?
Krzak Róży: No, bo czegoś nie dostała!
Ogrodnik: Patrz! Rozciągam długie sznury!
Prędko! Wspinaj się do góry!
Ogrodnik: Raz jest deszczyk, raz słoneczko.
Rośnij, rośnij, marcheweczko.
Ogrodnik: Ty, pietruszko, rośnij też!
Z marcheweczki przykład bierz!
Drzewko: Chodzi, chodzi po ogrodzie
pan ogrodnik – jak czarodziej.
Marchewka: Spojrzy w prawo, spojrzy w lewo...
Pietruszka: Zaczaruje krzak i drzewo!
Krzak róży: Już w słońcu i już w cieniu
rośnie każdy.
Nawet leniuch!!!
ZADANIE 3.
Rozmawiamy na temat pracy ogrodnika na podstawie filmu i wiersza
- Gdzie pracuje ogrodnik?
- Jakie wykonuje prace?
- Jakich narzędzi potrzebuje do swojej pracy?
- Czego potrzebują rośliny, żeby rosnąć?
ZADANIE 4.
Praca plastyczna "Ogrodnik"
Wytnij ze starej gazety postać przyklej na kartkę i dorysuj do niej narzędzia ogrodnicze, tak aby powstał ogrodnik. Zastanów się czego on jeszcze potrzebuje. Wokół zrób wiosenny ogród.
Ps. Mile widziane zdjęcia prac. Możecie je wysłać w formie pliku jpg na mój messanger Wioleta Raszuk. Z chęcią zamieszczę je na stronie internetowej naszego przedszkola.